IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ежедневна такса за дизелите в 35 британски града

Максималната сума ще е 20 лири на ден

Ежедневна такса за дизелите в 35 британски града

Великобритания може да открие нова глава във войната срещу дизелите, ако се приеме новото предложение на правителството на Тереза Мей за ежедневна такса върху автомобилите с дизелови двигатели.

Ежедневна такса за дизелите в 35 британски града

Предложението е за въвеждането на „данък върху вредните вещества”, който може да стигне до 20 лири на ден и ще се прилага в 35 града в Обединеното кралство. Новите дизели може и да се измъкнат от плащането на новата такса, но се очаква, че собствениците на по-стари автомобили и бусове, камиони и автобуси ще трябва да я плащат. Решаващо ще е това дали автомобилът отговаря на нормите за вредни емисии.

Това предложение на правителството се смята за по-доброто решение на ситуацията, тъй като другият вариант беше да се въведе данък върху всички дизели. Веднага обаче се появиха обосновани притеснения, че това ще се отрази негативно на пазара на автомобили в страната.

Ежедневна такса за дизелите в 35 британски града

Таксата ще е най-висока за десетте най-засегнати от замърсяването на въздуха градове и целта й е както да бъдат обложени автомобилите, замърсяващи въздуха, така и да се намали замърсяването, ако собствениците им решат да избегнат това облагане.

В Лондон вече има такава такса – 5 лири и ако се въведе още една, водачите на по-стари автомобили ще трябва да плащат два пъти, за да стигнат до центъра на британската столица.

Според вестник The Times, новата такса ще засегне около 10 милиона автомобили във Великобритания.

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А бе, британските ***, като толкова не искате дизелите, ами не ги продавайте. Тези са мега ***!
  • #10
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Решението е незабавна забрана на дизелите и принудителното им изкупуване от производителите, защото е доказано че в реално условия не покриват стандартите за вредни емисии. Без изключения!
  • #9
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Който толерира "високите" технологии на немците стига до там да си трови данъкоплатците с токсичните им изпарения. Продължавайте да облагате дизела с по-нисък акциз :)
  • #8
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Лесно е. ( преди 7 години )
    При нас решението е сравнително семпло.Всички дизели под Евро 5 с допълнителна годишна такса от 200 лева - така хората ще са принудени да ги продадат/рециклират. Допълнителна такса като цяло за дизелите и без коли над 25 години по улиците. Тези над 20 години с допълнителна такса.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Striker ( преди 7 години )
    Отдавна е казано, че дизела е за кораб, трактор и камион. Одобено за ***, където 90% от всички коли са без катализатор, забрана на дизелите е наложителна.
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Англичаните не са като нас. Така, както са се засилили да бръкнат в джобовете на солидна група хора и фирми, без да са им дали време за адаптиране или подмяна на МПС-то с дизелов двигател, смятайте че хич няма да мине това предложение. Там хората хем реагират по-задружно, хем им се чува думата. Смятам, че това ще си остане в сферата на иди0тските глуп0сти на Мей.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Камен ( преди 7 години )
    Проблемът е повече от сериозен - не само за Англия- за целия свят се отнася. При нас всичко опира до изключително ниския стандарт на живот - хората не могат да си позволят нов автомобил - това е повече от очевидно, от друга страна обществения транспорт е на отчайващо ниско равнище, а организацията на живот е толкова калпава , че транспорта е ежедневна необходимост. Получава се едно неразрешимо уравнение. Много трябва да се работи , за да се излезе от този тупик -
  • #4
    30 rate up comment 5 rate down comment
    AAV ( преди 7 години )
    Ауспусите на колите трябва да бъдат не отзад, а отпред пред предното стъкло, където са отворите на климатичната система. Тогава шофьорите ще могат да видят и опитат от собствения си "коктейл" от изгорели газове, а не само да задушават движещите се зад тях. Може би тогава мнозина биха се замислили по-директно за екологията на собствената си кола. Сега на повечето не им пука - тези отзад и въобще другите отвън "да му мислят"...
  • #3
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Един ( преди 7 години )
    Ако са толкова вредни и ги забранят - ще го разбера! Но не разбирам как тия опасни дизели, след като платиш такса 20 лири и изведнъж "спират да те убиват"! Бюрократите си измислиха нова доилка за кинти и с малко медийна пропаганда стадата дружно почват да блеят в екстаз.
  • #2
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А в София кога???? То вече не се диша. Вчера на светофара поне 10 коли бяха максимум 2000г всичките без катализатори и като тръгнаха така изпушиха че не се дишаше. Някои келемета ги и тунинговат тия скрапове и пушат още повече. Ясно че искат да имат кола, но нямат възможност за по хубава, но на всички ще ни струва скъпо това, то и аз искам яхта ама ей на нямам. После що средната продължителност ни е най-ниска в европа, ракия, карантии и мръсен въздух а честито.