Тoyota Motor се съгласи на извънсъдебно споразумение, по силата на което може да плати до 3.4 милиарда долара за компенсиране на купувачи от Северна Америка заради преждевременно ръждясали автомобили. 
Пречупена на две Tacoma - според клиентите следствие от недостатъчната защита против корозия
Става дума за около милион и половина купувачи на предназначените за Северна Америка модели Tundra, Sequoia и Tacoma. Ищците твърдят, че тези машини са получили недостатъчна защита срещу корозия и в резултат рамата им ръждясвала до степен да застраши структурната цялост на колата.
Toyota се съгласи на извънсъдебното споразумение, без да признава вина. Документите бяха внесени миналата седмица в съда в Лос Анджелис. "Искаме нашите клиенти да изпитват отлично чувство от притежанието на наши автомобили, затова сме доволни да разрешим този въпрос и да демонстрираме, че заставаме зад качеството и надеждността на моделите си", се казва в официалното изявление на Toyota. 
Споразумението предвижда Toyota да инспектира всички продадени автомобили от тези модели в продължение на 12 години след датата на продажба и да прецени кога се налага рамата да бъде подменена за сметка на компанията. Според адвокатите на ищците това може да струва до 3.375 милиарда долара за подмяна на рами плюс още 90 милиона за инспекциите. Освен това компанията ще плати 9.75 милиона долара адвокатски хонорари и 150 000 долара съдебни разноски.
Проблемът се отнася до всички продадени пикапи Tacoma между 2005 и 2010, Tundra от 2007 и 2008, както и големия SUV Sequoia от 2005 до 2008. И трите модела никога не са се продавали официално на българския пазар. Отделни бройки обаче се срещат и по нашите пътища. Преди няколко години зад волана на Sequoia бе засечен премиерът Бойко Борисов.


1