IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

На негово място идват така наречените 48-волтови хибриди

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

До 10 години дизелът почти ще изчезне от глобалния автомобилен пазар, прогнозира доклад на швейцарския банков гигант UBS, цитиран от The Financial Times.
Причините за упадъка на толкова популярната в Европа технология са две: очакваното бурно развитие на достъпни като цена електромобили и очертаващите се още по-строги екологични норми.

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
Според UBS дизелите ще оцелеят само в камионите и някои по-тежки офроуд машини

ПРЕДВИЖДАНИЯТА НА UBS са, че делът на дизеловите двигатели ще спадне от сегашните 13.5 на сто в глобален мащаб до едва 4 на сто през 2025 година. За Европа сривът ще е от около 50% днес до по-малко от 10%.
Продажбите на дизели на Стария континент започнаха да намаляват леко още от 2012, а в последната година процесът се ускори покрай нашумелия Дизелгейт. UBS твърди, че в следващите няколко години предстои масов отлив от тази технология.

ЗА ТОВА ИМА И ДРУГА ПРИЧИНА: в повечето страни от ЕС до момента дизелът се облагаше с доста по-нисък акциз от бензина, най-вече като мярка за подпомагане на фермерите, ползващи предимно дизелова техника. Но държави като Франция и Белгия вече обявиха, че ще сложат край на това ценово предимство, да не говорим за решимостта на градските власти в метрополии като Париж, Мадрид и Атина да забранят изцяло дизеловите двигатели. При това положение дизелът ще оцелее единствено като гориво за камиони, прогнозира UBS.

КАКВО ОБАЧЕ ЩЕ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО на толкова популярните досега дизели? Анализът на банката сочи, че в следващите години най-голям ръст на пазара ще имат така наречените 48-волтови, или още "меки", хибриди. Според UBS те ще изпреварят дизеловите двигатели още през 2021 година, и ще достигнат до една четвърт от всички продажби на нови автомобили през 2025.
 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
48-волтовата хибридна система на Delphi, монтирана пробно в Honda Civic

КАКВО СА "МЕКИТЕ" ХИБРИДИ? Представете си ги като нещо по средата между нормалния двигател със старт-стоп система, и пълноценните хибридни системи в автомобили като Toyota Prius.
При меките хибриди стартерът е заменен с електромотор-генератор, който при потегляне подпомага конвенционалния двигател, а при спиране или при задействане на старт-стоп функцията зарежда батерията. Самата батерия е литиево-йонна, 48-волтова и може лесно да се монтира в багажника на кой да е стандартен автомобил.

И ЕЛЕКТРОМОТОРЪТ, И БАТЕРИЯТА са доста по-малки, леки и евтини, отколкото при пълни хибриди като Prius. Съответно системата не е чак толкова ефективна - тя постига около 70% от икономиите при пълния хибрид. Но струва едва 30% от цената му. Другият й голям плюс е, че лесно може да бъде внедрена в почти всеки стандартен модел, съществуващ днес, без да се изискват сложни преустройства. С нея разходът на гориво пада с поне 10%.
Много от водещите поддоставчици, като Continental и Valeo, разработват 48V-хибридни системи в момента. А Delphi дори съобщи наскоро, че е продал своята на две от големите автомобилни компании. 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

ИСТИНСКАТА ПОЛЗА от 48-волтовите хибриди обаче ще се види след няколко години, когато и останалите системи в автомобила бъдат пригодени за такова напрежение. В повечето съвременни автомобили неща като климатика и мултимедийната система работят при 12V, което налага меките хибриди освен литиево-йонната батерия да имат и обикновен акумулатор. Почти всички водещи автомобилни производители обаче работят по прехвърлянето им към по-високо напрежение. Още през 2011 в Лудвигсбург германските Audi, BMW, Daimler, Porsche и VW се споразумяха да налагат 48V като стандарт. Това е най-голямата промяна в това отношение от 50-те години, когато напрежението в автомобилите бе променено от 6 на 12 волта.

