IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota вече печели от риска с хибридите

"Дизелгейт" отвори пътя на иновативните модели

Toyota вече печели от риска с хибридите

Години наред Toyota полага сериозни усилия, за да лансира хибридните си автомобили на пазара в Европа и внимателно избягва преките сблъсъци на дизелови модели с лидерите (Volkswagen например), но най-после тази стратегия дава резултати. 

Toyota вече печели от риска с хибридите

В първата пълна година след избухването на глобалния скандал „Дизелгейт”, Toyota регистрира 40% увеличение на продажбите на бензин-електрически возила в Европа. До края на десетилетието се очаква хибридите да са половината от колите, които японският гигант продава в региона. 

 

Поне такава е прогнозата на Карл Шлихт, изпълнителен вицепрезидент на Toyota Европа. В интерес на истината, достигането до по-сериозни успехи отне време заради липсата на подходящи модели. Идеалният пример за това е първото поколение на Prius. В Щатите търсенето за хибрида беше впечатляващо, но в Европа купувачите сякаш не забелязваха иновативния модел. След това обаче хибридните модели се увеличиха, Toyota продължи да не ги противопоставя пряко на дизелите, а след избухването на „Дизелгейт”, дойде време за богатата реколта. 

 

Но Toyota все още е от малките играчи на европейския пазар. За първите 11 месеца на 2016 година пазарният дял на японският гигант на Стария континент е 4,3 процента. На Volkswagen е 24,1 процента. Но сега VW, както и другите видни производители на дизели – BMW, Daimler и FIAT Chrysler, упорито се насочват към електрическите модели. Японците и Renault вече са поели в тази посока. 

 

Говорителят на VW Ерик Фелбер отказа да коментира нарастването на продажбите на хибриди за сметка на дизеловите автомобили в Европа. Според анализа на UBS, до 2025 година дизеловите двигатели ще са почти изчезнали, като на мястото им ще дойдат хибриди и електромобили. Атина, Мадрид, Мексико Сити и Париж пък обявиха, че планират да забранят достъпа на дизели до 2025 година, за да опазят въздуха в градовете по-чист. 

 

„Дизелът вече напуска автомобилния свят, това е началото на края – заяви Александер Никс пред Automotive News. – От 1980 година съм дилър на Toyota и мога да прогнозирам това на базата на опита, който съм натрупал. След като бяха въведени първите ограничения на вредните емисии, посоката стана ясна. Оттук нататък дизелите ще стават все по-скъпи и ще губят смисъл. Сега ставаме свидетели точно на това.” 

 

Според Шлихт, когато хибридите достигнат 50 или 60% от всички продажби на Toyota в Европа, това ще означава 400 000 или 500 000 коли на година. За 2016, от януари до края на ноември, процентът на хибридите в общия микс на продажбите е около 32%.

Тагове: toyota volkswagen
0 от 500
  • #5
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Значи залезът на дизелите Тойота са го предвиждали още през 1980г. Смятайте колко са назад немците, за да го разберат това, чак сега и дори още не са го разбрали и осъзнали напълно. Аз си мислех, че само 10-15 г. са изостанали спрямо японците, а те са изостанали цели 36 г. Да не говорим, че българският селянин е още по-изостанал и ще кара дизел до тогава до когато може да си купува крадена нафта. ЯЩом немците са 36 г. назад, то ние сме поне 50 г. след японците. Поне...
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Booker ( преди 7 години )
    Хубаво,че са Тойота да вкарват иновации.Немците от години не предлагат никакви иновации,само едни и същи тракащи дизели
  • #3
    7 rate up comment 20 rate down comment
    RRE435i ( преди 7 години )
    Za moe nai-goliamo 6tastie dizela si zaminava,no nai hubavoro e 4e klasovoto razdelenie ostava.Taka bednite 6te karat hibridi na toyotka,a zamojnite benzonovi i electri4ni versii na VW,BMW,Audi,Range Rover,Benz i Tesla
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 7 години )
    Разни опушени със сажди и насмъркани с нафта Гоуф фенчета по- добре да не се пенят под статията и да се въздържат от коментари, не за друго ами да не стават по-жалки и смешни от колкото са!
  • #1
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Ауто ( преди 7 години )
    "Дизелът вече напуска автомобилния свят, това е началото на края заяви Александер Никс пред Automotive News. "Какъв е Тоя Льольо бе? Абе ей, Сашко, на теб *** вген феновете не са ли ти обяснили как седяд нещата с дизела бе, че проповядваш такава ерес? От дизел на ВАГ по велико изобретение нема, и той ще живее вечн...в БГ сьелото!