IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lexus пенсионира знаменит седан

Моделът GS отива в историята и няма да има наследник

Lexus пенсионира знаменит седан

Ръководството на Lexus е взело решение да се откаже от модела GS, който на пазара се конкурираше с модели като Mercedes-Benz E-Class и BMW 5-Series. Според интернет-изданието Lexus Enthusiast, седанът не само ще бъде "пенсиониран", но и няма да получи наследник в сегмента.

Lexus пенсионира знаменит седан

Според информацията, в Toyota са преценили, че подобен автомобил няма място в гамата на луксозната марка и затова сегашното, четвърто поколение ще се окаже и последно за GS. Изданието подкрепя новината си с няколко факта от историята на модела.

Първият е, че шефът на Toyota - Акио Тойода, никога не е харесвал особено бизнес-седана. Още през 2011 г. в интервю за Automotive News босът директно казва, че не е искал Lexus да произвежда този автомобил, но е отстъпил пред желанието на регионалните мениджъри. Те на свой ред са защитавали GS "като обезумели", по думите на Тойода.

Другият важен факт е падащото търсене на модела. През миналата година в САЩ са продадени 14 878 бройки от Lexus GS, което е доста слабо на фона на резултатите на съперниците - BMW 5-Series има 32 408 единици, а Mercedes-Benz E-Class - 46 470. В Европа положението е още по-лошо - едва 2023 продажби, което е по-малко от резултата дори на нишов модел като Porsche 911.

След отказа от GS в Lexus ще се насочат към развитието на гамата си кросоувъри, а за почитателите на седаните ще остане единствено моделът LS.

Снимка: Lexus
 

Тагове: lexus gs
0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    При тея смешни продажби, ако не се откажат явно са някакви мазохисти жапанчетата!
  • #23
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    5цата е много зле в интериорно отношение спрямо Лекса. Отвън да кажем, че е въпрос на вкус и всеки си има предпочитания за формите. Витре обаче Лексуса е класи над Бавареца. За сравнение с Мерц и Ауди не мога да говоря, защото не съм влизал в последните им модели, но като гледам по снимки в най-добрия случай са на едно ниво в интериорно отношение. А за качествво на техниката и дума за сравнение не може да има. Там Лексус е недостижим. Всичко е изпипано и направено един път.
  • #22
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Като имаш голям избор, както е при немските се чудиш кое е по-малко скапано и него да избереш. Избираш по-малкото зло, но все си е зло. При Тойота нямаш богат избор, но каквото и да избереш, знаеш, че няма да те остави на пътя. Приоритет на японеца не е да ти направи няколко двигателя кой от кой по-скапан и да си играят софтуерно с мощността му,като те заблуждават,че имаш богат избор.Приоритет им е да направят един двигател, който да бъде оптимизиран максимално и да издържа много на каране.
  • #21
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Незнам какво значи "пазарите" явно е нещо от село. Ама тоя лексъс ако сте го виждали на живо, трудно ще се убедите,че мерца е по-добър. Да има някви засреляни дизели с 150-170 коня ама премиум с тракалник и сметка за икономия от 200-300 грама гориво е смешна история. 5тицата в момента е на високо ниво и е по-реалния конглокент. Освен това голяма част от продажбите на е класата например са за таксита. Немеца си купува само неговото за такси, просто защото е немско не че е по-добро.
  • #20
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Много глупаво сравнение с луканката. Автомобила не е за ядене днес да ти се яде едно, а утре друго. Автомобила не го сменяш на няколко дена, както предполагам си купуваш луканката или седмици да речем. Лексус са умни и много добре знаят, че лукс и дизел са оксиморон. Те не са, като немците да ти продават нафтова печка и да те убеждават, че било премиум. Полека лека и европейците ще го разберат, както виждаш тенденциите за забрана на дизелите. Лексис ти предлагат не избор,а най-доброто.
  • #19
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    Много грешна политика на Тойота и оттам - спад в продажбите. Кажете ми в Европа колко двигатели има за GS, дали въобще има 4х4 и т.н.? После вижте как масово хората искат коли с 4х4, 2.0 дизелов мотор и т.н. Тук няма грам дизел (да, знам, че сте против, но клиента иска), няма 4х4 и съответно всеки, който иска това (като мен), отива и заглежда БМВ и Мерцедес (че някои се лъжат и с Ауди). Като няма избор, няма търсене. Ако в магазина до вас има само 2 вида луканка, спирате да пазарите там.
  • #18
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Гюмове викаш, а? А ти кво караш - Мерц, дето може да му откаже електрониката във всеки един момент. Реален случай по време на изпреварване една такава стана мъртвец. А познай шлепа .. много нов при това .. за колко време беше продаден. БМВ е подобна история с техните двигатели с малък ресурс напоследък.
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Писна ми ( преди 2 години )
    От екзотични марки коли, екзотични жени екзотични места и т.н искам си българка мерцедес златни пясъци а не латинка Бали и кексус просто не ме кефят
  • #16
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, ВАГита, идете на някое изложение и вижте Лексусите отблизо, пипнете и тогава елате пак с подвитите опашки да обяснявате колко били "по-зле" от немските набедени премиуми. То бива простащина, ама вашето чупи всички рекорди.
  • #15
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Отдавна съм казал че хората се лъжат един път. Тука в САЩ много реклама се изсипа, лекари, адвокати ги купуваха тия гюмове, но бързо разбраха що за щайги са. Отдавна за лукс кола се търси предимно Мерцедес, а за по хард Порше, Ферари. И за Ауди се усетиха че е ФВ както и че Лекса е Тоъота, и даже вече си се подиграват.