IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

На негово място идват така наречените 48-волтови хибриди

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

До 10 години дизелът почти ще изчезне от глобалния автомобилен пазар, прогнозира доклад на швейцарския банков гигант UBS, цитиран от The Financial Times.
Причините за упадъка на толкова популярната в Европа технология са две: очакваното бурно развитие на достъпни като цена електромобили и очертаващите се още по-строги екологични норми.

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
Според UBS дизелите ще оцелеят само в камионите и някои по-тежки офроуд машини

ПРЕДВИЖДАНИЯТА НА UBS са, че делът на дизеловите двигатели ще спадне от сегашните 13.5 на сто в глобален мащаб до едва 4 на сто през 2025 година. За Европа сривът ще е от около 50% днес до по-малко от 10%.
Продажбите на дизели на Стария континент започнаха да намаляват леко още от 2012, а в последната година процесът се ускори покрай нашумелия Дизелгейт. UBS твърди, че в следващите няколко години предстои масов отлив от тази технология.

ЗА ТОВА ИМА И ДРУГА ПРИЧИНА: в повечето страни от ЕС до момента дизелът се облагаше с доста по-нисък акциз от бензина, най-вече като мярка за подпомагане на фермерите, ползващи предимно дизелова техника. Но държави като Франция и Белгия вече обявиха, че ще сложат край на това ценово предимство, да не говорим за решимостта на градските власти в метрополии като Париж, Мадрид и Атина да забранят изцяло дизеловите двигатели. При това положение дизелът ще оцелее единствено като гориво за камиони, прогнозира UBS.

КАКВО ОБАЧЕ ЩЕ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО на толкова популярните досега дизели? Анализът на банката сочи, че в следващите години най-голям ръст на пазара ще имат така наречените 48-волтови, или още "меки", хибриди. Според UBS те ще изпреварят дизеловите двигатели още през 2021 година, и ще достигнат до една четвърт от всички продажби на нови автомобили през 2025.
 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години
48-волтовата хибридна система на Delphi, монтирана пробно в Honda Civic

КАКВО СА "МЕКИТЕ" ХИБРИДИ? Представете си ги като нещо по средата между нормалния двигател със старт-стоп система, и пълноценните хибридни системи в автомобили като Toyota Prius.
При меките хибриди стартерът е заменен с електромотор-генератор, който при потегляне подпомага конвенционалния двигател, а при спиране или при задействане на старт-стоп функцията зарежда батерията. Самата батерия е литиево-йонна, 48-волтова и може лесно да се монтира в багажника на кой да е стандартен автомобил.

И ЕЛЕКТРОМОТОРЪТ, И БАТЕРИЯТА са доста по-малки, леки и евтини, отколкото при пълни хибриди като Prius. Съответно системата не е чак толкова ефективна - тя постига около 70% от икономиите при пълния хибрид. Но струва едва 30% от цената му. Другият й голям плюс е, че лесно може да бъде внедрена в почти всеки стандартен модел, съществуващ днес, без да се изискват сложни преустройства. С нея разходът на гориво пада с поне 10%.
Много от водещите поддоставчици, като Continental и Valeo, разработват 48V-хибридни системи в момента. А Delphi дори съобщи наскоро, че е продал своята на две от големите автомобилни компании. 

UBS: Дизелът ще изчезне до 10 години

ИСТИНСКАТА ПОЛЗА от 48-волтовите хибриди обаче ще се види след няколко години, когато и останалите системи в автомобила бъдат пригодени за такова напрежение. В повечето съвременни автомобили неща като климатика и мултимедийната система работят при 12V, което налага меките хибриди освен литиево-йонната батерия да имат и обикновен акумулатор. Почти всички водещи автомобилни производители обаче работят по прехвърлянето им към по-високо напрежение. Още през 2011 в Лудвигсбург германските Audi, BMW, Daimler, Porsche и VW се споразумяха да налагат 48V като стандарт. Това е най-голямата промяна в това отношение от 50-те години, когато напрежението в автомобилите бе променено от 6 на 12 волта.

 

Тагове: 48v delphi ubs
0 от 500
  • #22
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тия глупости с премахването на дизела и петрола като цяло, че щял да свърши в близко бъдеще ги слушам от 20 и косур години.....наи вероятно и от преди това ги говорят. Но истината е, че добивът не намаля, а само цената расте.
  • #21
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сравнява тия два автомобила защото тях е карал .... така не се базира на слухове .... а ако беше подкарал 3-ка щеше с нея да го сравни
  • #20
    12 rate up comment 11 rate down comment
    xaxaxa ( преди 8 години )
    Лек-сoс
  • #19
    15 rate up comment 7 rate down comment
    до Triforce ( преди 8 години )
    Защо сравняваш БМВ 1 с Lexus IS като разход въобще не е ясно. Колите са от различен клас и с различна мощност. Лексуса е с 33к.с. повече. Лексус да се напъват, за какво, те са номер 1 по качество и са 21 отдавна.
  • #18
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ако пък си купиш бензин и се радваш че бързо загрява ... радоста ти ще бъде помрачена на бензиностанцията
  • #17
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    купи си пак дизел но да има печка ..... като искаш да не ти трака си вземи 6 цилиндров дизел и на малко километри но реални , дай пари не се прави на циция ,хубаво и евтино няма
  • #16
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    От 2007 съм само на дизелови коли. Първата беше Бора 1.9 116 к.с от 2012 съм с Бмв е90 163.Вече се оглеждам за нова бензинова. Просто в студено време дизела бавно загрява, много трака .....взеха да ме дразнят тези неща.Особенно зимата.
  • #15
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Да ( преди 8 години )
    Бъдещето е в метана и газта!
  • #14
    10 rate up comment 22 rate down comment
    BMW ( преди 8 години )
    Дизел до края на света
  • #13
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Triforce, моите уваженея, но си пристрастен.Заради Джугана дето караш!