Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Отпадане на субсидията за електромобили и малкото сервизни центрове ще затруднят компанията

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Производството на най-новия модел на американския производител на електромобили Tesla ще започне на 7 юли, обяви шефът на компанията Илон Мъск. Model 3 е най-достъпният като цена автомобил на марката, като неговите продажби ще стартират официално на 28 юли. Това обаче ще донесе и някои проблеми на Tesla, предупреждават експерти.

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Мъск разкри, че до края на месеца ще бъдат сглобени 30 бройки, през август – 150, а през септември – 1500. Целта е до края на годината е месечното производство да достигне 20 000 единици, а през 2018 г. този показател да бъде увеличен двойно. До момента в Tesla са получили над 400 000 поръчки за Model 3, като последните клиенти ще трябва да чакат до края на 2018 г. за да получат колите си.

Всички тези планове обаче могат да се провалят. Основната причина за тези опасения е, че в Tesla се готвят ударно за старта на производството на Model 3, за да бъде избегнато забавянето, което се получи при кросоувъра Model X. Неговият старт закъсня с половин година и това създаде сериозни трудности за Мъск и хората му.

Заради сроковете в компанията бяха принудени да направят технологичен експеримент, като се откажат от типичните за всички автомобилни производители фази на тестово производство. От Tesla са категорични, че всичко ще бъде наред, но въпреки това първите бройки от Model 3 ще бъдат предоставени на сътрудници на фирмата, както и на компаниите-партньори.

Цената на Tesla Model 3 е 35 000 щатски долара, като в тази сума не влизат правителствените субсидии на стойност 7500 долара. Тук обаче също има проблем – заради растящата популярност на електромобилите редица щати се готвят да отменят всички отстъпки, които те ползват. Така соствениците на коли на ток ще трябва да плащат за тяхната регистрация, както и пътен данък .

Големият проблем за Tesla обаче си остава именно опасността от загуба на правителствената субсидия от 7500 долара. Тя важи само за производството на първите 200 000 автомобила и няма шанс да бъде продължена след това. А в ценови сегмент от около 30 000 долара оскъпяването с близо ¼ от цената си е доста сериозно и вероятно ще отблъсне част от купувачите.

Проблеми за Tesla на старта на Model 3

Ситуацията е парадоксална, тъй като Tesla няма изгода от масово производство. Причината е, че компанията не разполага с ресурс, за да обслужва стотици хиляди автомобили годишно. В момента производителят има само 250 сервизни центъра, като до края на годината техният брой ще бъде увеличен с 30%. Тази бройка обаче е крайно недостатъчна.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla motors tesla model 3
0 от 500
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Изаура ( преди 1 година )
    Ваше село не се ли продава кабел по-дебел от 4 квадрата. Като не ти стигат 4 Купи си шест или още по-добре 10 квадрата. Само това ли успя да си изсмучеш от пръстите. Проблемите със електромобилите не са технологични, а са само в главите на хората. В момента няма много зарядни, защото няма какво да зареждат. От друга страна, 95% от автомобилите минават под 50 километра на ден. Това са три часа зареждане на обикновен контакт шуко.
  • #50
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Леонсио ( преди 1 година )
    Мале колко цифра колко нещо.Знайковци много.Супер-зареждалото не е 150 ми е 120kw.Апартаментите мн. ги разбирате също. Някой прави ли разлика между сумарна мощност и отделни линии?Па пусни 11kw през 4 квадрата кабел де.. ми 17.2? Небивалици.Пък купете си барбар с теслътъ и траф 120 кв,хахаха..Екоо..Глупащини на кило.Най ме кефи калкулатора за икономия спрямо гориво.На база 21 mpg е наполовина,уж.А на база 40 mpg?? haha TDI демек..смех смех..
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колега 3kW, не е нужно всеки да разбира от всичко, но не така публично:) А относно мощността на батерията 100kW и зарядното тя не е при 220V
  • #48
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако блока ти е например стандартен панелен с 8 етажа същото важи и за тухлени блокове - във входа има 24 апартамента. По-новите им се даваше по 5kW на апартамент - 120 kW на входа. По старите панелки - по 3 kW на апартамент. Я сега ми обясни ти как ще зареждаш теслата с 150kW като на целият ти вход с 24 апартамента енергото ти дава 120!? Аман от умници, които си нямат никаква представа от нищо....
  • #47
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Какви брички карате,че ми говорите за сервизи за ДВГ-то,от 4г карам Мазда 6 и то вече е на 12г и под капака само акумулатор,течност за чистачки и масло съм сменял(100лв с филтрите),тея Тесли и подобни елкарчета тежат с 300 400кг отгоре,с нашите родни пътища проблемите с окачването ще ви глава много
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какъв е този електрически голф който сега имал батерия с която можеш да изминеш 300км без да я дозареждаш?
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 1 година )
    Разбира се че съм чувал за батерията за домашно ползване. Само тя, след 10~15 години ползване, ще струва повече от автомобил с ДВГ на същата възраст. А някои тука говореха колко бързо се обезценява електромобила. До колегата който навсякъде чел, че Тесла се зарежда за 48 часа у дома. Ще четеш такива "факти" докато разрешават на такива като теб да пишат в Интернет. 100kWh се зарежда С мощност хх kW за хх часа 150kW-40min 50kW-2h 20kW-5h 10kW-10h 5kW-20h 2kW-50h Шуко контакт 4kW
  • #44
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Навсякъде в интернет пише че през обикновен контакт Теслат се зарежда напълно за 48 час а бй ганьо щял да я зареди у пнелката си за 8 да се смее ли човек или да плаче....
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Може разбира се ( преди 1 година )
    V-1 Може да си поръчаш и зарядна станция, но за целта трябва да имаш прекаран трифазен ток(1600лв). Това си заслужава за фирмени автомобили които трябва да се заредят бързо на фирмения паркинг. За домашно ползване съм сметнал в по-долния пост, че просто няма смисъл. За десетте часа нощна, може да се зареди дори бъдещата батерия напълно. Достатъчен е тип 2 контакт, струващ двайсетина лева малко кабел и един предпазител без да пипаш нищо по инсталацията.
  • #42
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Зареждане ( преди 1 година )
    За 10-те часа на нощна тарифа 12ст/квч, от най-обикновен контакт се зарежда енергия за 140км пробег. Това са над 50 хиляди километра за година само на нощна тарифа от обикновен контакт. От Тип2 контакт, можеш да си зареждаш 120kWh батерия всяка нощ само на нощна тарифа позволяващ изминаване на 500 км с 140км/ч с климатик. При това положение трябва да си *** да зареждаш на зарядни станции за 50+ст/kWh. Там се зарежда само когато и АКО ти се наложи.