IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Spyker избяга от Audi

Холандците избраха Koenigsegg за доставчик на двигатели

Spyker избяга от Audi

Малките компании обикновено избират по-големите производители за доставка на двигатели, но в случая с холандците от Spyker се случи нещо уникално за бранша. Фирмата се отказа от сътрудничество си с Audi, чиито агрегати използваше за своите модели, и избра друга малка компания - Koenigsegg.

Spyker избяга от Audi

Именно с двигател на шведския производител е оборудван роудстърът Spyker C8 Preliator Spyder, който бе представен на автосалона в Женева. Само преди година холандците представиха версия купе на същия модел, като то разчиташе на мотор на Audi.

„Не крия, че съм възхитен от технологиите, които предлага новия ни партньор Koenigsegg Automotive AB и съм убеден, че решението да се спрем на него като доставчик на двигателите ни е най-важното в историята на Spyker”, коментира главният директор на холандската фима Виктор Мюлер.

Spyker избяга от Audi

А че Spyker само печели от подобен ход, се виджда ясно. Моторът V8 на Audi, с който бе оборудвано купето C8 Preliator, разчиташе на 525 к.с. и 600 Нм, докато двигателят на скандинавците е със същия обем - 5,0 литра, като развива 600 к.с. със същия въртящ момент.

В комбинация с атмосферния мотор работи 6-степенна механична скоростна кутия (купето се предлагаше и с 8-степенна ZF-трансмисия). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, а максималната скорост е 322 км/ч. Автомобилът ще излезе в серия от 100 бройки, като стартовата цена за Европа е 400 000 евро.

Spyker избяга от Audi

Снимки: Autonews
 

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Котоошан ( преди 2 години )
    Коя е тая световно неизвестна фирмичка и щяла да бяга от Ауди , еми да бяга да върви на ма.ната си дреме ом на Ауди , че нямало да купят пет мотора.
  • #24
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Те Кцонигсег правят по 2 коли на година,а тия смешовци ще вземат двигатели от тях.Като започнат за им бавят моторите по половин година пак ще кацнат на Ауди ама айде.Нека си начешат крастата с шведските тройки.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    dfgehg ( преди 2 години )
    двидателя на ауди е 4.2 а не 5,0
  • #22
    12 rate up comment 4 rate down comment
    smarty ( преди 2 години )
    Какво, някой спори, че актуалния Голф не е пластмасов? Ами да отиде до магазина да го види от първо лице. Ще се втрещи! От таблото надолу няма нищо меко, дори и вратите. То и таблото в базовата версия си е ТВЪРДА ПЛАСТМАСА. Хайде стига прости шилета с мозък на врабче да ми обясняват колко велика са Фолксваген, защото за разлка от тях аз имам впечатление от първа ръка. Баста!
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    400 000 евро стартово за няккаъв грозен сбирщайн, който изглежда като менте на кола от 2000г. с малко повече хромче за блясък.
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пичове гледам, че спорите за 1.8Т на VAG.В Ауди форума тоя двигател го бяха кръстили ТРЪЦ навремето когато А4 Б5 беше актуална.Повече няма какво да се каже.
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 2 години )
    Анонимен, Spyker правят чистокръвни спортни машини (малко шашави, но все пак за холандци). За какво задвижване от Tesla може да става дума при спортни коли? Истинска спортна машина и високо тегло е оксиморон. Недейте да гледате само 0-100км/ч ускорениео, защото голямата тръпка идва от цялостното поведение на колата на пътя. А това изисква ниско тегло.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Спайкар да бяха взели задвижване от Тесла. и без това правят единични бройки - нека да е електрика , тунингована на 1000кс.
  • #17
    8 rate up comment 5 rate down comment
    жалки хейтъри ( преди 2 години )
    В оригиналната статия пише , че спайкър ще предлага автомобили И с двигатели на шведите тоест основно са с двигатели на АУДИ ! но медията нали основно се храни с хейтъри по удобно написа това заглавие - и постигна резултата си дошо се вихри
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    И двата автомобила бяха на 140-160 000км. със сервизна история, а гоуфа беше обслужван в официалния сервиз и затова се подлъгах да го взема... Аман от разбирачи ей! Хората са го казали : Не питай старило, питай патило! Когато от 1во лице знаеш, че дадено нещо просто е ***, няма как форумен мишок да ме убеди в обратното...