Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Lexus пенсионира знаменит седан

Моделът GS отива в историята и няма да има наследник

Lexus пенсионира знаменит седан

Ръководството на Lexus е взело решение да се откаже от модела GS, който на пазара се конкурираше с модели като Mercedes-Benz E-Class и BMW 5-Series. Според интернет-изданието Lexus Enthusiast, седанът не само ще бъде "пенсиониран", но и няма да получи наследник в сегмента.

Lexus пенсионира знаменит седан

Според информацията, в Toyota са преценили, че подобен автомобил няма място в гамата на луксозната марка и затова сегашното, четвърто поколение ще се окаже и последно за GS. Изданието подкрепя новината си с няколко факта от историята на модела.

Първият е, че шефът на Toyota - Акио Тойода, никога не е харесвал особено бизнес-седана. Още през 2011 г. в интервю за Automotive News босът директно казва, че не е искал Lexus да произвежда този автомобил, но е отстъпил пред желанието на регионалните мениджъри. Те на свой ред са защитавали GS "като обезумели", по думите на Тойода.

Другият важен факт е падащото търсене на модела. През миналата година в САЩ са продадени 14 878 бройки от Lexus GS, което е доста слабо на фона на резултатите на съперниците - BMW 5-Series има 32 408 единици, а Mercedes-Benz E-Class - 46 470. В Европа положението е още по-лошо - едва 2023 продажби, което е по-малко от резултата дори на нишов модел като Porsche 911.

След отказа от GS в Lexus ще се насочат към развитието на гамата си кросоувъри, а за почитателите на седаните ще остане единствено моделът LS.

Снимка: Lexus
 

Тагове: lexus gs
0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 7 rate down comment
    asdf ( преди 2 години )
    radvam se, che nqma da go ima. Ve4e nqma da se dvoumq mejdu nemsko i qponsko za sreden sedan.
  • #13
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "..знаменит седан.." Знаменосец на ниските продажби, нескопосания дизайн и твърдата пластмаса! Никой няма да тъжи за него.
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    ogalb ( преди 2 години )
    трио?
  • #11
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Добре бе хора. Тука под статията ви дава обяви със снимки на GS 2013 г. хайде сравнете го с който и да е MB Е-класа,BMW 5ца от 2013г да не говорим с A6 и като интериор и екстериор - ами лексуса е като сдьелан в СССР направо. Ми нормално е само латиноси в USA да го купуват. Няма разумен човек с претенции да купи това недоразумение.
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Имам съмнение, че фабриката за подобни „новини“ е една и съща. От същата фабрика колко модела „спряха“ на Тойота, а те все още се произвеждат и все още се продават. Последната „новина“ беше, че щели да спират Авенсис. После сами си е опровергаха, но „новината“ беше актуална повече от година. Мога да се хвана на бас, че модела няма да го спрат. Може името най-много да променят, но в сегмента ще има модел на марката.
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хайде пак изгубени в превода.. Това не е официална новина и съответно просто не е вярна.
  • #8
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Do doc ( преди 2 години )
    И сега какво ще ти измисли кратуната!?
  • #7
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Ссс ( преди 2 години )
    ФВ да ги купят да ги спасят.
  • #6
    22 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Германското премиум трио ...е безкомпромисно! Невъзможно е някой да пробие при тях.
  • #5
    22 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    На никой няма да липсва.