Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Идеята на Министерството на околната среда и водите все още се обсъжда

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Намеренията на Министерството на околната среда и водите да наложи ограничение върху автомобилите, които нямат катализатор, стресна по-голяма част от шофьорите на стари коли. Идеята бе обявена от министър Нено Димов, като все още е в процес на обсъждане.

Забрана за спиране на колите без катализатор стресна шофьорите

Към момента голяма част от старите автомобили, движещи се по пътищата на България, са без този основен компонент от изпускателната система. Според Георги Михайлов, експерт от Министерството на околната среда и водите, тези коли нарушават всички европейски норми за количествата вредни емисии и трябва да бъдат спрени от движение.

Експерти от бранша са категорични, че голяма част от шофьорите, особено тези със стари автомобили, категорично отказват да поставят катализатори на превозните си средства, тъй като цената им се вижда висока. Специалистите предупреждават също, че сменянето на тази част извън специализиран сервиз е опасно, тъй като може да доведе до пожар по време на движение.

„Важно е след поставяне или смяна на катализатора, автомобилът да отговаря на стандарта, по който е произведен. Няма как от една кола със стандарт Евро 0 да се изисква покриване на Евро 5. Проблемът е, че когато шофьорът дойде в сервиз и се установи, че катализаторът му е за смяна, в повечето случаи той не е готов да даде пари за това нещо и започват да се търсят начини за манипулация”, коментира инж. Димитър Димитров, цитиран от Нова Телевизия.

Друг проблем е, че част от пунктовете за технически прегледи не правят тази проверка, тъй като не разполагат с необходимата апаратура. Така колите без катализатор преминават без проблеми. Затова и подобни пунктовете ще бъдат наказвани дори със затваряне.

 

0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Да не говорим изобщо, че автомобилите със "силов тунинг" са всъщност данъчна измама. Много добре знаем, че данъка е обвързан пряко с мощността. Колко от "тунингованите" са минали техническа комисия на КАТ и в талона им е записана реалната нова мощност ? Николко ! Всички се правят на тарикати, за да плащат малък данък и да карат мощни коли, които поради неоторизираните вмешателства са далеч от всякакви екологични норми. Спиране от движение на всички автомобили с нелегални промени по задвижването!
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Ако трябва да сме коректни напълно, трябва да се забранят всякакви вмешателства по заводската окомплектовка на автомобила. Пълна забрана за ремап, смяна на турбо и интеркулъри, промяна на бууста, смяна на инжектори с по-високодебитни, смяна с по-големи горивни помпи и прочие. Производителят е гарантирал определени вредни емисии при оригинално състояние на колата. Всякакви "подобрения" от тип "силов тунинг" водят до съвсем различни емисии на вредни вещества.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Снимката явно е след пазаруване в мола ;). ЕК е отворила процедура срещу България за мръсният въздух (един от най-мръсните в Европа както се оказва). Както обикновено, българските чиновници не проявяват творчество. Глобите са стряскащи, така че със сигурност ще затегнат контрола. От цените които се цитираха по-долу, излиза че всеки може да си позволи смяна на катализатора на обикновен автомобил.
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Въпрос към разбиращи ( преди 1 година )
    Някой може ли да каже кое замърсява повече: старата ми кола без катализатор с разход 8 на сто извънградско, или "нова" с катализатор която харчи пак толкова бензин или малко по малко дизел? Сериозно питам не съм наясно но съм чувал че газта е доста по екологична
  • #33
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Не трябва въвеждане на забрани, а трябва затягане на контрола в пунктовете за технически прегледи. Това че колата е нова и по документи има ЕВРО5 или ЕВРО6, не я прави екологична. Сума народ са с изрязани DPF, свалени катализатори, ремапнати, променени турбокомпресори и интеркулъри....изобщо нищо общо с фабричния автомобил. Такива не замърсяват по-малко от старите коли. И гарантирам, че повечето от плюещите по старите автомобили в коментарите, са собственици именно на такива "тунинговани" коли.
  • #32
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Няма лошо екологията да е водеща. Само че както винаги, управляващите променят закона едностранчиво, точно както им е угодно. Ако ще се водим от екологията, тогава автомобилите на газ и метан са най-екологични и следва да са максимално облекчени от данъци и такси. Да се чува нещо в тази посока ? Не, нали. Няма и да се чуе. Не е екологията водеща в случая. Пак опираме до лобизъм. Всички промени са свързани само със забраняване, налагане на по-високи данъци и такси и мор за бедния човек.
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Срамно,мъж в 21 век да не е шофьор" - около 5 минути мислех как да те обидя ама си толков *** и комплексиран, че е невъзможно. Почвай да гледаш в нета за катализатори или велосипеди, че колите от миналото хилядолетие ще бъдат забранени рано или късно. Айде със здраве
  • #30
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така трябва да бъде! Всякакви трошки трябва да се спрат от движение! В България има повече коли, отколкото хора!
  • #29
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    При демокрацията елементарни неща все се "обсъждат". Какво има да обсъждаш бе кола която замърсява, шуми над нормалното или е опасна веднага трябва да се спира от движение. Знаете ли в България "кола" да не може да мине "преглед". Една да е върната не знам. И това било щото сме бедни - не е за това а щото сме прости.
  • #28
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като цитирате цени на катализатори направихте ли си труда да ги проверите? Катализатор за GOLF V 1.9 tdi е 450лв. с тръбата и меката връзка. Само катализатор може да се намери около 130-150лв. полско производство на Polmostrow.