IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Идеята на Министерството на околната среда и водите все още се обсъжда

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Намеренията на Министерството на околната среда и водите да наложи ограничение върху автомобилите, които нямат катализатор, стресна по-голяма част от шофьорите на стари коли. Идеята бе обявена от министър Нено Димов, като все още е в процес на обсъждане.

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Към момента голяма част от старите автомобили, движещи се по пътищата на България, са без този основен компонент от изпускателната система. Според Георги Михайлов, експерт от Министерството на околната среда и водите, тези коли нарушават всички европейски норми за количествата вредни емисии и трябва да бъдат спрени от движение.

Експерти от бранша са категорични, че голяма част от шофьорите, особено тези със стари автомобили, категорично отказват да поставят катализатори на превозните си средства, тъй като цената им се вижда висока. Специалистите предупреждават също, че сменянето на тази част извън специализиран сервиз е опасно, тъй като може да доведе до пожар по време на движение.

„Важно е след поставяне или смяна на катализатора, автомобилът да отговаря на стандарта, по който е произведен. Няма как от една кола със стандарт Евро 0 да се изисква покриване на Евро 5. Проблемът е, че когато шофьорът дойде в сервиз и се установи, че катализаторът му е за смяна, в повечето случаи той не е готов да даде пари за това нещо и започват да се търсят начини за манипулация”, коментира инж. Димитър Димитров, цитиран от Нова Телевизия.

Друг проблем е, че част от пунктовете за технически прегледи не правят тази проверка, тъй като не разполагат с необходимата апаратура. Така колите без катализатор преминават без проблеми. Затова и подобни пунктовете ще бъдат наказвани дори със затваряне.

 

0 от 500
  • #4
    30 rate up comment 4 rate down comment
    режете чиновници ( преди 6 години )
    Тия се блъскат по агенциите от нямане на работа и се чудят каква глупост да измислят. Как ше ги опазим катализаторите от тоя крадлив народ??
  • #3
    46 rate up comment 4 rate down comment
    Каталист ( преди 6 години )
    На мен ми резнаха катализатора на дизелака някакви апаши. 500-1000 кинта струва. Принципно бих купил друг, но за какво - пак някой "да си го свали" за 20 кинта? На КПП-то за Турция върви камион с крадени катализатори и никой не го спира, макар да има забрана за износ на цветни метали. Лесно е да хванат шефа при желание и апашите да останат без работа, но държавата няма интерес?
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    МАра ( преди 6 години )
    Само се притеснявам. че не съм се сресала...
  • #1
    29 rate up comment 12 rate down comment
    крадеца ( преди 6 години )
    кога изнесохте целата платина от катализаторите за дребни пари, нищо не казахате...сега се правите на еколози да дерете кожи, със сигурност ще се нароят "доверени" фирми за катализатори 'тънкана' с 'премиум' качество...Аре молим ви се, оставете нещата така, оправете градския и междуградския транспорт, БДЖ за пътници и товари!