IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Японците се съгласиха да платят 1 млрд. долара глоба

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Въздушните възглавници, които японската компания Takata произвежда за редица големи производители, станаха причина за най-голяма сервизна акция в историята на автомобилната промишленост. Сега фирмата ще трябва да плати и една от най-високите глоби, което почти сигурно ще доведе до нейния фалит.

Takata фалира заради дефектните въздушни възглавници

Федералните власти в САЩ и ръководството на Takata постигнаха споразумение за регулиране на скандала, съобщава Walt Street Journal. То предвижда японците да платят няколко глоби с общ размер 1 млрд долара. Сумата ще бъде плащана на части в различни периоди.

Освен това компанията ще се признае за виновна по редица обвинения. Сред тях е укриването на информация за дефектните пиропатрони, с които са били оборудвани въздушните възглавници на фирмата, както и за това, че от Takata не са съобщили по-рано за инциденти, причинени от предпазните средства. Само в САЩ са регистрирани 11 смъртни случая и 184 сериозно ранени от въздушните възглавници.

Общо 42 млн. леки автомобили в САЩ са били оборудвани с проблемните предпазни устройства на Takata. Наложената глоба най-вероятно ще принуди японците да обявят фалит. Има вероятност компанията да бъде продадена на частен интвеститор, който да започне оздравяване.

Снимка: Takata

Тагове: Takata
0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Така е! ( преди 8 години )
    VW с хамериканска глоба от 15? млрд пак върви към 1-во място, а таката с 1млрд фалирва!С 3 думи - ориза е постно ястие ...
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    The vice ( преди 8 години )
    То и онова порше става неуправляемо вкл .със смъртни случай ,но....
  • #18
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Знаем. И точно от компонентите на Бош се оплакват :D
  • #17
    6 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 8 години )
    Тука вилнее някаква детска градина...Под статия за японски въздушни възглавници се коментират немски автомобили,кой колко плащал за поддръжка и на кой колко му се чупела кошницата.Някой ще се мъчи да убеждава другия че автомобила който шофира бил бо'*** и да вкарва интриги.Все едно слушам спор между фенове на ЦСКА и Левски...И аз не харесвам много марки автомобили пък не съм седнал да плюя по форумите...
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до: анонимен ( преди 8 години )
    , още тогава ти казах, че въпросният модел е БЕЗ ГОРИВЕН ФИЛТЪР. БЕЗ! Български разбираш ли или не? БЕЗ ГОРИВЕН ФИЛТЪР!И кое му е скъпото да те попитам на горивния филтър? Я погледни колко струва един такъв и ела пак да си говорим. То лъжите ти край нямат. И черно на бяло с фактура ти доказах, че обслужването е в ПЪТИ по-евтино от това на която и да е ВАГ. И обслужването не е 150 лв, а под тази сума. И за това излъга.Да вадя ли пак снимките от фактурите ?
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какво говориш, тук драскащите спецове са готови с чертежите и ще помогнат на немците на драго сърце все пак им се кланят до земята
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти остави друго, Таката ги разбрахме че са японски некадърници, ами май-се е получило така, че великата германска инжинерна мисъл не е достигнла, и разни Премиуми също са инсталирали в премиум каруците си продуктите на Таката! Как стават тия работи, уж германците всичко правят сами и разбира се първи, пък как са се ос----ли тук!
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До Анонимко номер 4 ( преди 8 години )
    Вярно е, че малко им живнаха акциите миналия петък - почти стигнаха 860 йени парчето. При 3200 йени през януари 2014, преди да ги тресне :D Мама впечатлява ли се, като покажеш интеуект по форумите?
  • #12
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    "Не съм забравил, че твърдеше, че си дал 750 лева за смяна на масло на Голф! "Мда, вероятно е същия, който даваше снимки и за смяна на консумативи в ТМ Ауто за около 150 лв, за да покаже там колко е евтино, но без гор филтър, който е един от най скъпите консумативи
  • #11
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Интересно и как отказват две дюзи едновременно!!! Мухаха, поредния форумен специалист!!! Виждал е фирмен сервиз на картинка, няма сигурно 20 кинта за гаЗ