Революционна нова технология на германската инженерна компания Continental обещава да намали вредните емисии от дизеловите двигатели с 60%, съобщава Auto Express. При това става дума за емисиите в реалния живот, а не за тези, отчетени в официалните тестове.
Технологията е наречена Super Clean Electrified Diesel и предвижда отработилите газове да преминават през електрическа обработка. Това ще намали и разхода на гориво средно с около 4 на сто, твърдят от Continental.
"Вместо обичайния катализатор, който разчита на двигателя, за да достигне работна температура, нашият катализатор ползва електричество от 48-волтовата система на автомобила, за да се подгрява", обяснява Йоханес Дрехзел от развойния отдел на Continental. "Благодарение на това той достига нужната температура много по-бързо и работи по-ефективно по намаляването на изпусканите азотни съединения".
Освен това германците са преработили и други компоненти на изпускателната система, включително и добавянето на разтвора AdBlue, който вече ще се впръсква директно в отработилите газове, без да се нуждае от специална камера за смесване.
Прикачената към тестовия автомобил система за измерване на вредните емисии гарантира точно отчитане в реалния живот, без познаните манипулации от официалните тестове на полигон
За тестови цели от Continental са пригодили нормален Volkswagen Golf към 48-волтова, вместо обичайната 12-волтова система. В изпитанията автомобилът е показал с 60% по-ниски емисии на азотни оксиди, с 3% по-малко въглероден диоксид и с 4% по-нисък разход. За отбелязване е, че тестовете са проведени не на полигон и при специални условия, а с прикачена към ауспуха система за измерване на емисиите, която отчита в реални условия и с почти идеална точност.
Според Дрехзел тази система може да гарантира оцеляването на дизеловата технология и в бъдеще. Въпросът е дали не е вече твърде късно, на фона на обявените намерения на държави като Франция и Норвегия да забранят изцяло двигателите с вътрешно горене след 2035 - 2040 година. Системата на Continental не може да реши и проблемите със замърсяването на страни като България, където дизелите са масово на възраст 20 и повече години, и са без катализатори.