IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Spyker избяга от Audi

Холандците избраха Koenigsegg за доставчик на двигатели

Spyker избяга от Audi

Малките компании обикновено избират по-големите производители за доставка на двигатели, но в случая с холандците от Spyker се случи нещо уникално за бранша. Фирмата се отказа от сътрудничество си с Audi, чиито агрегати използваше за своите модели, и избра друга малка компания - Koenigsegg.

Spyker избяга от Audi

Именно с двигател на шведския производител е оборудван роудстърът Spyker C8 Preliator Spyder, който бе представен на автосалона в Женева. Само преди година холандците представиха версия купе на същия модел, като то разчиташе на мотор на Audi.

„Не крия, че съм възхитен от технологиите, които предлага новия ни партньор Koenigsegg Automotive AB и съм убеден, че решението да се спрем на него като доставчик на двигателите ни е най-важното в историята на Spyker”, коментира главният директор на холандската фима Виктор Мюлер.

Spyker избяга от Audi

А че Spyker само печели от подобен ход, се виджда ясно. Моторът V8 на Audi, с който бе оборудвано купето C8 Preliator, разчиташе на 525 к.с. и 600 Нм, докато двигателят на скандинавците е със същия обем - 5,0 литра, като развива 600 к.с. със същия въртящ момент.

В комбинация с атмосферния мотор работи 6-степенна механична скоростна кутия (купето се предлагаше и с 8-степенна ZF-трансмисия). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, а максималната скорост е 322 км/ч. Автомобилът ще излезе в серия от 100 бройки, като стартовата цена за Европа е 400 000 евро.

Spyker избяга от Audi

Снимки: Autonews
 

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Spyker -> Ауди -> Ваг -> Шкода. Тая връзка е доста притеснителна за един супер автомобил.
  • #3
    18 rate up comment 10 rate down comment
    жалки хейтъри ( преди 7 години )
    евала пичове, дето сте карали всичко на пазара и за всичко имате мнение от личен опит, а не като дишо - чул в гетото едни да си говорят , колко е кисело гроздето!евала
  • #2
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То това е лошото, че през последните 15-20 години са изключително зле. Преди време мога да се съглася, че бяха здрави, ама от 2000-2002ра са пълна скръб.
  • #1
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Еми кой иска да използва най-чупливите двигатели в бранша за своите автомобили?Нормално развитие на нещата. Едно време и сузуки се объркаха и сключиха споразумение с VW ама бързо им дойде акъла и се върхана към двигатели на ФИАТ.Просто ВАГ правят най-скапаните двигатели в бранша и го доказаха всички класации за брой дефекти и проблеми в двигателя, където двете марки са на дъното в компанията на ролвър...Поредното доказателство за трошливоста на ВАГ