IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Автомобилите отпреди 2005 година ще се облагат с нова такса от октомври

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Кметът на Лондон Садик Кан обяви новите мерки за борба с тежкия смог в града, които включват въвеждането на нова такса за автомобили отпреди сертификата за емисии Euro 4. За да карат в централната градска част, техните собственици ще плащат еджедневно по 10 лири (11.70 eвро) в добавка към вече съществуващата "такса замърсяване" от 11.50 лири. Мярката влиза в сила от октомври тази година.

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден
Садик Кан

Новата мярка се нарича Т-такса (от токсичност) и ще засяга както дизелови, така и бензинови коли, произведени преди 2005 година. Докато таксата замърсяване е така настроена, че да стимулира жителите на централен Лондон да си купуват нови автомобили, целта на такса токсичност е да насочи хората със стари автомобили към обществения транспорт. В същото време градската управа не прибягва до забрани и ограничения на личната свобода - всеки запазва правото да кара какъвто поиска автомобил, стига да плати за отровите, които принуждава другите да дишат.

"Шокиращо е, че живеем в град с дотолкова отровен въздух, че децата ни да отрасват с белодробни проблеми. Ако не направим драстична промяна сега, значи нехаем за здравето на семействата си в бъдеще", обяви Кан.

Решението на Лондон: Трошките плащат по 10 лири на ден

Кметът се ангажира също да разшири обхвана на Зоната за ултраниски емисии, както и максимално бързо да подмени градските автобуси с по-екологични.

Важно е да се отбележи, че тежкият лондонски смог все пак е доста по-поносим от софийския. Средното ниво на замърсяване с фини частици в българската столица е двойно над лондонското, въпреки близо десет пъти по-малкото население.
 

Тагове: euro 4
0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Пакито ( преди 2 години )
    Пакито се е развихрило. какво да очачкваме от син на шофьор на автобус?
  • #22
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 2 години )
    Какъв градски транспорт, аз за да стигна от киноцентъра до офиса в центъра, трябва да сменя 3 транспорта по 1,60. единият е 111, познайте сутрин от киноцентъра 111 да се качиш какво е. А после трябва да хвана друг автобус който е на 30-40 минути, за да сляза до някъде от където да хвана трети за центъра. Дори и да не беше тази невъзможна мисия, пак са 4,80 в посока. Ами аз и на бензин да карам ще ми е по-евтино.
  • #21
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 2 години )
    Силен градски транспорт ще има когато с пари се ограничат колите - и парите от това се налеят в градския транспорт. Сутрин тролея не може да мине за половин час по Бъкстон от "коли" с по една *** вътре.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    re ( преди 2 години )
    RICEri, mnogo mrynkate ?
  • #19
    15 rate up comment 0 rate down comment
    До Кметицата ( преди 2 години )
    Експеримент от вчера / неделя 19.02.2017 /: Отивам от Манастирски ливади изток до центъра и решавам да тествам градския транспорт в не-пик час. На таблото изписва - тролей 8 ще дойде след 31 минути. Ами върнах се 200 метра и си се качих на колата.
  • #18
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 2 години )
    За 80% от Софиянци покупката на "кола" е най-голямото достижение в живота, а въртенето на геврека -най- висшето умение което са овладяли. При това положение всеки порив към разумното им ограничаване с цел да не се издушим и да не се затрупаме с коли е обречен.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    интересно как в нито една подобна статия не се говори за холандия и белгия....а, да, те там са балъци и карат велосипеди...милите, да ги ожали човек, как може да са толкова ниско интелигентни, да въртят *** като *** и да не дишат минерален въздух, а чист....
  • #16
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Едни плащат, други не плащат. Един плаща данък за МПС, друг кара нерегистрирано такова,един плаща за тех.преглед, друг кара без такъв,един плаща винетка, гражданска и актове ако има такива, друг не. Един плаща, за да си купи земя, друг директно се заселва. Един плаща данък, че има жилище а друг никога за незаконното си построено такова на чужда земя. Един плаща вода, ток, дърва за огрев, здравни осигуровки, друг никога не плаща такива неща. Тия които плащат са винаги едни и същи хора както и тези, които никога не плащат. И въпреки това, че все крадът и нищо не плащат, са винаги недоволни и се смятат за дискриминирани.
  • #15
    9 rate up comment 10 rate down comment
    5566 ( преди 2 години )
    Това е поредния лобиски закон, целящ да увеличи продажбите на нови автомобили. Ако наистина мислиха за екологията трябваше да кажат че един нов дизел на Волсваген, в реални условия замърсява от 10 до 40 пъти над допустимите норми. Положението и с другите европейски дизели сигурно е подобно. Да не говорим че замърсяването зависи изключително много от обема на двигателя. Не може да не се прави разлика между 3000 кубика дизел и 1000 кубика бензин
  • #14
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Проблемът на София далеч не са колите, а твърдото гориво за отопление. Това е доказан факт! Само че е по-лесно да се ограничат с малкия замърсител (колите),за да прибират повече пари, без да си мръднат пръстчето да подобрят движението (да намалят задръстванията, да направят удобен градския транспорт), както и да ограничат използването на твърдо гориво за отопление.