Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

VW осъден в Германия да изкупи обратно дизелова Skoda

Дребното на пръв поглед дело може да превърне Дизелгейт в катастрофа

VW осъден в Германия да изкупи обратно дизелова Skoda

Привидно дребна присъда, издадена от местен съд в Германия, може да увеличи значително мащабите на скандала "Дизелгейт" и да изправи концерна Volkswagen пред истинска катастрофа.

Германски съд задължи VW да изкупи обратно дизелова Skoda

В четвъртък градският съд в Хилдесхайм, недалеч от централата на VW във Волфсбург, постанови концернът да изкупи на продажната цена от клиент неговата Skoda Yeti с двулитров дизелов мотор. Автомобилът на чешката марка, която е под шапката на VW, е бил оборудван със специалния софтуер, предназначен да мами тестовете за емисии.

Съдът разпореди компанията да изкупи обратно колата, продадена през 2013, за оригиналната й цена от 26 500 евро. Volkswagen е извършил измама и това, че не може да посочи точния отговорник за софтуера, по никакъв начин не оправдава концерна, обявиха съдиите.

68-годишният собственик на споменатото Yeti заведе дело, защото според него колата му се обезценила повече от обичайното заради Дизелгейт.

Това е второто подобно решение на германски съд за последния месец и някои анализатори предполагат, че то би отприщило вълна от подобни процеси - и в Германия, и в други европейски страни.

Германски съд задължи VW да изкупи обратно дизелова Skoda
Нарастващият натиск върху VW да обезщети и европейските си клиенти идва точно след като компанията най-после постигна споразумение с американските власти

Volkswagen до момента не е бил принуждаван да обезщетява европейските клиенти с дизелови мотори, а само да подмени за своя сметка софтуера. В САЩ компанията ще плати малко над 20 милиарда долара като глоби и обезщетения. Там обаче клиентите със засегнати от скандала автомобили са едва около половин милион. В Европа надхвърлят 11 милиона.

Според говорител на VW, цитиран от Bloomberg, компанията е уверена, че присъдата ще бъде отхвърлена при обжалването. Съдиите в Хилдесхайм са възприели гледна точка, която вече бе отхвърлена от магистратите на други места, включително Кьолн, подчерта говорителят.
 

Тагове: skoda yeti
0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Вижте, спор няма, всички искаме еко автомобили, но това което ни се предлага не струва. Бутат ти електрически Нисан със 100км. пробег с едно зареждане на цена като чисто ново Ауди А3. Сериозно? Ок може да си внесеш Тесла от САЩ втора ръка, дори на прилична цена, сега като излезе и модел 3, на още по-добра цена, можеш да си поръчаш, обаче и там удряш греда, най-близкия сервиз на Тесла е в Австрия?!?! Така, че ще караме дизелаците, докато някой не промени нещата, пробега, сервизите,зарядни станции
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Бръм ( преди 2 години )
    Колеги, стига сте смятали подръжката на тия автомобили. Това че ние караме 10 + годишни автомобили и отделно дори си купуваме коли без да можем да ги поддържаме си е лично наш български финансов проблем, да не кажа манталитет. Ако един БГ автомобил на 10+години бъде закаран на тех. преглед в Германия и му съобщат цената за ремонта за да го пуснат да се движи, тогава ми обеснявайте за цената на ремонта на новите автомобили. А тук старите са ви евтини защото никой не ги спира, дори да се разпадат.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 1.2 ТСИ ( преди 2 години )
    Вярно е че 1.2 ТСИ харчи почти като 1.6 дизел обаче да живееш с илюзията че ремонтите му са по-евтини е голяма глупост. ТСИ моторите си имат и скъпи дюзи, и скъпи помпи, и скъп DMF, и скъпа турбина. Същото важи и за Екобууста на форд и прочее модерни суперикономични бензини. Най-евтино си остава стар атмосферен бензин с хидравлични повдигачи на Пропан-бутан. И за зареждане и за поддръжка. Верно малко е опасно ама това е положението!
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    С лъжливият си софтуер ФВ разказаха играта на цялата авто индустрия. Хората се настроиха срещу дизеловите автомобили по принцип, а както v-1 е написал във форума има коли които покриват и които не покриват текущите еко норми и при бензина и при дизела, но и двата вида не са екологични. И не виждам смисъл да се спори при положение, че след 10 години всички ще сме на ел. и/или водород ;))). Двигателите с вътрешно горене нямат бъдеще.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Някой се "пънеше" че ВАГ не ги съдят в Европа...нещо да кажеш "***"?..(така си спомням че каза)
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 2 години )
    prosto se razhodete ili pokaraite kolelo po carigradsko ot rektorata do mola i obratno. ako iskate i vuv varn na okolovrustnoto elate! i posle mi kajete, 4e dizelite bili 4isti! ne, mersi! kude sa vi katalizatorite i addblue!? ili te sa nenujni!? 6to sa slojeni, kat sa nenujni!?
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Нови автомобили, ама май не са много В БГ-то. Всички Ганчовци карат 'нов внос'.И понеже са много 'хитри' си махат ДПФ филтрите да им 'вървят' повече колите, ама всъщност не искат да дават пари или нямат, махат си катализаторите щот са тарикати, бай-пас на ЕГРа. С две думи купили си кола ама искат да я поддържат с 2 лв. и после се пенят тука, че ТЕЦ дето е на 10 км от града правел смог, корабите и камионите и те замърсявали много повече щото в центъра е пълно с камиоини и кораби... жалка история
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    g ( преди 2 години )
    ZAKRIVAI
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Black Smoke ( преди 2 години )
    Елате да видите моето тунинговано Aуди как пуши 1.9TDI 310hp ,да са живи и здрави TST Racing.
  • #5
    10 rate up comment 13 rate down comment
    VW - TDI ( преди 2 години )
    Цял живот ще карам само дизел,въобще не ме интересува никой. Големи еколози станахте всички, а си хвърляте отпадъците където ви падне и се топлитe на дърва и въглища.