IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои ще са батериите на бъдещето?

Трите най-обещаващи алтернативи на литиево-йонната технология

Бъдещето, поне близкото, видимо принадлежи на електромобилите. Всички производители - от Mitsubishi до Rolls Royce - работят върху електрическо задвижване. Но пред окончателната инвазия на колите с щепсели стои една сериозна пречка: батериите.
 
  
литий, боливия, Салар де Уюни
Солниците Уюни в Боливия - едно от най-големите находища на литий в света. Високата му цена е една от пречките пред електромобилите. Метално-въздушните батерии, ползващи цинк, биха могли да свалят драстично цената
  
   
Те са или твърде тежки и скъпи, или твърде слаби и с недостатъчен пробег. Литиево-йонната технология напредна в последните години, но недостатъчно, че да разреши тези проблеми. Мнозина се надяват, че отговорът ще дойде от другаде - от някоя от множеството алтернативни технологии, по които се работи в момента. Нека прегледаме набързо трите най-обещаващи от тях.
 
   
Трите най-обещаващи технологии за батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Истината е, че след 20 години още ще седите и чакате големия пробив в батериите...
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 3 години )
    И за пореден път движещи са Тесла и Тойота от автопроизводителите!
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 7 години )
    Вторият вид е доста перспективен, поне за настоящето.
  • #4
    23 rate up comment 4 rate down comment
    А всъщност .. ( преди 7 години )
    истината е в графеновите батерии! При тегло около 50кг осигурява пробег около 600км и то при средна скорост от 120км.ч. Зареждат се за около 10-15мин.Минуси:- технологични проблеми за масово производство;- поради горното все още висока цена;- и най-вече якият отпор на нефтените картели ...
  • #3
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Край ( преди 7 години )
    Решението е унифициране на батериите смяна на батериите на батериостанции. Ако беше още комунизма щеше да стане лесно обаче сега всеки дърпа чергата към себе си.
  • #2
    27 rate up comment 6 rate down comment
    fen ( преди 7 години )
    Ей аман от маркетинг. Мине се не мине 1 месец и се почва, "Учени откриха еди си кви батерии дето, ще са турбо яки и т.н." и така вече 10 години. А в реалността нищо не се променя.......
  • #1
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Доникъде не са!Цялото безпринципно говорене за това кой какви електромобили планира да пусне в продажба,кой върху какви такива работи и как до еди колко си години,двигателите с вътрешно горене щели да бъдат забранени,е рекламна кампания на маркетинговите отдели на производителите. Хората вярват в заблудата с колите на батерии и искат да вярват,че точно производителят,от който ще си купят кола е най-напред в разработката на такива.И рекламните послания следват тази потребност на потребителите.