IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Идеята на Министерството на околната среда и водите все още се обсъжда

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Намеренията на Министерството на околната среда и водите да наложи ограничение върху автомобилите, които нямат катализатор, стресна по-голяма част от шофьорите на стари коли. Идеята бе обявена от министър Нено Димов, като все още е в процес на обсъждане.

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Към момента голяма част от старите автомобили, движещи се по пътищата на България, са без този основен компонент от изпускателната система. Според Георги Михайлов, експерт от Министерството на околната среда и водите, тези коли нарушават всички европейски норми за количествата вредни емисии и трябва да бъдат спрени от движение.

Експерти от бранша са категорични, че голяма част от шофьорите, особено тези със стари автомобили, категорично отказват да поставят катализатори на превозните си средства, тъй като цената им се вижда висока. Специалистите предупреждават също, че сменянето на тази част извън специализиран сервиз е опасно, тъй като може да доведе до пожар по време на движение.

„Важно е след поставяне или смяна на катализатора, автомобилът да отговаря на стандарта, по който е произведен. Няма как от една кола със стандарт Евро 0 да се изисква покриване на Евро 5. Проблемът е, че когато шофьорът дойде в сервиз и се установи, че катализаторът му е за смяна, в повечето случаи той не е готов да даде пари за това нещо и започват да се търсят начини за манипулация”, коментира инж. Димитър Димитров, цитиран от Нова Телевизия.

Друг проблем е, че част от пунктовете за технически прегледи не правят тази проверка, тъй като не разполагат с необходимата апаратура. Така колите без катализатор преминават без проблеми. Затова и подобни пунктовете ще бъдат наказвани дори със затваряне.

 

0 от 500
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не печките на твърдо гориво са проблем а проблема е какво се гори в тях.Ако са дърва е добре защото те са с положително пх и са екологични. Въглища и други продукти на химията е недопустимо. И дизелите да ги забранят в населените места. Те са праста атврат. Пушат и димят като локомотиви. И не е вярно че лятото нямало смог. Качете се на Витоша когато е спокойно времето и няма вятър да видите за какъв смог става на въпрос. Всичкия този смог е от д3зелите а не от друго.
  • #13
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    че "държавниците" ни са кухи и мислят, че само с 1 мярка ще намалят замърсяването е ясно, но е ясно и че вие под мен сте прости Бай ***, които НЕ искате да дишате чист въздух и каквото и да се предложи ще намерите начин да не го спазвате. Нито на мен, нито на мой познат са откраднали катализатор и ако бъде ще си купя нов!
  • #12
    12 rate up comment 6 rate down comment
    подкрепяме ( преди 6 години )
    Напълно подкрепяме, за печките,Проблема с въздуха е зимъска,..Смог лятото някой видя ли ? Зимата си е комплексен проблем но печките са факт.Или забрана или огромна еко такса..тогава остава проблема с едно малцинство, ей там ще ударят на камък.А понеже при мпс-тата касае работещите българи....кучета ги яли.
  • #11
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Облечен фаджия ( преди 6 години )
    Аз предлагам да се спрат и печките на твърдо гориво. Така де,те малко ли тровят въздуха? Като сте казали А, кажете и Б.
  • #10
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Staro kuche ( преди 6 години )
    Какво ще спрете, хайтърчета смотани? Имам стара кола на 21 години с действащ катализатор, неапетитен за крадци. Познайте дали ще я сменя или ще сляза от нея. Нека държавата перво ми даде 300 лева екотакса и пак ще си карам из нивята ха ха.
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    до Gost ( преди 6 години )
    ..Gost-e а когато 7 годишна кола се задавя от черната глеч в смук.колектор?и от ауспуха смърди на лютиво, ти какво ще измънкаш по въпроса.И когато разглобиш половината мотор и изчистиш всички л,а,йн.а.. и не можеш да разбереш че е работила кола в гаража..ти и министърчето какво ще измънкате?За сведение,всичко си и е на мястото.А горната *** ситуация е точн озаради такива лобисти..Но чукча писател, он не разбира.
  • #8
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Gost ( преди 6 години )
    Поне е стъпка в правилната посока. Не става да се карат 30+ годишни "коли" които са опасни и вредни и да не ги спират само защото народа не ще да се движи с градски транспорт/жп транспорт.
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Хиро ( преди 6 години )
    Такааааа... а аз искам да разбера, каква е връзката на гусин Нено Хуйов със кражбата на катализатори от колите, и приемането им в пунктове, препродаване и т.н.? Ей това искам аз само да знам .. защото ако не ограничите кражбата и изкупуването на катализатори, значи участвате в сделката!
  • #6
    25 rate up comment 4 rate down comment
    въпроса ( преди 6 години )
    е мн.по-сложен отколкото си мисли господин министъра.Щели да мерят?по кои норми...като за нов?Сега къде е уловката.Катализатор на 100 к.км вади ли данни като нов.Какво става ако го има,ама не работи както се очаква.Стандарта е на хартия,а на живо,кола на 100 на 200.Г-н министъра знае ли колко се влошават нещата от ЕГР глечта,въпреки наличие на катализатор.Масово се бърка ДПФ с обикновен катализатор>Минитсъра знае ли ?Като се емнат в едни глупости с това ще оправим държавата.Как не.
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    и аз това се чудя то и в момента е модерно да се крадат