fallback

Автоматик или механична кутия – какво да изберем?

Плюсове и минуси на двата основни типа трансмисии

В почти всички сегменти автомобилите, представени на европейския пазар, се предлагат както с механична скоростна кутия, така и с автомат. Напоследък дори разликата в цените между двата вида трансмисии намаля значително, така че всеки, който не желае три педала в автомобила, може да избере автоматик. Дори при модели от ниски класове.В случая целта е да съберем на едно място всички плюсове и минуси на механичните кутии и на автоматиците. Трябва да се уточни, че става дума предимно за най-масовите хидромеханични автомати, а не за роботизираните трансмисии и за вариаторите.Механична скоростна кутия - минусиГолям проблем за новаците зад волана, които не могат да използват съединителя и затова колата им често гасне. Много от „пресните” шофьори също така не знаят кога трябва да сменят предавката.При потегляне под наклон при много от шофьорите автомобилът тръгва назад, което може да доведе до инцидент.Ръчните скорости не са удобни при движение в задръствания, тъй като постоянно се налага да се натиска съединителя и да се сменят предавките.Механична скоростна кутия – плюсовеДоста по-опростена конструкция от автоматика. Съответно и ремонтът, ако такъв се наложи, е много по-евтин.По-голям ресурс, по-ниска цена на автомобила и по-нисък разход на гориво.По-голямо удоволствие от шофиране. При ръчните скорости усещането за владеене на автомомобила е значително по-осезаемо.По-лесно маневриране при опит да се измъкне затънал автомобил, а също така и при движение по тежък терен. Ръчната скоростна кутия сменя по-бързо предавките, докато автоматикът може да прегрее. Автоматична скоростна кутия – минусиАвтомобилът с такава трансмисия все още е по-скъп на пазара.Разликата в сумата за ремонт на автоматика в сравнение с механичната скоростна кутия е сериозна. А и специалистите, които се оправят с автоматиците в масовите сервизи, са по-малко.Разходът на гориво при автомата е по-висок, тъй като хидротрансформаторът изисква жертви.Проблем при тегленето на друг автомобил на големи разстояния. При незапален двигател не се движи турбината, предавща движението на колянов вал към скоростната кутия, и съответно не работи маслената помпа, вдигаща налягане на маслото на автоматика. Съответно няма смазване в кутията, а маслото си стои в картера на кутията. Получава се "глад" за масло, затова се препоръчва тегленето да е на малко разстояние и при ниска скорост.

Тагове:
fallback
  • #26
    Анонимен ( преди 6 години )
    трифорс кое смяташ че не става ясно?и 5к да минавам на година винаги ще предпочета автоматика.автомата е една от най-важните за мен екстри.а ако живееш в голям град не е екстра а си е необходимост.а скъсаняците които немогат да си е позволят тази екстра по добре да не се обаждат че стават смешни.
  • #25
    Zzz ( преди 6 години )
    Ръчките вече са пълна отживелица!Porsche PDK - това истината! Най добрата скоростна кутия на пазара в момента. Единствения и недостатък е че автомобилите в които се поставя са напълно недостъпни за 99% от хората.А иначе най добре електромобил. Няма нужда от скоростни кутии. Максимален въртящ момент от нула оборота.
  • #24
    Triforce ( преди 6 години )
    Някой да вземе да сметне, че автмобил минаващ над 30 000 км. за 1 година излиза много по-евтино да е автоматик, отколкото ръчка.
  • #23
    Сравнение ( преди 6 години )
    1. Предимствата на автоматика са:- много по-бързо (и правилно) превключване м/у скоростите;- съответно много по-добро ускорение и контрол над колата;- предимствата при задръствания са по дефолт и т.н.2. Съмнителното "предимство" на ръчните кутии май е само едно: разни пубери с поостарели задни бенвета да се правят на Фитипалди в почти редовният им път към канавката.
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всекиму според нуждите!В София вече не може спокойно да се кара с ръчка, автоматът стана необходимост.
  • #21
    Да избираш ... ( преди 6 години )
    между ръчка и съвременен автоматик е все едно между конска каруца и нов автомобил!
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ръчни скорости през 2017 се слагат само в евтини баничарки и разни пластмасови Рена и Фордове, или пък в малки спортни коли, създадени изцяло за кеф от карането, а не заради бързината - Мазда MX-5, БМВ 2 серия, Toyota GT86. При голяма комфортна лимузина с голям двигател ръчната кутия просто е глупост.
  • #19
    112 ( преди 6 години )
    Единствено кофти за ръчните е задръстването. Лично аз предпочитам ръчните скорости. По-голямо удоволствие ми доставя, особено по планинските пътища.
  • #18
    ff ( преди 6 години )
    колегата долу е прав за DSGна всички Шкоди, ФВ, АлУдита и т.н.Много са ми интересно недоказаните във формула 1 писачи тук. Ами и суперспортните коли са с автоматици.....всички...ако имаш мерак, сменяй си с типтроника.
  • #17
    питащ ( преди 6 години )
    тази статия от коя година е?някой май е отбил номера за брой думи тази седмица...много непрофесионално....
fallback
Последни