IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda не се отказват от дизелите

Японците обаче стоят надалеч от даунсайзинга

В Mazda не се отказват от дизелите

В Mazda нямат намерение да се отказват от дизеловите двигатели, особено що се отнася до моделите, които се предлагат на европейския пазар. В последните години все повече компании обръщат гръб на дизела заради проблемите с нивата на вредни емисии, а за някои фирми - като Volkswagen, трудностите с дизелите се оказаха отличен момент да се насочат към развитие на хибридните технологии и все по-сериозното им лансиране.

В Mazda не се отказват от дизелите

Шефът на отдела за двигатели на Mazda Ичиро Хиросе обаче е на малко по-различно мнение.

„Все още има много възможности за развитие на дизеловите технологии – заяви Хиросе пред списание Autocar. – Нашата работа, като инженери, е да създаваме двигатели, които отговарят на изискванията, които се налагат на пазарите.  Знаем, че ни чака страхотна битка, за да покрием изискванията за нивата на CO2 емисиите, но ще се справим. Всъщност, ние сме на мнение, че изпълнението на тези цели е невъзможно без присъствието на дизелови двигатели в моделната ни гама.”

Mazda е една от малкото автомобилни марки, която не се поддаде на устрема към даунсайзинг на моторите, а вместо това японците залагат на rightsizing – за всеки модел търсят този двигател с работен обем, който ще гарантира оптимален разход и ниски вредни емисии, които са максимално близо до реалната експлоатация.

Освен това, Хиросе обяви, че още тази година дизеловите мотори на Mazda ще получат подобрения, които допълнително ще намалят разхода им на гориво.

Снимка: Mazda

Тагове: mazda rightsizing
0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До анониммния с мазд ( преди 7 години )
    й намерил, какво точно хареса в маздата, че я купи?
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До анониммния с мазд ( преди 7 години )
    Извинявай за любопитството ми, но се чудя при толкова кусири дето си
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 7 години )
    Нямах намерение да развалям нечие настроение, па било то и анонимно.Карам дизелова кола, купих я от магазина преди 11 години, иде време за смяна. Знам и + и -. Безпощадно. Не се заяждам, няма реторика. Констатирам, че дизелите са обречени на враждебна среда, собствениците им могат да понесат рестрикции и всякакви негативни последици. Днес нещата изглеждат така, утре може да е друго. Безспорно картината е сложна, но не трябва да си затваряме очите за посоката на вятъра и налагащите се тенденции.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до анонимния ( преди 7 години )
    Статии добре четеш, ама вземи и некой наръчник за двигатели, че да разбереш откъде иде турбо лаг-а и как се ликвидира, и от кое се поражда, и не.. не е от обема на двигателя. Не само тия неща са тънки..и ламарината на пода което значи и всички ламарини.. Изобщо синдрома на лекия лиген се вихри с пълна сила. Който си ги харесва па да си ги кара. Рънърс..ние тия новите не ги и щем..толкова са зле ,всичките марки.
  • #11
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като собственик на нова Мазда не мога да потвърдя екологичността на двигателите им. Единствената причина да минават екотестовете с тези двигатели е, че са рязали поголовно от теглото - пълна липса на виброизолация, почти никаква шумоизолация, невиждано тънки стъкла, слаби спирачки, тънки врати. Вътрешното покритие на тавана е направено от нещо подобно на хартия. Никой европейски производител не може да си позволи подобно нискокачествено оборудване, освен може би Дачия.
  • #10
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Xexe ( преди 7 години )
    Така са пипнали Мазда че като теглят скоро една забрана да се продават дизели и "тежкарите" от Мазда ще ги продават само в Пакистан!
  • #9
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Поздравления на Мазда за дизела! Но за даунсайзинга грешат. От три източника чета тестове и на трите хвалят Мазда 6 и СХ 5, но и трите посочват 2.2 дизела като слабата им страна. Ясно изразена турбо дупка и висок разход на гориво. Все пак Мазда не са измислили топлата вода. С тези големи кубатури тяхното си е малко като пикаене срещу вятъра.
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Маури ( преди 7 години )
    Той Дошко открай време мери с двойния аршин.Само ВАГ е лошо а от другите излзиа мед и рози включае и от неговия таралясник.Незнам има ли дълъг тест на Мазда със Skyactiv дизел.Хората с разни патологии нека се радват скоро и бензините има слагат ДПФ колкото и да е абсурдно това. Нов автомобил по скоро не.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Е да, в сегмент Д на практика у нас е само Пасат Хибрид. Той струва 80 000 лв. базата и на магистрала разхода минава 10/100 бензин. Безумие! За мен в този клас за момента няма алтернатива на дизела като цена и като подръжка също.
  • #6
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизел е сегмент D в момента е по-евтин от Приус, който е в сегмент С. При практически липсата на вторичен пазар за Приус и потенциалните трудности в продажбата му, въпросът дали си струва нов дизел в сегашната ситуация? Здравият разум казва ДА.