IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Новите екологични норми слагат край на малките турбомотори

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

При обновяването на Volkswagen Golf компанията-производител замени досегашния 1,4-литров TSI с 1,5-литров TSI Evo (на снимката). Пикапът Volkswagen Amarok на свой ред вече се предлага с 3,0-литрови дизели, след като досега те бяха с обем 2,0 литра. Всичко това показва една тенденция за отказване от наложилата се през последните години тенденция за използване на мотори с по-малък обем и турбина.

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Това бе потвърдено и от шефът на концерна Херберт Дийс, който в интервю за изданието Car Throttle директно заяви: „Модата на даунсайзинга окончателно приключи. Нивата на вредни емисии се увеличават при намаляване на обема на двигателите, така че ние трябва да се съобразим с този факт.”

Освен Дийс и други експерти са на мнение, че в реални условия турбомоторите не предлагат сериозно предимство като разход на гориво, а и като нива на вредните емисии. Сегашният метод на измерване NEDC предвижда режим на придвижване, при който автомобилът ускорява плавно и турбокомпресорът на практика не работи.

Това е и причината да се готви промяна в начина на измерване, който ще даде по-реални резултати. Още през миналата година един от топ-мениджърите на алианса Renault-Nissan – Ален Рапосо, също заяви, че даунсайзингът е стигнал своя предел и новите екологични норми ще сложат край на неговото използване.

Все пак доктор Дийс допълни, че във Volkswagen ще продължат да използват най-малкия си турбомотор – 1,0-литровия TSI. Според него този двигател е доста успешен и ще продължи да се предлага на моделите на концерна. Агрегати с по-малък обем обаче няма да бъдат произвеждани.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Е добре бре, при толкова стотин хиляди служители, барем двама-трима инджинери немат ли бре?
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    "Бензиновите събратя не са по еко,аз па това пея от много време." Неверни неща пееш - бензините са много по-еко, бензиновите хибриди пък още повече. Не говорим за турбинираните с директно впръскване разбира се - там финните частици са много, но пак далеч по-малко от при дизела. И е съвсем вярно твърдението дизел = канцероген. ВАГ сами са решили да се набутат в него.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Japan Power ( преди 2 години )
    Хех, японците не ги бивало с двигателите! Ти по-голям виц не можа да ли измислиш? Само ти казвам Ямаха R1 с 200 коня от 1 литър атмоферен мотор и цялата немска двигателна индустрия отива в цирка.
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    GG ( преди 2 години )
    Уравнението е с много условия и далеч не е толкоз елементарно.Сам оза елементарите..Реалната картина на нещата има съвсем други измерения,но тук няма място да се пише,а и контингента не обича да чете особено.
  • #23
    0 rate up comment 6 rate down comment
    GG ( преди 2 години )
    Пресата си е една и съща в държавите.В САЩ плюват всичко що не е американско,в Япония ,подобно,има ли изненадани че в Еропа е така, .Това си е факт,..конглокенция.Японците може да са по-напред в електрониките..справка климатиците.С двигателите не ги бива..справка историята.Леко изкривено огледало е да се генерализира дизел=ваг=канцероген.Това е нелепо и лишено от смисъл.Бензиновите събратя не са по еко,аз па това пея от много време.
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 2 години )
    Много грешно изказване,ако изобщо е направено.Тепърва ще се използват тези двигатели при хибридни генераторни модули със ел.задвижване.Така ще липсва автоматична скоростна кутия която е скъпа и тежка.Двигателя ще работи в постоянен температурен режим с ДПФ на колектора и ниски емисии.Към него ще бъде закачена и климатичната система.Акумулаторите ще осигуряват пробег в трафика и по сфетофарите.Достатъчно за градски автомобил.Но от Фолксваген освен хибрид с ремъци друго не очаквам.
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    GG, тия неща от години ги пиша по форумите, те са напълно известни на всеки който е технически грамотен и фирмите са напълно наясно тях. Проблемът е че на повечето печалбата им е по-мила от екологията. Единствено японците са изключение - само те инвестираха сериозно в чисти хибриди, вместо в турбинирани канцерогенници с директно впръскване. А европейската платена преса се скъса да ги плюе че били "технологично изостанали" че не даунсайзвали и не турбинирали. Не, те просто имат акъл в главите.
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    kretini ( преди 2 години )
    Хайде глупости, изхвърлените емисии са обратно пропорционални на обема на мотора
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    GG ( преди 2 години )
    Нека турбото си остане едно.. на обем 2.5 до 4 л. и едн ое достатъчно.. по кадърно направено и двигатела по каноните а не измислени чудесии..
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Автокомедията вече е ( преди 2 години )
    тука има, тука нема! С коментарите...