IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Японците се съгласиха да платят 1 млрд. долара глоба

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Въздушните възглавници, които японската компания Takata произвежда за редица големи производители, станаха причина за най-голяма сервизна акция в историята на автомобилната промишленост. Сега фирмата ще трябва да плати и една от най-високите глоби, което почти сигурно ще доведе до нейния фалит.

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Федералните власти в САЩ и ръководството на Takata постигнаха споразумение за регулиране на скандала, съобщава Walt Street Journal. То предвижда японците да платят няколко глоби с общ размер 1 млрд долара. Сумата ще бъде плащана на части в различни периоди.

Освен това компанията ще се признае за виновна по редица обвинения. Сред тях е укриването на информация за дефектните пиропатрони, с които са били оборудвани въздушните възглавници на фирмата, както и за това, че от Takata не са съобщили по-рано за инциденти, причинени от предпазните средства. Само в САЩ са регистрирани 11 смъртни случая и 184 сериозно ранени от въздушните възглавници.

Общо 42 млн. леки автомобили в САЩ са били оборудвани с проблемните предпазни устройства на Takata. Наложената глоба най-вероятно ще принуди японците да обявят фалит. Има вероятност компанията да бъде продадена на частен интвеститор, който да започне оздравяване.

Снимка: Takata

Тагове: Takata
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    никой не се мрази за това,че няма пари за нова кола,но всички мразят коя ли не марка за това,че на 10 години и половин милион км колите им се развалят.нали все някой трябва да е виновен.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 8 години )
    Всичко зависи от това в какво състояние сте взели колата.Ако не е гледана като хората проблеми ще има доста повече от нормалното.Говорите за дюзи от по 1200лв което навява на мисълта за по нов автомобил.Този за който писах по долу е бензинов произведен 1991г максимално опростен и с лесна поддръжка.По мое виждане всички нови автомобили независимо от марката са направени колкото да си изкарат гаранцията и да отиват за претопяване.
  • #8
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Ауто ( преди 8 години )
    Та от тогава съм я намразил тази марка, макар и че ако трябва да съм обективен, може би такъв ми е бил късметът, а в БГ какво отношение към клиента може да се очаква, все пак това беше преди 5-6 години. Но след като избухна и дизелгейт, се оказа, че напълно съм имал правото на това впечетление! Колкото до Таката, поне не са лъгали и сега плащат! Така и трябва и да изчезват като производител! Да видим Вурстовете как ще платят, особедно в Европа?
  • #7
    14 rate up comment 9 rate down comment
    До . ( преди 8 години )
    Дори немците си признават за какъв *** иде реч. Гледай собствените им прегледи TUV. Това, че ти си паднал на що-годе читава бройка си е повод да пуснеш тото.
  • #6
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Ауто ( преди 8 години )
    Продадох го на загуба на части, с такова облекчение, ме поне няма да се занимавам с тоя ***! Освен това, допълнително намразих тази марка заради отношението на фирменният им сервиз- повечето от служителите им се държаха все едно работят за Ферари а не за имекярската марка, а след като имаха няколко рекламции от моя страна за по- дребни дефвкти, които предполагаемо са отстранили- наглото ом птношение беше все едно е нормално да ги има, и какво толкова искам! Дори сега като се сещам ме хваща яд
  • #5
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Ауто ( преди 8 години )
    "Хубаво е поне да се обосновявате като плюете така злобно..."Ами нека и аз да ти кажа какво му е дефектно на вагена, или по-скоро на Пасата който аз имах! На 150 +К. Км му отказаха две дюзи, и ми обявиха 1200 лв за бройка. (Двигателя помпа-дюза , V6). Автоматика още на 110+К км взе да дава признаци че сдава багажа, смених маслото, без промяна! Халдекса и той издаваше такива звуци, че имах чувството че ще гръмне всеки момент! Не можах да се отърва от този дарак и на края го продадох на Загуба!
  • #4
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ехе, то хубаво било да се пишат статии! Ще ли да фалират, нещо елемент на варачуване има! Акциите им онзи ден след слуха за спуразумението скочиха с петнадесеттина процента.
  • #3
    16 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 8 години )
    Кое е това ,,всичко'' дефектно във фолксваген?От 13 години имам един вече 25 годишен пасат който се ползва за служебен и вече е над 700 000км с оригиналния мотор и скорости!Хубаво е поне да се обосновявате като плюете така злобно...
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако караш Фолк с ваген всичко е дефектно в него! Иначе да, и в България ги има! Таката са или по скоро бяха най-големия производител и доставчик на въздушни възглавници за всички автомобилни компании по целия свят!
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 8 години )
    В България има ли коли с тези дефектни възглавници?