IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota вече печели от риска с хибридите

"Дизелгейт" отвори пътя на иновативните модели

Toyota вече печели от риска с хибридите

Години наред Toyota полага сериозни усилия, за да лансира хибридните си автомобили на пазара в Европа и внимателно избягва преките сблъсъци на дизелови модели с лидерите (Volkswagen например), но най-после тази стратегия дава резултати. 

Toyota вече печели от риска с хибридите

В първата пълна година след избухването на глобалния скандал „Дизелгейт”, Toyota регистрира 40% увеличение на продажбите на бензин-електрически возила в Европа. До края на десетилетието се очаква хибридите да са половината от колите, които японският гигант продава в региона. 

 

Поне такава е прогнозата на Карл Шлихт, изпълнителен вицепрезидент на Toyota Европа. В интерес на истината, достигането до по-сериозни успехи отне време заради липсата на подходящи модели. Идеалният пример за това е първото поколение на Prius. В Щатите търсенето за хибрида беше впечатляващо, но в Европа купувачите сякаш не забелязваха иновативния модел. След това обаче хибридните модели се увеличиха, Toyota продължи да не ги противопоставя пряко на дизелите, а след избухването на „Дизелгейт”, дойде време за богатата реколта. 

 

Но Toyota все още е от малките играчи на европейския пазар. За първите 11 месеца на 2016 година пазарният дял на японският гигант на Стария континент е 4,3 процента. На Volkswagen е 24,1 процента. Но сега VW, както и другите видни производители на дизели – BMW, Daimler и FIAT Chrysler, упорито се насочват към електрическите модели. Японците и Renault вече са поели в тази посока. 

 

Говорителят на VW Ерик Фелбер отказа да коментира нарастването на продажбите на хибриди за сметка на дизеловите автомобили в Европа. Според анализа на UBS, до 2025 година дизеловите двигатели ще са почти изчезнали, като на мястото им ще дойдат хибриди и електромобили. Атина, Мадрид, Мексико Сити и Париж пък обявиха, че планират да забранят достъпа на дизели до 2025 година, за да опазят въздуха в градовете по-чист. 

 

„Дизелът вече напуска автомобилния свят, това е началото на края – заяви Александер Никс пред Automotive News. – От 1980 година съм дилър на Toyota и мога да прогнозирам това на базата на опита, който съм натрупал. След като бяха въведени първите ограничения на вредните емисии, посоката стана ясна. Оттук нататък дизелите ще стават все по-скъпи и ще губят смисъл. Сега ставаме свидетели точно на това.” 

 

Според Шлихт, когато хибридите достигнат 50 или 60% от всички продажби на Toyota в Европа, това ще означава 400 000 или 500 000 коли на година. За 2016, от януари до края на ноември, процентът на хибридите в общия микс на продажбите е около 32%.

Тагове: toyota volkswagen
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    bbb ( преди 2 години )
    Преди повече от 20 години пишеха, че дизелите ще изчезнат до 2000 та година. 2016- та отново същото. Камиони, кораби няма как да работят на бензин. А всички да тръгнат на литиево йони батерии е практически невъзможно (редки суровини).Токът трябва да идва от незамърсяващ източник, не от ТЕЦ,
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пак някое джурналисче е правило свободни съчинения по темата. Тойота за негово сведение печелят много отдавна от хибридите,които правят.Още преди години официално го съобщиха,че им трябват 1 млн.продадени хибрида,за да излязат на печалба.Всеки може да провери колко млн.хибрида са вече напред.Това за риска също е някаква глупост.От Тойота много добре виждат и са виждали бъдещето.Точно поради тази причина са номер 1 и са законодателите в автоиндустрията.Другите могат да ги следват само.
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Каскен, грешиш! Дизелите им също не струват. И там ги разкриха, че не стават за нищо швабетата. Най-добри са само в пропагандата и в нищо друго.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Изпращам ти една китайска поговорка ,която изпратиха и на мен... С пари можеш да купиш къща, но не и дом. С пари можеш да купиш часовник,но не и време. С пари можеш да купиш легло,но не и сън. С пари можеш да купиш книга,но не и знание. С пари можеш да купиш лекар,но не и здраве. С пари можеш да купиш положение,но не и уважение. С пари можеш да купиш кръв,но не и живот. С пари можеш да купиш секс,но не и любов. Тази китайска пословица носи щастие. Тя тръгва от Холандия. Тази пословица обиколи 8 пъти света,сега е твой ред да имаш късмет,след като веднъж си я получил,това не е шега,твоят шанс ще дойде по пощата или интернет. Изпрати по едно копие на хората ,които наистина имат нужда от късмет,и не я задържай повече от 96 часа (4 дни).Константин я получил за пръв път през 1953г. И помолил секретарката си да направи 20 копия.След 9 часа спечелил 99 милиона от лотария в неговата страна.Карлос, чиновник получил същата пословица ,но не я изпратил -след няколко дни той загубил работатат си.Няколко дни по къснопроменил отношението си, изпратил я и станал богат.През 1967г. Бруно получил същата пословица , разсмял се , не я уважил и след няколко дни синът му се разболял. После той потърсил пословицата, направил 20 копия ги разпратил. След 9 получил добри новини-синът му бил здрав и читав. Тази пословица е изпратена от мен. Преди да изминат 96 часа,ти трябва разпратиш пословицата.Твоят късмет ще дойде до 4 дни, от момента , в който получиш пословицата,ако си съгласен с с положението,изразено в нея.Това е истина. Тази пословица ти е изпратена за късмет.Шансът най – после ти е пред вратата.Изпрати 20 копия до познати и роднини. След ден ще имаш добри новини!
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Цифрите говорят най-добре: Toyota Motor Market Cap:195.52B Volkswagen Market Cap:70.38B Тойота, въпреки по-малкото си служители и материални активи, е оценена от инвеститорите около 3 пъти по-високо от ВАГ. И това е заради технологиите които притежава - хибриди, горивни клетки, батерии, силова електроника, все неща непонятни за лоените немски мозъци, които са добри само в канцерогенните дизели.
  • #10
    22 rate up comment 2 rate down comment
    До RRE435i ( преди 2 години )
    Ей, заможния! Защо не инвестираш една част от "десетките левове", които притежаваш в образование! И пиши на кирилица!
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    И дизеловите горят,камо ли по-трудно. Най-добре е конския впряг,селяните казваха още в 19 век,че е по-безопасен от двигателя с вътрешно горене и резервоар под краката.
  • #8
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    като почнат да се палят и горят стадото ще се юрне на дизели.при катастрофа с теч на гориво най-безопасният автомобил е дизелът.ако някой мисли различно нека каже защо.нагледал съм се на клипчета как катастрофирали бензинки пламват за 3 секунди а тия електрическите просто оставам без коментар.като клечка кибрит са.
  • #7
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Убавиня ( преди 2 години )
    За жалост наистина в БГ ще има много *** да цапат още дълго време. На западняците почва да им идва акъла, но както знаем... ние сме наи-умните и най-Убавите и .... они че ни кажат на нас... Уви...
  • #6
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Dizelite izchezvat,klasovoto razdelenie ostava. Glupaka shte prodalji da Kara golf4e,umnia Toyota I Lexis.Bednia folksvagen4e folksvagen4e,audi-skodka I opel na benzin,bogatia hybridI I electrichki Lexis,Aura,Infinity,Jaguar,Tesla I Cadillac.