Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Технологично спасение за дизела?

Continental разработи система, която намалява вредните емисии с 60%

Технологично спасение за дизела?

Революционна нова технология на германската инженерна компания Continental обещава да намали вредните емисии от дизеловите двигатели с 60%, съобщава Auto Express. При това става дума за емисиите в реалния живот, а не за тези, отчетени в официалните тестове.

Спасение за дизела?

Технологията е наречена  Super Clean Electrified Diesel и предвижда отработилите газове да преминават през електрическа обработка. Това ще намали и разхода на гориво средно с около 4 на сто, твърдят от Continental.

"Вместо обичайния катализатор, който разчита на двигателя, за да достигне работна температура, нашият катализатор ползва електричество от 48-волтовата система на автомобила, за да се подгрява", обяснява Йоханес Дрехзел от развойния отдел на Continental. "Благодарение на това той достига нужната температура много по-бързо и работи по-ефективно по намаляването на изпусканите азотни съединения".

Освен това германците са преработили и други компоненти на изпускателната система, включително и добавянето на разтвора AdBlue, който вече ще се впръсква директно в отработилите газове, без да се нуждае от специална камера за смесване.

Спасение за дизела?
Прикачената към тестовия автомобил система за измерване на вредните емисии гарантира точно отчитане в реалния живот, без познаните манипулации от официалните тестове на полигон

За тестови цели от Continental са пригодили нормален Volkswagen Golf към 48-волтова, вместо обичайната 12-волтова система. В изпитанията автомобилът е показал с 60% по-ниски емисии на азотни оксиди, с 3% по-малко въглероден диоксид и с 4% по-нисък разход. За отбелязване е, че тестовете са проведени не на полигон и при специални условия, а с прикачена към ауспуха система за измерване на емисиите, която отчита в реални условия и с почти идеална точност.

Според Дрехзел тази система може да  гарантира оцеляването на дизеловата технология и в бъдеще. Въпросът е дали не е вече твърде късно, на фона на обявените намерения на държави като Франция и Норвегия да забранят изцяло двигателите с вътрешно горене след 2035 - 2040 година. Системата на Continental не може да реши и проблемите със замърсяването на страни като България, където дизелите са масово на възраст 20 и повече години, и са без катализатори.
 

0 от 500
  • #30
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Баш умен ( преди 1 година )
    Да измислят атомен двигател! Туряш една бучка уран и си караш 20 30 години...
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Ако не субсидираха електричките щеше да има по-голяма вероятност.
  • #28
    9 rate up comment 4 rate down comment
    wane ( преди 1 година )
    АНонимен, за саждите си има DPF и той е изключително ефективен. Това, че в България и другите бананови републики си купувате "гъзарски" коли на по 400к км (вместо нещо, което наистина може да си позволите) и им сваляте филтрите е друг въпрос.
  • #27
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За саждите нито дума... това е показателно!!! Явно тяхното тоалетно казанче няма никакъв механизъм да ги отлага в себе си!
  • #26
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Немецо па клати яко!
  • #25
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ко стана ве, Пак немско е катчесво. Всичко немско е йако!!! Аз съм с аудо 4етворка, кво говорим! Нито един проблем, нито един!
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    То и аз карам 530д ама ще го сменя при първа възможност за нещо като Тесла щом станат достъпни.
  • #23
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Zazo ( преди 1 година )
    От Бургас съм,всеки говори против дизела,двг-тата,а в града ни оглеждам новите коли,абе една електричка няма,Q7-ци,X5-ци и всякакви нови модели 90% от тях са с надписи отзад d или D,дизела ще живееее
  • #22
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дизелът е морално остарял двигател. Дори е смешно да спреш с дизел до хибрид или ел.кола.Все едно идваш от село. В Япония вече има и автобуси и камиони хибриди на водород.Кораби също вече се ползват със соларни панели,които подпомагат дизеловия им двигател.Нищо не пречи,освен цената засега да се въведе и водородно задвижване и на корабите. Въпрос на време и технология. И влаковете бяха на въглища , на нафта,пък минаха на ток отдавна. Сега автобусите минават на ток или водород.
  • #21
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Питайте мен за коли ( преди 1 година )
    Браво. От дизела по хубаво няма