fallback

Автоматик или механична кутия – какво да изберем?

Плюсове и минуси на двата основни типа трансмисии

В почти всички сегменти автомобилите, представени на европейския пазар, се предлагат както с механична скоростна кутия, така и с автомат. Напоследък дори разликата в цените между двата вида трансмисии намаля значително, така че всеки, който не желае три педала в автомобила, може да избере автоматик. Дори при модели от ниски класове.В случая целта е да съберем на едно място всички плюсове и минуси на механичните кутии и на автоматиците. Трябва да се уточни, че става дума предимно за най-масовите хидромеханични автомати, а не за роботизираните трансмисии и за вариаторите.Механична скоростна кутия - минусиГолям проблем за новаците зад волана, които не могат да използват съединителя и затова колата им често гасне. Много от „пресните” шофьори също така не знаят кога трябва да сменят предавката.При потегляне под наклон при много от шофьорите автомобилът тръгва назад, което може да доведе до инцидент.Ръчните скорости не са удобни при движение в задръствания, тъй като постоянно се налага да се натиска съединителя и да се сменят предавките.Механична скоростна кутия – плюсовеДоста по-опростена конструкция от автоматика. Съответно и ремонтът, ако такъв се наложи, е много по-евтин.По-голям ресурс, по-ниска цена на автомобила и по-нисък разход на гориво.По-голямо удоволствие от шофиране. При ръчните скорости усещането за владеене на автомомобила е значително по-осезаемо.По-лесно маневриране при опит да се измъкне затънал автомобил, а също така и при движение по тежък терен. Ръчната скоростна кутия сменя по-бързо предавките, докато автоматикът може да прегрее. Автоматична скоростна кутия – минусиАвтомобилът с такава трансмисия все още е по-скъп на пазара.Разликата в сумата за ремонт на автоматика в сравнение с механичната скоростна кутия е сериозна. А и специалистите, които се оправят с автоматиците в масовите сервизи, са по-малко.Разходът на гориво при автомата е по-висок, тъй като хидротрансформаторът изисква жертви.Проблем при тегленето на друг автомобил на големи разстояния. При незапален двигател не се движи турбината, предавща движението на колянов вал към скоростната кутия, и съответно не работи маслената помпа, вдигаща налягане на маслото на автоматика. Съответно няма смазване в кутията, а маслото си стои в картера на кутията. Получава се "глад" за масло, затова се препоръчва тегленето да е на малко разстояние и при ниска скорост.

Тагове:
fallback
  • #36
    Анонимен ( преди 6 години )
    оня с алудито дето минал 190к и нищо не е правил на автомата да се застреля.ако имаше такава кола щеше да знае че тя се обслужва и се сменя маслото. при различнити автомати е различно. обикновено между 50 и 100к се смена масло задължително. не се долива а сменя. на моята например и дават на всеки 90к да се сменя.
  • #35
    аз ( преди 6 години )
    не е за мен ръчката вече.научих се на ръчка и първата ми кола беше такава,но сега двете са ми автоматици и никога повече няма да сменям това удобство.
  • #34
    V8 ( преди 6 години )
    Предпочитам ръчка, но и двете ми коли са автомат :) V8 с ръчни скорости можеш да намериш само от американски производител и няколко модификации на Ауди А6 и БМВ 5. Осем цилиндров мерцедес няма с ръчни скорости, както и SUV с осем цилиндъра и ръчни скорости. През 90те години беше обратното, Европейците произвеждаха почти всичко с ръчка, а американците почти всичко с автомат. Сега ако искаш кола за удоволствие с V8 и ръчка имаш избор само м/у Корвет, Камаро, Мустанг, Вайпър (v10) и Додж. :(
  • #33
    Анонимен ( преди 6 години )
    Глупости, смяна на хидравличен съединител с демпферен маховик при по-новите дизели излиза 2 бона с труда. Предпочитам 3-4 смени на масло пред горния ремонт.
  • #32
    Анонимен ( преди 6 години )
    Карам автоматик, но ръчката няма равна.Автоматика е по-добре в градско, но дотам!Във всичко останало ръчката го смазва!!!А кое е най-добре от всички - електрически автомобил!Нямаш скоростна кутия, съответно имаш само предимства!!!!!
  • #31
    Анонимен ( преди 6 години )
    Автомата е по-скъп от ръчката.Има задължително обслужване на всеки 50-60000 км.А то излиза повече отколкото да обслужиш двигателя.Ако не го обслужиш навреме едно,че спира да върви нормално,почват едни сецания,блъскания и т.н. ми ти пада и гаранцията.То затова 90% от колите с автоматици-нов внос в България ритат като магарета и все са в сервизите.Щото му изтекла гаранцията и талянеца не *** да сменя масло,само кара и така 300000 км.После нашия тарикат реве и дава 2-3000 за ремонт.
  • #30
    до автоматичния ( преди 6 години )
    А ти толкова ли не можеш да караш магарешка каручка с камшично запалване и ръчно отцепване/зацепване?Ех това магаре бее! Големи проблеми създавало... Аз па искам да се спускам по нанадолнището ей така: тагадък-тагадък и ни волан, ни ръчки да ме интересуват!
  • #29
    аз ( преди 6 години )
    kiseleee grozdeto sa wsi4ki s ru4ki mai
  • #28
    D[VOID] ( преди 6 години )
    Статията е с инфо отпреди 30 години. Новите автоматици превключват по прецизно от всяка ръчна ск. кутия. При два еднакви автомобила с еднакви двигатели и карани от един и същи шофьор няма ръчка, която да бъде по бърза и вече по икономична от съвременен автомат. При положение, че 90% от шофирането ни е в град или на магистрала и 90% от това шофиране е в трафик, ръчката вече става екзотика. Става само за коли, както колега по долу спомена М2, МХ5, GT86 и т.н. Няма да намерите кеф във Корса с ръчка
  • #27
    автоматичен пътник ( преди 6 години )
    Толкова ли не можете да карате, че искате само автоматици?Ех, тоя лост бее. Големи проблеми създавал.Аз пък искам да тръгна по надолнището, да си върна трета и да си блея насам-натам. Без да ми пушат спирачките.Съветвам ви да зарежете и досадния волан. Само трябва да го въртите...
fallback
Последни