Бъдещето, поне близкото, видимо принадлежи на електромобилите. Всички производители - от Mitsubishi до Rolls Royce - работят върху електрическо задвижване. Но пред окончателната инвазия на колите с щепсели стои една сериозна пречка: батериите.
Солниците Уюни в Боливия - едно от най-големите находища на литий в света. Високата му цена е една от пречките пред електромобилите. Метално-въздушните батерии, ползващи цинк, биха могли да свалят драстично цената
Те са или твърде тежки и скъпи, или твърде слаби и с недостатъчен пробег. Литиево-йонната технология напредна в последните години, но недостатъчно, че да разреши тези проблеми. Мнозина се надяват, че отговорът ще дойде от другаде - от някоя от множеството алтернативни технологии, по които се работи в момента. Нека прегледаме набързо трите най-обещаващи от тях.
Трите най-обещаващи технологии за батерии (ГАЛЕРИЯ):
КАКВО: Твърд керамичен електролит вместо течния, който се ползва в днешните литиево-йонни батерии. Плюсовете - батерията е невъзпламенима, не се разваля с течение на времето и побира двойно повече енергия в същия обем. Освен това представянето й само се подобрява с повишаване на температурата - тоест отпада нуждата от скъпа и тежка охладителна система.