IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Технологично спасение за дизела?

Continental разработи система, която намалява вредните емисии с 60%

Технологично спасение за дизела?

Революционна нова технология на германската инженерна компания Continental обещава да намали вредните емисии от дизеловите двигатели с 60%, съобщава Auto Express. При това става дума за емисиите в реалния живот, а не за тези, отчетени в официалните тестове.

Спасение за дизела?

Технологията е наречена  Super Clean Electrified Diesel и предвижда отработилите газове да преминават през електрическа обработка. Това ще намали и разхода на гориво средно с около 4 на сто, твърдят от Continental.

"Вместо обичайния катализатор, който разчита на двигателя, за да достигне работна температура, нашият катализатор ползва електричество от 48-волтовата система на автомобила, за да се подгрява", обяснява Йоханес Дрехзел от развойния отдел на Continental. "Благодарение на това той достига нужната температура много по-бързо и работи по-ефективно по намаляването на изпусканите азотни съединения".

Освен това германците са преработили и други компоненти на изпускателната система, включително и добавянето на разтвора AdBlue, който вече ще се впръсква директно в отработилите газове, без да се нуждае от специална камера за смесване.

Спасение за дизела?
Прикачената към тестовия автомобил система за измерване на вредните емисии гарантира точно отчитане в реалния живот, без познаните манипулации от официалните тестове на полигон

За тестови цели от Continental са пригодили нормален Volkswagen Golf към 48-волтова, вместо обичайната 12-волтова система. В изпитанията автомобилът е показал с 60% по-ниски емисии на азотни оксиди, с 3% по-малко въглероден диоксид и с 4% по-нисък разход. За отбелязване е, че тестовете са проведени не на полигон и при специални условия, а с прикачена към ауспуха система за измерване на емисиите, която отчита в реални условия и с почти идеална точност.

Според Дрехзел тази система може да  гарантира оцеляването на дизеловата технология и в бъдеще. Въпросът е дали не е вече твърде късно, на фона на обявените намерения на държави като Франция и Норвегия да забранят изцяло двигателите с вътрешно горене след 2035 - 2040 година. Системата на Continental не може да реши и проблемите със замърсяването на страни като България, където дизелите са масово на възраст 20 и повече години, и са без катализатори.
 

0 от 500
  • #20
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизелчетата са си супер моторчета, много са надежни. От 20 години само дизели карам и съм много доволен.
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е това вече е чист външен ***.
  • #18
    14 rate up comment 7 rate down comment
    ас ( преди 6 години )
    не знам колко умствено обременен трябва да си да си махнеш катализатора на колата ? може би между пълен олиг0фpен и завършен идиоt
  • #17
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хората не искат вече да карат на ***!!! ВАГ искаме ток, дръжте си чистия дизел не го щем!!
  • #16
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Интересно ( преди 6 години )
    Системата намалява с 60% вредните емисии - Хубаво!Ама Фолксваген надхвърля нормите 40 пъти. Пак не излизат сметките.
  • #15
    24 rate up comment 3 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 6 години )
    Системата е разработка на Континентал, като в момента е на ниво "прототип" ! Устройството прикачено към колата, е за измерване, на вредните емисии, не е самата система ! От Континентал просто са избрали нов Голф за ТЕСТОВЕТЕ ! Системата няма нищо общо с ФВ и Бош ! Първо се чете обаче.:)
  • #14
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    аре бегай спасявай параходите че народа си изпозагуби работата!!! то не беха въглища, то не беха части за параходи!!! завислив и злобен си ти дето не ти пука кво дишат децата ами само гледаш да крадеш нафта или да продаваш части с 500% надценка!!! Ама свърши тая - сядай и учи компютрите да не ходиш да се хващаш за офчар след 5 години!!!
  • #13
    22 rate up comment 7 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 6 години )
    Технологичното спасение на дизела би означавало и спасение на много работни места . Ама българина е завистлив и злобен и дори тази технология да не е германска а американска английска японска и т н пак ще търси под вола теле Дано да се реализира
  • #12
    32 rate up comment 3 rate down comment
    JEEP ( преди 6 години )
    Дизел и бензин ще има, другото е прах в очите, електрически коли, моли, залъгалки - докато има камиони, багери и кораби, трябва ли да се върши сериозна работа - дизел ще има!
  • #11
    13 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Досега лъгаха измамниците от Бош и ФВ сега нова порция измами но от Континента. Само гамените се връзват на дойчовските лакърди