 

Тагове: 48v delphi ubs
0 от 500
  • #32
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    аааа и като му сложиш газта може да му запечаташ багажника то и без това от батерии и бутилки място няма да има
  • #31
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз моя Ярис 1.4 дизел с двигател на пежо че те Тйота дизели немогат да правят повече от 4 литра в града не ми гори извън града 150-170 не гълта повече от 2 кила тоя с хибридния ярис да ходи да си зарежда батериите по често сега в студа
  • #30
    8 rate up comment 14 rate down comment
    fermera ( преди 8 години )
    Доколкото се вижда на схемата,европейците с един ел.мотор и един ремък искат да компенсират технологичното изоставане.И ще му сложат едни цени.Жалка работа.Нисан продават хибридна система в която ел.двигателя е разположен на мястото на маховика,Тойота са оше по напред а тези не казват че този МЕК хибрид няма да може да се предвижва само на ток.Докато ги пази 10%мито ще продължават да ни скубят със старите си технологии.
  • #29
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Яриса ( преди 8 години )
    Като мина гаранцията на Яриса мисля да му бодна един ГИ. На газ дава среден разход 4,5/100. смятайте по 90 ст, колко ще ми дойде на 100 км.!Грубо 4 лв на 100 км. Кой дизел може да се похвали с нещо подобно? Няма такъв. Да не говорим, за допълнителните разходи по поддръжката на дизела и проблемите, които създава. Който си прави сметката на парите никога не бих си взел дизел. Дизел карат заблудените и тези, които има от къде да вземат по-евтино крадена нафта.
  • #28
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Яриса ( преди 8 години )
    Ярис хибрид в града под 3/100 го смъквам. Извън града е 3,5-4/100 при спазване на ограниченията и каране до 10 км/ч над позволеното, т.е до 100 км/ч.На магистрала 130-140 и до 150 при изпреварване разхода е 5,3/100 по маршрута София-Ст. Загора-София. Само веднъж ми се наложи да е карам по магистрала. Иначе само в града бръмча с яриса, където му е най-голямата сила. Извън града също доста приличен разход има, но не е удобен за дълги пътувания. Хибридите са много добра алтернатива на дизелите.
  • #27
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тези меките хибриди са пълен т@*@к! Харчат почти колкото нехибридните бензинови със същия двигател. Карал съм Хонда Джаз хибрид и ми дава само 0,5 л. по-нисък разход от 1,4 версията. Този половин литър не си заслужава и няма избиване, като се има предвид по-високата цена на хибрида. Истината е в пълните хибриди. Приус или Аурис са отлични предложения. Наистина дават голяма икономия. В градски условия съм успявал с галене на газта да смъкна разхода на 3/100. Това за предния Приус.
  • #26
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А95 при минус 30 за две мин. ще ти е топло ама друг пътабе тук какви хора пишат не мога да разбера ... с такъв материал България загива
  • #25
    17 rate up comment 8 rate down comment
    А95 ( преди 8 години )
    Дизелът си е гадна работа,наложиха ни го немците ама бензина си тихичък,зимата при минус 30 на Банско няма да се излагаш пред хотела а сядаш и палиш. Колко сутрини съм се смял с " баровци" с дърти Бмвта и мерцедеси не могат да запалят и започват замръзнала нафтата и прочее.Сядам си като пич паля ,няма да трака след 2 мин духа топло нека ми е зле с бензина.Ако искам евтино ще си сложа една газова и ще ми е 2 пъти по-евтино от дизел. И сега разходът ми е супер.
  • #24
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Патил ( преди 8 години )
    А през 1980 година трябвало да дойде комунизмът.На 12.12.2012 трябваше да дойде краят на света.Ще поживеем, ще видим. Ако не доживеем, други ще видят.
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    преди 20г се говореше и даже имаше ограничения - например в Гърция имаше забрана за продажба на дизели. после с новите технологии ги махнаха, за съжаление. защото никой не сменя ДПФ на стар дизелак.