IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Отпадане на субсидията за електромобили и малкото сервизни центрове ще затруднят компанията

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Производството на най-новия модел на американския производител на електромобили Tesla ще започне на 7 юли, обяви шефът на компанията Илон Мъск. Model 3 е най-достъпният като цена автомобил на марката, като неговите продажби ще стартират официално на 28 юли. Това обаче ще донесе и някои проблеми на Tesla, предупреждават експерти.

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Мъск разкри, че до края на месеца ще бъдат сглобени 30 бройки, през август – 150, а през септември – 1500. Целта е до края на годината е месечното производство да достигне 20 000 единици, а през 2018 г. този показател да бъде увеличен двойно. До момента в Tesla са получили над 400 000 поръчки за Model 3, като последните клиенти ще трябва да чакат до края на 2018 г. за да получат колите си.

Всички тези планове обаче могат да се провалят. Основната причина за тези опасения е, че в Tesla се готвят ударно за старта на производството на Model 3, за да бъде избегнато забавянето, което се получи при кросоувъра Model X. Неговият старт закъсня с половин година и това създаде сериозни трудности за Мъск и хората му.

Заради сроковете в компанията бяха принудени да направят технологичен експеримент, като се откажат от типичните за всички автомобилни производители фази на тестово производство. От Tesla са категорични, че всичко ще бъде наред, но въпреки това първите бройки от Model 3 ще бъдат предоставени на сътрудници на фирмата, както и на компаниите-партньори.

Цената на Tesla Model 3 е 35 000 щатски долара, като в тази сума не влизат правителствените субсидии на стойност 7500 долара. Тук обаче също има проблем – заради растящата популярност на електромобилите редица щати се готвят да отменят всички отстъпки, които те ползват. Така соствениците на коли на ток ще трябва да плащат за тяхната регистрация, както и пътен данък .

Големият проблем за Tesla обаче си остава именно опасността от загуба на правителствената субсидия от 7500 долара. Тя важи само за производството на първите 200 000 автомобила и няма шанс да бъде продължена след това. А в ценови сегмент от около 30 000 долара оскъпяването с близо ¼ от цената си е доста сериозно и вероятно ще отблъсне част от купувачите.

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Ситуацията е парадоксална, тъй като Tesla няма изгода от масово производство. Причината е, че компанията не разполага с ресурс, за да обслужва стотици хиляди автомобили годишно. В момента производителят има само 250 сервизни центъра, като до края на годината техният брой ще бъде увеличен с 30%. Тази бройка обаче е крайно недостатъчна.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla motors tesla model 3
0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя пък щял да си зарежда колата от електрическата мрежа в къщи. Мъка, мъкааааа знаеш ли при средно 2,3kW мошност на инсталацията в дома ти, че за да заредиш батерията на теслата ти ще са ти необходими две денонощия. И само си го представи като гледка паркирал електрокара пред панелката и увисил един кабел от шестият етаж, ще падна от смях!
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "я се поогледай малко из София и ми кажи къде мислиш да го инсталираш този контакт."Да, в София никъде няма електричество. Шопите още караме на свещи и газови лампи :-Д
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам как си го представяш това зареждане от контакта, като изключим факта, че ще ти трябват 3-4 дена да я заредиш, я се поогледай малко из София и ми кажи къде мислиш да го инсталираш този контакт. Боже колко мъка има по този свят боже!
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-близката от София зарядна станция на Тесла е в Любюяна, някакви си 1000 километра.... Успех със зареждането. :))))))
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Живея в Сф, я ми кажи на колко километра е следващият супер чарджър от мястото където живея!? Най-близката бензиностанция ми е на 3 минути.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    bmw435i, колега ти не можеш една кирилица да си пуснеш на компютъра и не излизаш от форума. Кога ти остава време да ги купуваш тези коли, а по-интересното е кога ти остава време да изкараш пари за целта. В анонимният форум можеш да се представяш за всеки ама защо ли си мислия, че си поредният измислен герой...
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    bmw435i do v-1 ( преди 6 години )
    Kolega az pi6a tuk,zaradi takiva kato teb.Jalko 4e sme pod 10% v tozi forum
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Sa6to taka Tesla e premium brand izklu4itelno jelan za tova e sramno i pokazva neznanie da se sravniava s Nisan.Dori Golf ne moje da se meri po prestij s model 3
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Edin ot plusovete na Tesla e imenno 4e niamat nujda ot serviz.Vsi4ko e update.Salona na model 3 e sempal no ne spartanski.Vsi4ki plastmasi sa meki,darvoto e istinsko ima i aluminii.A salona e kojen s tavan ot alkantara.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    hfhgf ( преди 6 години )
    всеки който разбира поне малко от електротехника ще може да сервизира тази кола.