IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами

Компанията се съгласи на извънсъдебно споразумение със собствениците на Tundra, Takoma и Sequoia

Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами

Тoyota Motor се съгласи на извънсъдебно споразумение, по силата на което може да плати до 3.4 милиарда долара за компенсиране на купувачи от Северна Америка заради преждевременно ръждясали автомобили.


Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами
Пречупена на две Tacoma - според клиентите следствие от недостатъчната защита против корозия


Става дума за около милион и половина купувачи на предназначените за Северна Америка модели Tundra, Sequoia и Tacoma. Ищците твърдят, че тези машини са получили недостатъчна защита срещу корозия и в резултат рамата им ръждясвала до степен да застраши структурната цялост на колата.

Toyota се съгласи на извънсъдебното споразумение, без да признава вина. Документите бяха внесени миналата седмица в съда в Лос Анджелис. "Искаме нашите клиенти да изпитват отлично чувство от притежанието на наши автомобили, затова сме доволни да разрешим този въпрос и да демонстрираме, че заставаме зад качеството и надеждността на моделите си", се казва в официалното изявление на Toyota.


Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами


Споразумението предвижда Toyota да инспектира всички продадени автомобили от тези модели в продължение на 12 години след датата на продажба и да прецени кога се налага рамата да бъде подменена за сметка на компанията. Според адвокатите на ищците това може да струва до 3.375 милиарда долара за подмяна на рами плюс още 90 милиона за инспекциите.  Освен това компанията ще плати 9.75 милиона долара адвокатски хонорари и 150 000 долара съдебни разноски.

Проблемът се отнася до всички продадени пикапи Tacoma между 2005 и 2010, Tundra от 2007 и 2008, както и големия SUV Sequoia от 2005 до 2008. И трите модела никога не са се продавали официално на българския пазар. Отделни бройки обаче се срещат и по нашите пътища. Преди няколко години зад волана на Sequoia бе засечен премиерът Бойко Борисов.
 

Тагове: Toyota tacoma Tundra
0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Това ме подсеща за онзи епизод на ТопГиър, когато всъщност в рамките на 2 епизода се опитваха да унищожат един пикап на Тойота от 80-те. Накрая след като го взривиха с една сграда, машината пак оцеля, като дори коментираха, че само боята го крепи да не се разполови :-)
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 9 години )
    Не знам, не съм карал никога Мазда. Но имах една Корола от 90-те, която беше абсолютно неуязвима. Естествено, тъпо е да се правят общи заключения по една кола. Но няма съмнение, че качеството на тойота спадна, откакто решиха да изместват GM и въведоха трета смяна в заводите
  • #2
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 9 години )
    Това се случва с всяка компания, която прекалено се обсеби от това да е номер 1. И VW са направили маса простотии от тая амбиция, и Тойота тотално съсипаха фантастичното качество, което имаха до 90-те години. По-добре човек да си вземе кола от по-малка компания, която се задоволява с по-ниска норма на печалба и за сметка на това влага нещо в автомобилите си.
  • #1
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    трагедияиначе по VW лаят пумиарите дошоваци !