IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

В ОАЕ приходите от табелите отиват за инфраструктура и за жертви на катастрофи

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Само за 3 години държавната организация от Обединените Арабски Емирства – Roads and Transport Authority, е заработила от продажбите на регистрационни номера за автомобили сумата от 38,4 млн. щатски долара. Кои са най-скъпите табели и кой си ги купува?

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Рекордната цена, постигната на търг до момента, е 14,2 млн. долара. Тя е платена през 2008 г. за номер с цифрата 1 от емира на Абу Даби – Саид Абдул Джафар Ал Хури, която я поставя на своето Bugatti Veyron. Това не е толкова изненадващо, защото се случва в държава, в която 72 000 души имат състояние от над 1 млн. долара.

Другите емирства са малко по-бедни и най-вероятно заради това номерът със заветната единица в емирство Шарджа е продаден за „скромните” 4,9 млн. долара. Което пак е повече от всеки автомобил, на който може да бъде поставен. Все пак от Veyron са произведени 450 бройки, но тези регистрационни номера са единици.

Табела с две цифри излиза малко по-евтино – от 500 000 до 2 млн. долара. А сред тези с 3 цифри най-популярни са индексите на известни модели – 488 (за Ferrari) или 911 и 918 (за Porsche). Следват номерата с 4 цифри, означаващи годината на раждане на собственика или датите на световното изложение Експо 2020, което ще се проведе в ОАЕ след 3 години.

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Случват се и куриози – човек купува номер, внася депозит, но не може да покрие пълната сума. През ноември 2016 г. някой си Абдула Ал Махри купува регистрационна табела с една цифра от емирството Абу Даби за 8,4 млн. долара и дава чек без покритие на организаторите на търга. Оказва се, че Ал Махри е искал да препродаде номера, да покрие дължимата сума и да спечели пари, но от Roads and Transport Authority не му дават табелата и завеждат дело срещу него.

Постепенно около продажбите на номера в ОАЕ се образува кръг от заинтересовани хора, които не само се опитват да повишат своя статус и да впечатлят бизнес-партньорите си, но и да си уредят изгодна брачна партия, както и да припечелят пари. Последното е лесно, защото цената на редките номера непрекъснато расте и затова собствениците им не бързат да ги слагат на автомобили, а изчакват известно време, след което ги препродават.

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Един от най-известните търговци на този пазар е Абдула Ал Хамади, който е соственик на  повече от 7000 регистрации на обща стойност 19 млн. долара. Наскоро той препродаде номер за 7,6 млн. долара, за който по-рано е платил 3,2 млн. долара.

За да поддържат ексклузивността на своите търгове, от Roads and Transport Authotity не продават веднага всички налични комбинации, а щателно избират номера за всеки отделен аукцион, като му определят конкретна цена. Регистрацията с номер 2, серия Q от Дубай, бе продадена за 8,9 млн. долара. Същата сума бе платена за петица, серия D, като купувачът е бизнисменът Балвиндер Салхани.

Самият той е индус, но е роден в Кувейт, живее в Дубай и се занимава със строителство. Признава, че е станал по-богат дори по време на световната икономическа криза през 2007-2008 г. Увлечението му по цифрите започва още преди 20 години, когато плаща 300 000 долара на частно лице в Кувейт за "щастлив" (по думите му номер на телефон. В момента Сахани има 3 такива телефонни номера – в Индия, в Кувейт и в ОАЕ, както и 15 регистрационни табели на автомобили на обща стойност 100 млн. долара.

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Любимото число на бизнесмена (вляво на снимката) е 9, затова си купува къща, само ако е №9 на улицата. Личният му офис е на деветия етаж, а най-скъпият му номер е този, за който вече стана дума – 5D. Обяснението за него е, че D е четвъртата буква от латинската азбука, а 5+4 прави 9.

Сахани не се бои да участва на търг, щом трява да наддава за деветка. Докато неговите 16 конкуренти повишаваха предложението си за номер 5D с хиляди, индусът премина към милиони. Вторият най-скъп номер в колекцията му е Q9, като за него е платил 6,6 млн. долара. Сега тези две регистрационни табели – 5D и Q9 да поставени на два от шестте „Ролс Ройса” на ексцентричния милионер.

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

Лудостта около наддаването за автомобилни номера набира скорост, но парите от продажбите им не потъват в нечий джоб, а отиват за изграждане на ивфраструктурата на ОАЕ. Както и във фонд, който подпомага жертвите на пътно-транспортни произшествия или техните роднини.

За хора като Сахани, това е още една форма на благотворителност в полза на държавата, която им е дала възможност да се трудят и да заработят огромни състояния. Освен това са и добра инвестиция, така че дори неразумните им на пръв поглед действия си имат своето логично обяснение.

Снимки: Khaleej Times


 

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    О, те не пасат трева, не ги мислете! Да, няма да е като сега, но те си инвестират. Поинтересувайте се кой държи около 35% от акциите на Мерцедес, например? И около 15 май бяха на БМВ. И кой знае още колко, къде и колко акции си купуват. Някои от тях ще са добре цял живот... Иначе 14,2 милиона долара за номер е идиотско, при условие, че с тези пари може да дойде в който и да е град в България и да е цар и без номер! Само да харчи и харчи, пак ще го гледат като цар!!
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Веселин ( преди 2 години )
    не е само до петрола,виж Сирия,Венецуела,Либия,Йемен имат нефт,но няма ред и сигурност
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    я ( преди 2 години )
    Чаршафи.