Alfa Romeo представи първия SUV модел в историята си, който се казва Stelvio и ще излезе на пазара като модел от 2018 г. Официалният дебют на колата се състоя в сряда на автомобилното изложение в Лос Анджелис, където Stelvio внесе италиански шик и автомобилна страст, от която отчаяно се нуждае класът на компактните луксозни SUV модели.
Alfa Romeo Stelvio е кръстен на едноименното италианско градче, разположено в Алпите, близо до границата с Швейцария. Въпреки това, името е по-известно с прохода Стелвио, който е смятан за един от най-добрите пътища за каране в света, тъй като комбинира страховити обратни завои с промяна в денивелацията и разкошни гледки.
Със своя Stelvio, Alfa Romeo представя SUV версия на своята платформа за модели със задно предаване, наречена Giorgio. Припомняме, че архитектурата дебютира на борда на седана Giulia. Сред основните преимущества на платформата са ниското тегло, ниският център на тежестта и впечатляващите внедрени в нея технологии. Базата е подходяща и за автомобили с двойно задвижване на колелата, каквито ще бъдат всички версии на Stelvio.
Разбира се, от Alfa Romeo не си губят времето и представят модела във върховата му версия Quadrifoglio. Автомобилът от снимките е уникален в своя сегмент, но скоро ще получи силна конкуренция в лицето на BMW X3 M, Jaguar F-Pace SVR и Mercedes-AMG GLC63.
Мощността от 505 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент се осигурява от туин-турбо 2.9-литров V6 двигател – същият, който задвижва и Giulia Quadrifoglio. Тук той е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия с пера зад волана, която помага на компактния кросоувър да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, както и до максимална скорост от 285 км/ч.
Под версията Quadrifoglio ще бъде разположено стандартното Stelvio и по-добре оборудваното Stelvio Ti (Turismo Internazionale). Те ще бъдат оборудвани с идентични 2.0-литрови 4-цилиндрови двигатели с турбокомпресор и мощност от 280 к.с. и 413 Нм. Тези варианти също са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия, 18-инчови джанти стандартно (19- и 20-инчови колела се предлагат срещу доплащане), карбонов карданен вал, кожени тапицерии, автоматичен заден капак, паркинг асистент и камера за обратно виждане.
В интериора има два основни контролера, разположени на волана. Единият от тях позволява на шофьора да избира от няколко режима на работа – Dynamic, Natural, Advanced Efficiency и Race (само за версията Quadrifoglio).
Вторият контролер е за управление на мултимедийната система, която има 6.5-инчов дисплей (8.8-инчов срещу доплащане). Освен това, на централната конзола Stelvio разполага със специален тъчпад, който разпознава различни жестове и ръкописни символи. Всички нива на оборудване ще предлагат 7-инчов дисплей между основните уреди зад волана.
Производството започва в идните седмици във фабриката на Fiat Chrysler Automobiles в Касино, Италия. Първите коли ще пристигнат в шоурумите в средата на 2017 г.
Снимки: Alfa Romeo