IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Гигафабриката на Мъск вече работи

Първата серия от новите батерии на Tesla бе произведена на 5 януари

Гигафабриката на Мъск вече работи

Ако плановете на Илон Мъск вървят според очакванията, 5 януари 2017 година може да остане в историята на автомобила като знакова дата. На този ден нашумялата Гигафабрика, построена от Tesla и Panasonic в щата Невада, започна истинско серийно производство.

Гигафабриката на Мъск вече работи
До момента са завършени едва 30% от фабриката

Гигафабриката далеч не е завършена, разбира се. В момента функционират само два от планираните множество блокове. Пък и за момента производството се изчерпва с комплектованите Powerwall 2 и Powerpack 2. Продукцията на батерии за вграждане в автомобили ще тръгне през есента на тази година, като първа стъпка към пазарната поява на дългоочакваната Tesla Model 3.

В Гигафабриката ще се изработват батерии, различни от тези в сегашните модели на Tesla. Те ползват цилиндрични батерии формат 18650, близки и по размер, а и по качества до стандартните батерийки АА в дистанционното на телевизора ви. Гигафабриката ще прави стандарт 21700 - също цилиндрични, но мъничко по-големи. Мъск уверява, че това ще са най-енергийно плътните литиево-йонни батерии на пазара, и най-евтините като производствена цена на киловатчас.

Гигафабриката на Мъск вече работи
Досега Tesla ползваше такива батерии, формат 18650. Произвежданите в Гигафабриката ще са малко по-големи

През 2018 планираният капацитет на Гигафабриката е 35 гигаватчаса - почти толкова, колкото е цялото глобално производство на батерии в момента. Това би трябвало да стигне за 500 000 автомобила годишно - каквато цел си е поставил Мъск.

За отбелязване е, че този проект се развива по график - нещо необичайно за Tesla, при която всички премиери на нови модели до момента се отлагаха поне по веднъж във времето.

До момента са завършени около 0.2 милиона квадратни метра от фабриката, която в окончателния си вид ще покрива 1 милион квадрата и ще е най-голямата постройка изобщо в света. Днес заетите в нея са 2900 души, но до 2020 година ще достигнат 6500. Общата инвестиция е около 5 милиарда долара, като приблизително две пети от тях идват от Panasonic.
 

Тагове: tesla panasonic
0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Enzo, селянино, мъск изтрелва ракети (и приземява вече), произвежда вече 10 години ел. автомобили, фабриката му батери работи вече. Къде я видя тази измама бе полу-умен ***? Карай 30 годишния голф или тойота която гние на село и не коментирай Мъск.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тука има един *** коментиращ, който плюе по Мъск. Подозирам че е от русофилския контингент на блиц.бг такива *** само там има.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Точно тези батерии движат тесла. Има хиляди такива в една кола.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    s-1 ( преди 7 години )
    Аз нещо не разбрах. Тези джобни батерийки ли ще движат Тесла модел 3? Стига бе, ако това стане ще бъде революция в автомобилостроенето.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    като гледам колко плюсчета имаш - доста сте неграмотните. за времето когато говоря 2008ма-9та всичкия му кеш е бил вложен в двете компании - 99% от парите му, в един момент дори е живеел у приятели и е имал пари за заплати само за месец. точно ти бъркаш компании с лични средства. 12 милиарда му струват акциите. ако фалират - остава обикновен милионер каквито са няколко милиона американци. Мъск е основен акционер в компаниите си - от PayPal насам.
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Май ти си единствения ***. Мъск е 11-тия по богатство в САЩ и на 85-то място в света и има 12 милиарда. Той не си вкарва всичките пари в едно начинание а винаги като опитен бизнесмен вкарва малка част собствени средства /доре не са и негови а взема много кредити/ а ентусиасти наливат в неговите проекти. Дори Мерцедес и Тойота спонсорираха Тесла. Тука гледаме че едва 1/3 от сумата ще вложи той. Така, че и да фалира той пак ще си има 12 милиарда и няма да има безсънни гладни нощи. Все едно да кажеш, че ако Майкрософт фалира 70-те мириарда които има Бил Гейтс ще изчезнат!?! Не бъркай компании с лични средства. Компаниите са огромни корпорации с много инвеститори, акционери и т.н... Така, че неграмотнико, не обиждай другите на тема грамотност.
  • #5
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    неограничени финансови ресурси ли? аман от неграмотници. и двата му големи проекта - спейсХ и Тесла са били на един месец от фалита. извадил е голям късмет да не фалират а също и безсънен труд на стотици инженери и техници. и търпение на гъзари от силикън вакей дето са си предпалтили колити за след 6 месеца доставка , а са ги чакали 2 години
  • #4
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мъск е мечтател с неограничени финансови ресурси. НАй-добрата комбинация. Прави нещата в мащаб и по най-краткия и елементарен начин. Неговия електромобил не е нищо особенно, елементарна конструкция с много електроника и пълна с най-обикновенни батерии. Нещо което никой голям производител не би сложил на тезгяха,но Мъск го направи и това проработи. Сега докато другите компании търсят революция и хенология, дето се вика направо нова физика в батериите, Мъск си направи огромна фабрика за батерии АА
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 7 години )
    За електрическия голф там ли ще се произвеждат батериите?
  • #2
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да не ги бъркаш с немците?Защото каквото са казали "американците" са го направили особенно от технологична гледна точка - казват искаме ново поколение изтребители и измислят стелт-аКазват, че ще направят компютър за всеки дом и го правят.и Т.н.А немците казват, след 5 години отлагат, а след още 5 спират програмата.Не ги мисли ти тесла, ако толкова ги мразиш ги дай на мен аз ще си ги карам.