IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Новите екологични норми слагат край на малките турбомотори

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

При обновяването на Volkswagen Golf компанията-производител замени досегашния 1,4-литров TSI с 1,5-литров TSI Evo (на снимката). Пикапът Volkswagen Amarok на свой ред вече се предлага с 3,0-литрови дизели, след като досега те бяха с обем 2,0 литра. Всичко това показва една тенденция за отказване от наложилата се през последните години тенденция за използване на мотори с по-малък обем и турбина.

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Това бе потвърдено и от шефът на концерна Херберт Дийс, който в интервю за изданието Car Throttle директно заяви: „Модата на даунсайзинга окончателно приключи. Нивата на вредни емисии се увеличават при намаляване на обема на двигателите, така че ние трябва да се съобразим с този факт.”

Освен Дийс и други експерти са на мнение, че в реални условия турбомоторите не предлагат сериозно предимство като разход на гориво, а и като нива на вредните емисии. Сегашният метод на измерване NEDC предвижда режим на придвижване, при който автомобилът ускорява плавно и турбокомпресорът на практика не работи.

Това е и причината да се готви промяна в начина на измерване, който ще даде по-реални резултати. Още през миналата година един от топ-мениджърите на алианса Renault-Nissan – Ален Рапосо, също заяви, че даунсайзингът е стигнал своя предел и новите екологични норми ще сложат край на неговото използване.

Все пак доктор Дийс допълни, че във Volkswagen ще продължат да използват най-малкия си турбомотор – 1,0-литровия TSI. Според него този двигател е доста успешен и ще продължи да се предлага на моделите на концерна. Агрегати с по-малък обем обаче няма да бъдат произвеждани.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #7
    20 rate up comment 21 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Просто преживяхме поредната турбо ера.Имало е такива през 20 век,вкл. във Ф1. 80-те години на 20 век.Разликата при отиващата си в момента турбо ера е в това,че днес тя се обосноваваше с еко заблудите,в които еко мафията по целия свят ни принуди да вярваме.Но,изглежда,на всичко това му се вижда краят!Съвсем скоро ще започнат да се появяват статии, които първоначално само ще загатват, а накрая открито ще обявят,че автомобилите на батерии са били една глупава и нефункционална идея без бъдеще!
  • #6
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Wikipedia ( преди 7 години )
    Volkswagen Group е сред най-големите акционери на японската компания Suzuki Motor Corporation .
  • #5
    11 rate up comment 20 rate down comment
    VW ( преди 7 години )
    Той е най-големият производител на автомобили в света. Има около 950 000 служители. Включва 535 000 компании, занимаващи се с производство на автомобили и съпътстващи продукти и свързани с това услуги.
  • #4
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Porsche 911 ( преди 7 години )
    Бентли и Ламбо са си ВАГ
  • #3
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това е съвсем логично ,не може да се сложи малък мотор на 1.2 - 1.5 тона купе и да се очаква , че с него ще може да върви нормално автомобила .
  • #2
    29 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Верно личи по продажбите. Това Бентли, Ферари, Ламбо за нищо не стават затова почти не ги карат :D:D:D
  • #1
    18 rate up comment 40 rate down comment
    Germany ( преди 7 години )
    VW -Винаги най-доброто,то си личи и по продажбите им.