fallback

Автоматик или механична кутия – какво да изберем?

Плюсове и минуси на двата основни типа трансмисии

В почти всички сегменти автомобилите, представени на европейския пазар, се предлагат както с механична скоростна кутия, така и с автомат. Напоследък дори разликата в цените между двата вида трансмисии намаля значително, така че всеки, който не желае три педала в автомобила, може да избере автоматик. Дори при модели от ниски класове.В случая целта е да съберем на едно място всички плюсове и минуси на механичните кутии и на автоматиците. Трябва да се уточни, че става дума предимно за най-масовите хидромеханични автомати, а не за роботизираните трансмисии и за вариаторите.Механична скоростна кутия - минусиГолям проблем за новаците зад волана, които не могат да използват съединителя и затова колата им често гасне. Много от „пресните” шофьори също така не знаят кога трябва да сменят предавката.При потегляне под наклон при много от шофьорите автомобилът тръгва назад, което може да доведе до инцидент.Ръчните скорости не са удобни при движение в задръствания, тъй като постоянно се налага да се натиска съединителя и да се сменят предавките.Механична скоростна кутия – плюсовеДоста по-опростена конструкция от автоматика. Съответно и ремонтът, ако такъв се наложи, е много по-евтин.По-голям ресурс, по-ниска цена на автомобила и по-нисък разход на гориво.По-голямо удоволствие от шофиране. При ръчните скорости усещането за владеене на автомомобила е значително по-осезаемо.По-лесно маневриране при опит да се измъкне затънал автомобил, а също така и при движение по тежък терен. Ръчната скоростна кутия сменя по-бързо предавките, докато автоматикът може да прегрее. Автоматична скоростна кутия – минусиАвтомобилът с такава трансмисия все още е по-скъп на пазара.Разликата в сумата за ремонт на автоматика в сравнение с механичната скоростна кутия е сериозна. А и специалистите, които се оправят с автоматиците в масовите сервизи, са по-малко.Разходът на гориво при автомата е по-висок, тъй като хидротрансформаторът изисква жертви.Проблем при тегленето на друг автомобил на големи разстояния. При незапален двигател не се движи турбината, предавща движението на колянов вал към скоростната кутия, и съответно не работи маслената помпа, вдигаща налягане на маслото на автоматика. Съответно няма смазване в кутията, а маслото си стои в картера на кутията. Получава се "глад" за масло, затова се препоръчва тегленето да е на малко разстояние и при ниска скорост.

Тагове:
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ръчката е за бедните, глупави и необразовани!Автоматика е за хората с възможности, интелигентни и с положение!
  • #15
    Брандо ( преди 6 години )
    Автоматикът е правилният избор, НО в Бг има диви селски региони, където ръчката ще я търсят още дълго поради много причини
  • #14
    Ауто билд за 2 лева ( преди 6 години )
    Джерами Кларксън казваше:"Да караш автоматик е като да караш с ботуши, пълни с попови лъжички".Всъщност това е като с пържола-печена или алангле, т.е. според вкуса.За дами, млади шофьори,пенсионери,меланхолици, за хора искащи да пристигнат от т.А до т. Б без много да се напрягат-определено автоматика.За другите-ръчна скоростна кутия.Апропо помислете за спирачното действие на двигателя...
  • #13
    6 ( преди 6 години )
    какви механични...нмз с глупости
  • #12
    ръчен аФтомат ( преди 6 години )
    За хора, които могат и искат да се наслаждават на шофирането е ръчката.За останалите - автомата. По-просто е, не се налага да мислиш (присъщо за много "возещи" се зад волана) и в задръстване е далеч по-добре.Всеки избира, но е вярно, че повечето предпочитат автомата щото не могат с ръчка :)
  • #11
    Шеф ( преди 6 години )
    Изводите от практиката които за мен съм си извадил са:Голем атмосферен бензинов мотор задължително ръчка.Дизелов двигател задължително автоматик.Никога не съм притежавал нафтова кола или автомобил с по-малко от 136 к.с, за това малолитражките не ги броим. Та относно нафтата, като карам на приятели нафтовите им коли, то си не е работа с тия къси скорости. В града 2-3 пъти по често ръчкам оня лост, а извънградско при изпреварване или баир, минимум предавка или две надолу.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е Aisin са еталон, но и другите са ок. Автомата си е благинка :)
  • #9
    до: Triforce ( преди 6 години )
    Да наистина са толкова добри, защото много от тях ползват АТ на Aisin.
  • #8
    gs6 ( преди 6 години )
    Който може да си го позволи,взима нова кола от магазина с автомата и просто кара.Много ясно че е с повече предимства.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колегата, като спомена за новите автоматици с 2 съединителя да се бяга от DSG на VAG!Значи, ако говорим конкретно за него твърдо предпочитам да съм с ръчка. Това е едно от най-големите недоразумения правени някога.НИКОГА не си вземайте кола с DSG!!!Ако на мен не ми вярвайте влезте в някой немски или английски форум и прочетете за какво става на въпрос. Хората собственици на коли с тези трансмисии са пропищели.От ФВ знаят за проблема, но си траят, както винаги и цакат клиентите си с ремонти.
fallback
Последни