IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Новите екологични норми слагат край на малките турбомотори

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

При обновяването на Volkswagen Golf компанията-производител замени досегашния 1,4-литров TSI с 1,5-литров TSI Evo (на снимката). Пикапът Volkswagen Amarok на свой ред вече се предлага с 3,0-литрови дизели, след като досега те бяха с обем 2,0 литра. Всичко това показва една тенденция за отказване от наложилата се през последните години тенденция за използване на мотори с по-малък обем и турбина.

Шефът на Volkswagen обяви край на даунсайзинга

Това бе потвърдено и от шефът на концерна Херберт Дийс, който в интервю за изданието Car Throttle директно заяви: „Модата на даунсайзинга окончателно приключи. Нивата на вредни емисии се увеличават при намаляване на обема на двигателите, така че ние трябва да се съобразим с този факт.”

Освен Дийс и други експерти са на мнение, че в реални условия турбомоторите не предлагат сериозно предимство като разход на гориво, а и като нива на вредните емисии. Сегашният метод на измерване NEDC предвижда режим на придвижване, при който автомобилът ускорява плавно и турбокомпресорът на практика не работи.

Това е и причината да се готви промяна в начина на измерване, който ще даде по-реални резултати. Още през миналата година един от топ-мениджърите на алианса Renault-Nissan – Ален Рапосо, също заяви, че даунсайзингът е стигнал своя предел и новите екологични норми ще сложат край на неговото използване.

Все пак доктор Дийс допълни, че във Volkswagen ще продължат да използват най-малкия си турбомотор – 1,0-литровия TSI. Според него този двигател е доста успешен и ще продължи да се предлага на моделите на концерна. Агрегати с по-малък обем обаче няма да бъдат произвеждани.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Малолитражките са ***...от където и да ги погледнеш. По ниска надеждност. По малък потенциал. А разхода (реалния) е почти същия като на голям двигател.За мен идеала за бензинов двигател е нещо между 2,5 - 4,0 литра (да е добре балансиран) със 6 цилиндъра и двойно турбо.Не случайно най добрите спортни автомобили в момента ползват точно такава конфигурация!
  • #16
    8 rate up comment 6 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    Ей,ти като си такъв капацитет, досега що не ги светна фирмите.Брей как се сетил нашия,а тези дето произвеждат не са.Айде тия са вагонетки,..пак ли те измислиха творението еко бууст 1.0,така добре афиширано като супер даунсайз мотор и много еко..или за него принципите на физиката не важат.
  • #15
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "Нивата на вредни емисии се увеличават при намаляване на обема на двигателите, така че ние трябва да се съобразим с този факт.Ей това казала главната ***! Абе , вие чак сега ли го разбрахте това? Или викаш, населението да ни диша отровите, ние тука имаме едни пари да прибираме от най-глупавата му част - нашите клиенти. Тоя е за затвора само за това изказване!
  • #14
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Третия аноним надолу ( преди 7 години )
    ПРи BMW според мен не е проблем, те нямат чак толкова малки мотори - 0.9 до 1.2. Дъното на даунсайзинга им е 1.5, и то с три цилиндъра, при който температурите не са толкова високи и съответно с емисиите не е прекалено зле положението.
  • #13
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    да бе. Бентли се прави на платформата на Файтон. двигателите на повечето идват от германия. чудно за порше и за Ауди кога събраха пари ВАГ ,а? как може да насереш толкова глупости само в един пост ?! чакам да видя кога ВАГ ще продаде порше на някой дето вади повече пари за да си сменя пола
  • #12
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да кажеш че Бентли и Ламбо са Фолксваген е все едно да кажеш че Ягуар са Тата. Това че с продажба на ширпотреби са събрали пари за такива марки не ги прави еднакви. Тези брандове, историята и традициите свързани с тях нямат нищо общо със сегашните им собственици. Просто някой е извадил пари да ги купи, утре друг ще извади повече и тн.
  • #11
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Асматик ( преди 7 години )
    Хич да не ми ги хвалят тез двигатели без инхалация. VW в момента имат един много добър масов двигател, който не дава дефекти - 1,4 ACT 150к.с. и по най-бързия начин искат да го сменят с 1,5 EVO щото сервизите нямат работа!
  • #10
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    VW се готвят за преминаване на хибриди. там няма нужда от турбо защото се намаля степента на сгъстяване, а по скоро обратно - от аткинсън цикъл с по висока ст.на разширение. няма провали - етап в развитието. интересно е БМВ какво ще правят - там вече нямат мотор без турбина
  • #9
    25 rate up comment 3 rate down comment
    FastDriver ( преди 7 години )
    Турбото има своето място и то няма да изчезне, но не на всякъде и не на всяка цена. Не може да слагащ на автомобил от среден клас 1.0 л. мотор или на голяма седан 1.2 л. Но пък 2.0 моторите с турбо си гененрират спокойно мощности от 245/265 кс. без драма, същото важи и за 6 цилиндровите с обем 3+ литра.
  • #8
    13 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На мен пък ми харесват турбо моторите - приятни са за каране и харчат малко, не бих си взел V6 пред 4 цилиндриво турбо.