fallback

Автоматик или механична кутия – какво да изберем?

Плюсове и минуси на двата основни типа трансмисии

В почти всички сегменти автомобилите, представени на европейския пазар, се предлагат както с механична скоростна кутия, така и с автомат. Напоследък дори разликата в цените между двата вида трансмисии намаля значително, така че всеки, който не желае три педала в автомобила, може да избере автоматик. Дори при модели от ниски класове.В случая целта е да съберем на едно място всички плюсове и минуси на механичните кутии и на автоматиците. Трябва да се уточни, че става дума предимно за най-масовите хидромеханични автомати, а не за роботизираните трансмисии и за вариаторите.Механична скоростна кутия - минусиГолям проблем за новаците зад волана, които не могат да използват съединителя и затова колата им често гасне. Много от „пресните” шофьори също така не знаят кога трябва да сменят предавката.При потегляне под наклон при много от шофьорите автомобилът тръгва назад, което може да доведе до инцидент.Ръчните скорости не са удобни при движение в задръствания, тъй като постоянно се налага да се натиска съединителя и да се сменят предавките.Механична скоростна кутия – плюсовеДоста по-опростена конструкция от автоматика. Съответно и ремонтът, ако такъв се наложи, е много по-евтин.По-голям ресурс, по-ниска цена на автомобила и по-нисък разход на гориво.По-голямо удоволствие от шофиране. При ръчните скорости усещането за владеене на автомомобила е значително по-осезаемо.По-лесно маневриране при опит да се измъкне затънал автомобил, а също така и при движение по тежък терен. Ръчната скоростна кутия сменя по-бързо предавките, докато автоматикът може да прегрее. Автоматична скоростна кутия – минусиАвтомобилът с такава трансмисия все още е по-скъп на пазара.Разликата в сумата за ремонт на автоматика в сравнение с механичната скоростна кутия е сериозна. А и специалистите, които се оправят с автоматиците в масовите сервизи, са по-малко.Разходът на гориво при автомата е по-висок, тъй като хидротрансформаторът изисква жертви.Проблем при тегленето на друг автомобил на големи разстояния. При незапален двигател не се движи турбината, предавща движението на колянов вал към скоростната кутия, и съответно не работи маслената помпа, вдигаща налягане на маслото на автоматика. Съответно няма смазване в кутията, а маслото си стои в картера на кутията. Получава се "глад" за масло, затова се препоръчва тегленето да е на малко разстояние и при ниска скорост.

Тагове:
fallback
  • #46
    G1 ( преди 4 години )
    Ами новите хибридни автомобили или електричките - там просто няма опция за ръчки!Ръчките са отживелица, мисля че до 5 г. няма да се предлагат вече.
  • #45
    анонимен ( преди 5 години )
    Ръчка само ръчка жалко че по мощните коли не са ръчна много жалко
  • #44
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Просто е:- Механична за шофьори- Автоматична за *** в МПСНяма значение колко е модерен един автомат никога не може да ти донесе удоволствието нито чувството на контрол и ангажираността в шофирането, които механиката дават. Да удобно е... ама за още по-голямо удобство фанете автобуса там само зяпаш през джама!
  • #43
    Xxx ( преди 6 години )
    И аз съм за автоматиците, но от един до друг има голяма разликаПървия ми автомат беше в Тойота . Харчеше доста и риташе като магаре като превключва . После към 3 години карах пасат с DSG - блока за управление даде фира и се оказа че е масов проблем. От 2014 съм със Ситроен с Айсин 6 степени, превключва тихо и неусетно, с режим за спорт и сняг, по добра е от тази в Е-класата. Разхода е висок, но препоръчвам!
  • #42
    Анонимен ( преди 6 години )
    Спорът автомат или ръчка май съществува само в БГ... както и да е всеки е прав за себе си и трябва да уважаваш мнението на другия за да уважават твоето. Имам книжка от '96 и смених 7 коли с ръчки докато преди година-две реших да взема автоматик... Лично Аз не бих се върнал на ръчни повече. Знам че ми харчи повече,и че ремонта е скъп , но за мен това е най голямата екстра в колата. Особено за градско. понякога на дълъг път , особено при спускане и качване просто бутам лоста вляво и съм с ръчни
  • #41
    fan. ( преди 6 години )
    Аутоkoмедия, да сте чували , че вече почти всяка кола с ръчна скростна кутия има асистент за потегляне под наклон???
  • #40
    Фермера ( преди 6 години )
    Прав е Трифорса.Новите кутии се водят със несменяемо масло.Аз лично на моето Инфинити го смених на 200к километра.Сменя се само пет литра от около 8лиъра.Смених и дефиренциалните масла и на Халдекса.Засега няма проблем и съм на 255к километра.За мен основния проблем е конденза през зимата.Ако колата не се кара тогава може и по-дълъг пробег.
  • #39
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кой азвтоматик и на кой модел го дават с доживотна гаранция.Чакам трифорса да каже, че и той взе да ги приказва на килограм, както винаги.На тези, които не знаят НЯМА кола с вечна гаранция на трансмисията независимо автомат или ръчка.На всяка трансмисия СЕ СМЕНЯ МАСЛОТО, ако искате да е имате дълго време здрава. Дори и на ръчната. Някой, ако ви убеждава в обратното му кажете да си гледа работата! Маслото си променя качествата с времето и от температурите и натоварванията се окислява.
  • #38
    Triforce ( преди 6 години )
    До този с Аудито - новите автоматици ги дават с доживотна гаранция. Друг е въпроса, че живота на колата се води 300 000 км. Скоро сменихме на баща ми на БМВ-то маслото на автоматика, въпреки, че той беше против на около 150 000 км. и автоматика заработи много по-приятно! Затова - да не те боли главата - отиди си смени маслото, преди да си ударил 200 000 км. Сигурен съм, че няма да сбъркаш. Няма нищо вечно! А щом има и масло и температура, бъди сигурен, че винаги се сменя!
  • #37
    Окончателно ( преди 6 години )
    При наличие на съвременни спортни автомати връщането към ръчка е все едно от автомобил към конска каруца!
fallback
Последни