IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Технологично спасение за дизела?

Continental разработи система, която намалява вредните емисии с 60%

Технологично спасение за дизела?

Революционна нова технология на германската инженерна компания Continental обещава да намали вредните емисии от дизеловите двигатели с 60%, съобщава Auto Express. При това става дума за емисиите в реалния живот, а не за тези, отчетени в официалните тестове.

Спасение за дизела?

Технологията е наречена  Super Clean Electrified Diesel и предвижда отработилите газове да преминават през електрическа обработка. Това ще намали и разхода на гориво средно с около 4 на сто, твърдят от Continental.

"Вместо обичайния катализатор, който разчита на двигателя, за да достигне работна температура, нашият катализатор ползва електричество от 48-волтовата система на автомобила, за да се подгрява", обяснява Йоханес Дрехзел от развойния отдел на Continental. "Благодарение на това той достига нужната температура много по-бързо и работи по-ефективно по намаляването на изпусканите азотни съединения".

Освен това германците са преработили и други компоненти на изпускателната система, включително и добавянето на разтвора AdBlue, който вече ще се впръсква директно в отработилите газове, без да се нуждае от специална камера за смесване.

Спасение за дизела?
Прикачената към тестовия автомобил система за измерване на вредните емисии гарантира точно отчитане в реалния живот, без познаните манипулации от официалните тестове на полигон

За тестови цели от Continental са пригодили нормален Volkswagen Golf към 48-волтова, вместо обичайната 12-волтова система. В изпитанията автомобилът е показал с 60% по-ниски емисии на азотни оксиди, с 3% по-малко въглероден диоксид и с 4% по-нисък разход. За отбелязване е, че тестовете са проведени не на полигон и при специални условия, а с прикачена към ауспуха система за измерване на емисиите, която отчита в реални условия и с почти идеална точност.

Според Дрехзел тази система може да  гарантира оцеляването на дизеловата технология и в бъдеще. Въпросът е дали не е вече твърде късно, на фона на обявените намерения на държави като Франция и Норвегия да забранят изцяло двигателите с вътрешно горене след 2035 - 2040 година. Системата на Continental не може да реши и проблемите със замърсяването на страни като България, където дизелите са масово на възраст 20 и повече години, и са без катализатори.
 

0 от 500
  • #10
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Стен ( преди 6 години )
    От 9 коментара,трима не са прочели какво е ремаркенцето,но дават компетентно мнение,браво!
  • #9
    8 rate up comment 22 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 6 години )
    48 волтов Голф-красота-може ъглошлайфка и дрелка да си вържеш.Този концерн, не стана ли известен с "Дизелгейт"?Ама те не са спали тия пичове бе-веднага откриха нова методика.С малко напън, ако дават специална зоб на кравите, ще избегнат и вредността от техните "емисий" за озона (и ако нещо се впръсква на изхода).Даже надпис на вратата на автомобила има-сякаш са знаели предварително процентите-ха-ха-ха...(вундаба)!
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    3. Развитието на батериите и електрозадвижванията за автомобили не пречи на развитието на системи за ефективно и пълно изгаряне на горива, с минимални вредни емисии. И е по-добре двете развития да продължават едновременно.
  • #7
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Към всички оплюващи:Може първо да се поуспокоите малко, защото:1. Това е прототип - нормално и напълно оправдано е да е масивен, некомпактен, непрактичен. Той е само за експеримент, за да се види има ли въобще бъдеще, за да знаят хората ДАЛИ да влагат пари, време и усилия да го правят олекотен, компактен и практичен, или ще си губят врвмето.2. 48V се генерират лесно с малък генератор, захранван от двигателя с ремък, или чрез повишаващ трансформатор от акумулатора.
  • #6
    32 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Системата на Continental не може да реши и проблемите със замърсяването на страни като България, където дизелите са масово на възраст 20 и повече години, и са без катализатори.Те тука е ключа за палатката...Форумните *** се скъсват да обясняват колко вреден е дизела, а не виждат, че 70% от автопарка в България е от трошки, които не могат да минат технически преглед и да бъдат регистрирани в която и да било друга държава на Европейския съюз!
  • #5
    45 rate up comment 7 rate down comment
    До долните тупани ( преди 6 години )
    Това прикаченото е системата за измерване на вредните емисии.
  • #4
    18 rate up comment 29 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    много яко изобретение - аз и без това си влача навсякъде ремарке отзаде, няма да ми пречи че системата е половин тон и 2х2 метра!Много по-добре от гадни батерии дето да ми стоят в пода и да ми свалят центъра на тежестта!!!! Само 48 волтовия ток ми е проблем, ама мисля да си купя още едно ремарке с дизелов генератор та да си правя и точец!!!! Евала на швабето - важното е нафта да се гори и гъст пушек да се стеле над центъра - те тава е технология!!!
  • #3
    9 rate up comment 28 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    Гледайки как е клекнал голфа с това нещо отзад имам леко притеснение, относно практичността на това изобретение, но нека видим след оптимизация...
  • #2
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Браво! Нека повече производители обърнат внимание на тези факти, вместо само да се оплакват от вредните емисии. Дано повече подобни системи се разработят в близкото бъдеще, защото все пак ние си вдишваме отровите които сами сме произвели, за да се придвижим! Ако повечето автомобили вече бяха намалили вредните емисии с 60% щеше да се усеща значително подобрение при изхвърлянето на вредни газове.
  • #1
    26 rate up comment 14 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Bravo na germancite ot Continental.