Бъдещето, поне близкото, видимо принадлежи на електромобилите. Всички производители - от Mitsubishi до Rolls Royce - работят върху електрическо задвижване. Но пред окончателната инвазия на колите с щепсели стои една сериозна пречка: батериите.
Солниците Уюни в Боливия - едно от най-големите находища на литий в света. Високата му цена е една от пречките пред електромобилите. Метално-въздушните батерии, ползващи цинк, биха могли да свалят драстично цената
Те са или твърде тежки и скъпи, или твърде слаби и с недостатъчен пробег. Литиево-йонната технология напредна в последните години, но недостатъчно, че да разреши тези проблеми. Мнозина се надяват, че отговорът ще дойде от другаде - от някоя от множеството алтернативни технологии, по които се работи в момента. Нека прегледаме набързо трите най-обещаващи от тях.
Трите най-обещаващи технологии за батерии (ГАЛЕРИЯ):
КАКВА Е ПРЕЧКАТА: Повечето експерти смятат, че за да постигнат адекватен пробег, резервоарите ще трябва да са твърде големи.
ДОКЪДЕ Е: Лихтенщайнската NanoFlowcell има работещ прототип, който изкара 14 часа в непрекъснато движение с около 30 км/ч, зареждан от 160-литров резервоар с електролит.