IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами

Компанията се съгласи на извънсъдебно споразумение със собствениците на Tundra, Takoma и Sequoia

Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами

Тoyota Motor се съгласи на извънсъдебно споразумение, по силата на което може да плати до 3.4 милиарда долара за компенсиране на купувачи от Северна Америка заради преждевременно ръждясали автомобили.


Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами
Пречупена на две Tacoma - според клиентите следствие от недостатъчната защита против корозия


Става дума за около милион и половина купувачи на предназначените за Северна Америка модели Tundra, Sequoia и Tacoma. Ищците твърдят, че тези машини са получили недостатъчна защита срещу корозия и в резултат рамата им ръждясвала до степен да застраши структурната цялост на колата.

Toyota се съгласи на извънсъдебното споразумение, без да признава вина. Документите бяха внесени миналата седмица в съда в Лос Анджелис. "Искаме нашите клиенти да изпитват отлично чувство от притежанието на наши автомобили, затова сме доволни да разрешим този въпрос и да демонстрираме, че заставаме зад качеството и надеждността на моделите си", се казва в официалното изявление на Toyota.


Toyota плаща до 3.4 млрд. долара за ръждясали рами


Споразумението предвижда Toyota да инспектира всички продадени автомобили от тези модели в продължение на 12 години след датата на продажба и да прецени кога се налага рамата да бъде подменена за сметка на компанията. Според адвокатите на ищците това може да струва до 3.375 милиарда долара за подмяна на рами плюс още 90 милиона за инспекциите.  Освен това компанията ще плати 9.75 милиона долара адвокатски хонорари и 150 000 долара съдебни разноски.

Проблемът се отнася до всички продадени пикапи Tacoma между 2005 и 2010, Tundra от 2007 и 2008, както и големия SUV Sequoia от 2005 до 2008. И трите модела никога не са се продавали официално на българския пазар. Отделни бройки обаче се срещат и по нашите пътища. Преди няколко години зад волана на Sequoia бе засечен премиерът Бойко Борисов.
 

Тагове: Toyota tacoma Tundra
0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Коментарите надолу няма да ги чета.Представям си какви са.Ето ви кратко и ясно обяснение на проблема.Виновни са китайците!Да!Защо?Япония не разполага с залежи на желязна руда в количества удовлетворяващи индустрията й.Стоманата идва от Китай.Китайците са сгафили с качеството на някоя партида профили и ето го резултатът.Само с АКЗ не става, ако в самата стомана има вредни примеси.
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами така е, като се натискат да купуват евтините каруци на жълтурите сега да не се оплакват!
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 9 години )
    Толкова хубави марките от ФАЩ , че никой не ги купува! Кога ФАЩ ще глобят ГМ - преди 3-4 години изтеглиха за поправка 20млн коли.Нито са разкарвали директорите им по ТВ-та,нито порицание нищо в сравнение с Тойота.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг клошар ( преди 9 години )
    Нека да коментират ,само хора които са карали такива коли , че много професори . След първо и второ поколение Ярис и Корола 2003 , мога да кажа - изключително здрави коли , със сравнително скъпи части и много слаб официален сервиз (Пловдив) "...господине , колата е готова" тръгва да е пали да е изкара пред сервиза, Не ще да пали . Иначе първо прибраха кеша . Те така .
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    po zle sa !mogo po zle
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    аууу тва като на 20 годишна вектра уе
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Да се чуди човек, кои точно двигатели на Мазда имаш предвид, че са от 90-те ?!?Както написах по-долу - вложиха много ресурси в развойна дейност (за разлика от други производители от техния калибър), което се вижда точно в новите им скайактив двигатели, трансмисии, шасита и т.н. Специално пък за дизеловите им мотори, може да се каже, че прекроиха малко или много концепцията на дизела - компресия, тегло и др.Много си назад. Сигурно още мислиш и че все още ръждясват :-)
  • #17
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    mazda не ни ги хвали особеносамо дизайн имат и до тамдвигатели и скоростни кутии от 90-те годинихайде- благодаря - 21 век смеа субаро вече са с по долно качество и от деу !нямат нищо общо с коравите машинни до 2005 година
  • #16
    12 rate up comment 4 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    В големите автомобилни концерни с фабрики на всеки континент, колите се правят от счетоводителите - пример Тойота. В по-малките, които не гонят бройка продажби, а качеството е въпрос на чест, колите се правят от инженери - друг японски пример Мазда. Дори Мазда успяха да вложат доста в развойна дейност, след като се отделиха от един друг голям глобален мега производител - Форд. За щастие на всичк фенове на Мазда :)
  • #15
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    *** си ако пишеш нещо различно от свободните съчинения на Швабен зи..! Тойота в стремежа си да са продава и продават занижиха качеството си като VW, каквото и да пишеш, това е истината. Хонда, Мазда, Субару са по качествени от Тойото!