IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Автомобилите отпреди 2005 година ще се облагат с нова такса от октомври

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Кметът на Лондон Садик Кан обяви новите мерки за борба с тежкия смог в града, които включват въвеждането на нова такса за автомобили отпреди сертификата за емисии Euro 4. За да карат в централната градска част, техните собственици ще плащат еджедневно по 10 лири (11.70 eвро) в добавка към вече съществуващата "такса замърсяване" от 11.50 лири. Мярката влиза в сила от октомври тази година.

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден
Садик Кан

Новата мярка се нарича Т-такса (от токсичност) и ще засяга както дизелови, така и бензинови коли, произведени преди 2005 година. Докато таксата замърсяване е така настроена, че да стимулира жителите на централен Лондон да си купуват нови автомобили, целта на такса токсичност е да насочи хората със стари автомобили към обществения транспорт. В същото време градската управа не прибягва до забрани и ограничения на личната свобода - всеки запазва правото да кара какъвто поиска автомобил, стига да плати за отровите, които принуждава другите да дишат.

"Шокиращо е, че живеем в град с дотолкова отровен въздух, че децата ни да отрасват с белодробни проблеми. Ако не направим драстична промяна сега, значи нехаем за здравето на семействата си в бъдеще", обяви Кан.

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Кметът се ангажира също да разшири обхвана на Зоната за ултраниски емисии, както и максимално бързо да подмени градските автобуси с по-екологични.

Важно е да се отбележи, че тежкият лондонски смог все пак е доста по-поносим от софийския. Средното ниво на замърсяване с фини частици в българската столица е двойно над лондонското, въпреки близо десет пъти по-малкото население.
 

Тагове: euro 4
0 от 500
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    В София през последните 20 дни няма надвишаване на часовите камоли на дневните норми. И ако погледнем градовете в централна европа, ще видим, че там е много по-зле. Просто студа доведе до многото запалени печки, които са причината за замърсяването. В София има моментни проблеми с въздуха и то само около големите булеварди.Данъци до дупка и ще се оправи и този проблем.
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Подобни мерки са ОК, само ако има изграден читав градски транспорт. Такова животно в Сф. няма, нито метрото/което си е вид еротично преживяване/ нито нищо. От Слатина до Изгрев пътуваш 1 час, пеша е малко по - малко, с кола 5 мин. Е за какво говорим тука?
  • #11
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    това е дневна такса сао ако влизаш в центъра. и тук трябва. като нямаш пари за свястна кола - няма да ходиш с нея в града - карай си я на село - в града има метро
  • #10
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пича долу е прав - никой не ти гарантира правото да се придвижваш с автомобил.Като си беден и нямаш пари си ползваш градския и точка.Ако вървим по логиката с бедността, то и кражбите са оправдани, защото политика нямал пари за нова S-класа - той може пък да си мисли, че щом е депутат трябва да кара такава кола...Българина все мрънка, все е онеправдан, ама на работа прави всичко друго освен да работи и после вика няма пари...Айде бе ?
  • #9
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абсолютен мит е, че българите карат стари коли, щото не могат да си позволят нови. Голям процент хора си купуват стари мерцове и бмв-та за същите пари, коллкото ще струва нова по-скромна кола. И после спестяват от данък, щото държавата ти взима 30 лева за 25-годишен дизел и 400 лева за нов малък бензинов мотор.
  • #8
    15 rate up comment 16 rate down comment
    Хибридният ( преди 7 години )
    Доста глуповато решение. Един Приус от преди 2005 е с пъти по-ниски реални вредни емисии от един дизел от 2017. Но така е, когато решенията е вземат не от технически грамотни хора, а от платени лобисти..
  • #7
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Нищо псевдо няма в тези мерки!Тази такса е солена дори за лондончани.Това са 200 паунда на месец върху всички останали разходи за ползването на един автомобил.Отделно от данъците,отделно и от таксата "замърсяване" и т.н.А това пък прави допълнителен разход от 2400 паунда годишно.Такава финансова тежест е в състояние да накара хората със стари коли или да ползват градски транспорт,или да си купят нови,или най-малко да не си ползват колите в града.Жалко е, че ние не можем да узреем за подобно нещо
  • #6
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Георги ( преди 7 години )
    Това е много хитро, първо нахалниците със стари коли ще плащат за да се движат сред високата класа, второ ще стимулират продажбата на нови коли, трето ще отделят още по-осезаемо тези с пари от тези без пари, и в същото време ще напълнят гушите на центъра за градска дебилност. Като за целта ще дадат за пример европейски столици. И всичко това за да решат проблем, за който не беше чувал никой допреди 10 дни, но сега е навсякъде по всички медии. Много наболял проблем.
  • #5
    25 rate up comment 12 rate down comment
    аре стига бе ( преди 7 години )
    Аре стига с тия глупости.Колата не е право като образованието и здравоопазването !!!Като не можеш да караш нормална кола има метро и автобуси,дори и влакове.Никой не е длъжен да е болен,защото някой си бил лишен от правото да кара дизелов коптор !!!
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ПО принцип, това е типична западна мярка за действие. На запад по този начин действат, удрят те в джоба, за да те научат. У нас обаче са по-драстични, направо спират колата от движение. Поне за сега в София само и то не знам дали от тази или от другата година влиза в сила.