IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda не се отказват от дизелите

Японците обаче стоят надалеч от даунсайзинга

В Mazda не се отказват от дизелите

В Mazda нямат намерение да се отказват от дизеловите двигатели, особено що се отнася до моделите, които се предлагат на европейския пазар. В последните години все повече компании обръщат гръб на дизела заради проблемите с нивата на вредни емисии, а за някои фирми - като Volkswagen, трудностите с дизелите се оказаха отличен момент да се насочат към развитие на хибридните технологии и все по-сериозното им лансиране.

В Mazda не се отказват от дизелите

Шефът на отдела за двигатели на Mazda Ичиро Хиросе обаче е на малко по-различно мнение.

„Все още има много възможности за развитие на дизеловите технологии – заяви Хиросе пред списание Autocar. – Нашата работа, като инженери, е да създаваме двигатели, които отговарят на изискванията, които се налагат на пазарите.  Знаем, че ни чака страхотна битка, за да покрием изискванията за нивата на CO2 емисиите, но ще се справим. Всъщност, ние сме на мнение, че изпълнението на тези цели е невъзможно без присъствието на дизелови двигатели в моделната ни гама.”

Mazda е една от малкото автомобилни марки, която не се поддаде на устрема към даунсайзинг на моторите, а вместо това японците залагат на rightsizing – за всеки модел търсят този двигател с работен обем, който ще гарантира оптимален разход и ниски вредни емисии, които са максимално близо до реалната експлоатация.

Освен това, Хиросе обяви, че още тази година дизеловите мотори на Mazda ще получат подобрения, които допълнително ще намалят разхода им на гориво.

Снимка: Mazda

Тагове: mazda rightsizing
0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като собственик на нова мазда...Колкото и да псувапш, не лъжа. А ти явно нова Мазда си вижал само в каталога. Двойни стъкла предлагат САМО на модел 2017, точно защото собствениците от 5 години се оплакват от шумния интериор. Правят фейслифт вече 3 пъти за по-малко от 5 години - това не е защото моделът е толкова добър, че няма какво да се подобрява.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 години )
    Това за политическите драми е разумна приказка и е редно да се вкара в преценката.Същото се отнася и до състоянието на НТ прогрес. Днес положението е такова, каквото е, утре може да е друго. А иначе харесвам дизела, високият въртящ момент и голямата икономичност ме радват извънредно при каране. Мазда 6 беше влезла в късата листа на наблюдавани дизели, но ситуацията се промени и сега вече отчитам, че няма достатъчно информация за вземане на отговорно решение с перспектива от поне 10 години.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Не е много ясно дали и новите бензини покриват еконормите, просто защото разхода обявен в каталога се разминава поне с 50% с реалният, т.е. изхвърлят повече емисии от обявените. Догодина като вкарат новите методики за оценка на автомобилите, може да се окаже че новият бензин който сте си купили всъщност е замесен в нов бензингейт скандал :))). Т.е. освен че ще плащате повече за гориво, колата ви няма да е екологична ... Не могат да се вземат решения на база на моментни политически драми ...
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    GOLF 1790 mm. и е в С сегмента. Как точно Приус с 1760 мм. е в Д сегмент. Кажи, бе мамул! Баси мършляка!
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Трудно бих харесал Приус. Четох сравнението в АБ м/у Приус(последно поколение) и първиата кола на Хюндай в тази категория и АБ харесаха повече корейката. С по-добра скоростна кутия DCT(DSG), по-тих двигател и много по-добро окачване. Приуса се усещал по-тежък и с люлееща возия.Да не говорим за архаичната скоростна кутия CVT със звук на шевна машина.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Obrut ( преди 6 години )
    Докато пишеш "недУразумение", ще си все толкова умен, селянчето с пасатора... полото е с широчина 1682 мм, така че пак лъжеш, да докажеш своето. А по твоята логика щом Auris TS е по-дълъг от гоУф комби, значи гоУфчето е някакво "недУразумение" в В сегмента?
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    smarty ( преди 6 години )
    Не е така. Приус бил в сегмет D, се изцепи селянчето, т.е. в класа на Пасат. Да видим, с ширина от 1760 мм. е по-тесен дори от Поло, а с дължина от 4540 мм. е по-къс от Голф комби. Дълъг и тесен. Извод: Приус е между В и С сегмент. По нито един показател не се доближава до D сегмента. Аз го приемам като недуразумение в В сегмента.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Prius e в сегмен С. Дори в листа на Тойота е поставн там. Стиги измислици-премислици!
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    smarty ( преди 6 години )
    Като собственик на нова мазда... Да, ама лъжеш! Ако имаше нова мазда щеша да знаеш, че стъклата никак не са тънки, защото са двойни, с пълнеж между тях за шумоизолация. А за турбо-лага вземи да прочетеш преди да се правиш на умен, ***. Защо при Пасат 2.0 TDI Иизобщо не се усеща? Кажи, бе масур сополив!
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 6 години )
    Пак ще кажа, че Prius е сегмент D, колкото и на оня с пасатора да не му се иска.