Бъдещето, поне близкото, видимо принадлежи на електромобилите. Всички производители - от Mitsubishi до Rolls Royce - работят върху електрическо задвижване. Но пред окончателната инвазия на колите с щепсели стои една сериозна пречка: батериите.
Солниците Уюни в Боливия - едно от най-големите находища на литий в света. Високата му цена е една от пречките пред електромобилите. Метално-въздушните батерии, ползващи цинк, биха могли да свалят драстично цената
Те са или твърде тежки и скъпи, или твърде слаби и с недостатъчен пробег. Литиево-йонната технология напредна в последните години, но недостатъчно, че да разреши тези проблеми. Мнозина се надяват, че отговорът ще дойде от другаде - от някоя от множеството алтернативни технологии, по които се работи в момента. Нека прегледаме набързо трите най-обещаващи от тях.
Трите най-обещаващи технологии за батерии (ГАЛЕРИЯ):
КАКВА Е ПРЕЧКАТА: керамичният електролит е до пет пъти по-тежък от течния, и е потенциално чуплив. Освен това не работи добре при ниски температури.
ДОКЪДЕ Е: Производителят на прахосмукачки Dyson купи компания за такъв тип батерии и се канеше да прави електрически автомобил с тях, но начинанието фалира. Сега Toyota обещава съвместно с Panasonic да пусне цяла гама такива електромобили през 2025 година.