IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

На негово място идват така наречените 48-волтови хибриди

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

До 10 години дизелът почти ще изчезне от глобалния автомобилен пазар, прогнозира доклад на швейцарския банков гигант UBS, цитиран от The Financial Times.
Причините за упадъка на толкова популярната в Европа технология са две: очакваното бурно развитие на достъпни като цена електромобили и очертаващите се още по-строги екологични норми.

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
Според UBS дизелите ще оцелеят само в камионите и някои по-тежки офроуд машини

ПРЕДВИЖДАНИЯТА НА UBS са, че делът на дизеловите двигатели ще спадне от сегашните 13.5 на сто в глобален мащаб до едва 4 на сто през 2025 година. За Европа сривът ще е от около 50% днес до по-малко от 10%.
Продажбите на дизели на Стария континент започнаха да намаляват леко още от 2012, а в последната година процесът се ускори покрай нашумелия Дизелгейт. UBS твърди, че в следващите няколко години предстои масов отлив от тази технология.

ЗА ТОВА ИМА И ДРУГА ПРИЧИНА: в повечето страни от ЕС до момента дизелът се облагаше с доста по-нисък акциз от бензина, най-вече като мярка за подпомагане на фермерите, ползващи предимно дизелова техника. Но държави като Франция и Белгия вече обявиха, че ще сложат край на това ценово предимство, да не говорим за решимостта на градските власти в метрополии като Париж, Мадрид и Атина да забранят изцяло дизеловите двигатели. При това положение дизелът ще оцелее единствено като гориво за камиони, прогнозира UBS.

КАКВО ОБАЧЕ ЩЕ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО на толкова популярните досега дизели? Анализът на банката сочи, че в следващите години най-голям ръст на пазара ще имат така наречените 48-волтови, или още "меки", хибриди. Според UBS те ще изпреварят дизеловите двигатели още през 2021 година, и ще достигнат до една четвърт от всички продажби на нови автомобили през 2025.
 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
48-волтовата хибридна система на Delphi, монтирана пробно в Honda Civic

КАКВО СА "МЕКИТЕ" ХИБРИДИ? Представете си ги като нещо по средата между нормалния двигател със старт-стоп система, и пълноценните хибридни системи в автомобили като Toyota Prius.
При меките хибриди стартерът е заменен с електромотор-генератор, който при потегляне подпомага конвенционалния двигател, а при спиране или при задействане на старт-стоп функцията зарежда батерията. Самата батерия е литиево-йонна, 48-волтова и може лесно да се монтира в багажника на кой да е стандартен автомобил.

И ЕЛЕКТРОМОТОРЪТ, И БАТЕРИЯТА са доста по-малки, леки и евтини, отколкото при пълни хибриди като Prius. Съответно системата не е чак толкова ефективна - тя постига около 70% от икономиите при пълния хибрид. Но струва едва 30% от цената му. Другият й голям плюс е, че лесно може да бъде внедрена в почти всеки стандартен модел, съществуващ днес, без да се изискват сложни преустройства. С нея разходът на гориво пада с поне 10%.
Много от водещите поддоставчици, като Continental и Valeo, разработват 48V-хибридни системи в момента. А Delphi дори съобщи наскоро, че е продал своята на две от големите автомобилни компании. 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

ИСТИНСКАТА ПОЛЗА от 48-волтовите хибриди обаче ще се види след няколко години, когато и останалите системи в автомобила бъдат пригодени за такова напрежение. В повечето съвременни автомобили неща като климатика и мултимедийната система работят при 12V, което налага меките хибриди освен литиево-йонната батерия да имат и обикновен акумулатор. Почти всички водещи автомобилни производители обаче работят по прехвърлянето им към по-високо напрежение. Още през 2011 в Лудвигсбург германските Audi, BMW, Daimler, Porsche и VW се споразумяха да налагат 48V като стандарт. Това е най-голямата промяна в това отношение от 50-те години, когато напрежението в автомобилите бе променено от 6 на 12 волта.

 

Тагове: 48v delphi ubs
0 от 500
  • #12
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    дизела ще трябва да изчезне не защото гори малко, а защото замърсява много - особено като минат 7-8г и му изхвърлят ДПФ-а. за съжаление още няколо години политиците няма да го направят - за да не загубят гласовете на перничани
  • #11
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Lexus IS300h в София гори около 7,5 до 8/100. Това е много добър разход за такъв автомобил и то в София. Обаче...Новото БМВ 1-чка с 2.0 дизел гори под 7. Не, че нещо, но още трябва да се напънат за хибридите, напълно съм сериозен!
  • #10
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    дори и да изчезнат при автомобилите, докато има влакове,Камиони, АВТОБУСИ , тежка техника и КОРАБИ на дизел замърсяването ще остане !най големите замърсители съвсем не са автомобилите - РАЗБЕРЕТЕ ГО !!!!
  • #9
    23 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само VAG да закрият, и край с дизелите.ЗАКРИВАЙйййй.....
  • #8
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всеки един дизел сравнен с хибрид със същото ускорение изразходва по малко гориво и е с по ниска цена ... това са фактите , не съм срещу хибридите но имат още над какво да поработят
  • #7
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Подкрепям "none" явно този под мен не е карал хибрид за да разбере все още големите му недостатък а именно големия разход след изчерпване на батерията , а също така и силно намаленият капацитет при зимна експлоатация
  • #6
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ноне,интересно ми е ти колко и какви хибриди си карал, че стигна до това толкова погрешно заключение за хибридите? Мислех си, че мантрата за извънградското е свършила, но явно незапознатите продължават да е повтарят.Вземи се качи на някой хибрид, покарай и ела да си говорим! Ама не да караш няколко км. а толкова, че да ги усетиш нещата!
  • #5
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    а ако карането на дизел поскъпне - пак ли няма да изчезне умнико ?
  • #4
    30 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Дизелът няма да изчезне докато не поевтинеят ел. колите и/или водородните такива (т.е. докато не станат масови). Това по принцип се очаква да стане към 2025 година, така че швейцарците може и да познаят ;))). Хибрида има смисъл само в градско каране, при извънградско си е обикновена бензинка с присъщият й висок разход.
  • #3
    33 rate up comment 10 rate down comment
    аграр ( преди 8 години )
    чиииии, тихо ве, че ей ся ще дойде оня напушения дизелджия с ваг-гена и ще ви обясни колко са чисти и екологични дизелите и че нищо не разбирате. даже дизелгейт няма, а всичкото е световна конспирация срещу любимата му селска марка. Ще ви каже, че имате проблем с очите и този пушек на снимката ви се привижда. Това е току що произведен кислород от 100 годишен дъб...