IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda не се отказват от дизелите

Японците обаче стоят надалеч от даунсайзинга

В Mazda не се отказват от дизелите

В Mazda нямат намерение да се отказват от дизеловите двигатели, особено що се отнася до моделите, които се предлагат на европейския пазар. В последните години все повече компании обръщат гръб на дизела заради проблемите с нивата на вредни емисии, а за някои фирми - като Volkswagen, трудностите с дизелите се оказаха отличен момент да се насочат към развитие на хибридните технологии и все по-сериозното им лансиране.

В Mazda не се отказват от дизелите

Шефът на отдела за двигатели на Mazda Ичиро Хиросе обаче е на малко по-различно мнение.

„Все още има много възможности за развитие на дизеловите технологии – заяви Хиросе пред списание Autocar. – Нашата работа, като инженери, е да създаваме двигатели, които отговарят на изискванията, които се налагат на пазарите.  Знаем, че ни чака страхотна битка, за да покрием изискванията за нивата на CO2 емисиите, но ще се справим. Всъщност, ние сме на мнение, че изпълнението на тези цели е невъзможно без присъствието на дизелови двигатели в моделната ни гама.”

Mazda е една от малкото автомобилни марки, която не се поддаде на устрема към даунсайзинг на моторите, а вместо това японците залагат на rightsizing – за всеки модел търсят този двигател с работен обем, който ще гарантира оптимален разход и ниски вредни емисии, които са максимално близо до реалната експлоатация.

Освен това, Хиросе обяви, че още тази година дизеловите мотори на Mazda ще получат подобрения, които допълнително ще намалят разхода им на гориво.

Снимка: Mazda

Тагове: mazda rightsizing
0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 7 години )
    Удачно е да има повече от една гледна точка. Мазда ще продължат да подобряват двигателите си на дизел и ще търсят възможност да ги продават. Това хубаво. Основният проблем за нас като потребители и странични наблюдатели е: Заслужава ли си при настоящото състояние и актуалните развития и перспективи да се поема риск тепърва да се купува дизелов автомобил (нов). Моят субективен и неангажиращ отговор е: По-скоро НЕ!
  • #4
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хубаво, че правят големи двигатели, но вижте реалния разход на Мазда 6 и другите в класа и. Тя е най-зле. Дори последната 6-ца от 2017 като я сравниш с най-стария модел в класа i40 разликата 0.6/100, при условие, че по-лека от хюндая със 100 кг. и има по-добро възд. съпротивление. Значи проблема е в двигателя- японския е 2.2, а корейския 1.7 с близка мощност и въртящ момент. В случая по-добрия мотор е корейския. Сори, Мазда! Не сте на прав път.
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Както писах под една друга статия днес, с тези технологии за момента, хибриди и електромобили са неизгодни. И изказвания, че видети ли след три години дизелите ще са на изчезване, са определено популистки. Помня, че някъде около 2005 четох почти същата статия. Даваха на дизела 3-5 години живот. Е, не се случи. Дори увеличи дела си.
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ай стига бе , сега пък Японците ще правят дизели Доше как ще го коментираш това ...или те може но германците не ????
  • #1
    46 rate up comment 7 rate down comment
    zoom in ( преди 7 години )
    Ей за това ме кефят Мазда. Всички бяха "юруш на маслините" и нацвъкаха 3-цилиндрови недоразумения, докато мазда подобриха архитектурата и материалите, пипнаха налягането и ето, че нещата пак се получиха, че и по-добре от другите.