IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen няма пари за нова платформа

Шасито MQB остава основно за концерна поне още 10 години

Volkswagen няма пари за нова платформа

Огромните глоби заради скандала с манипулираните дизелови двигател на Volkswagen  Group принуждават ръководството на концерна да съкрати разходите по разработка на нови автомобили. А всички те ще бъдат изграждани на сегашните платформи на производителя, тъй като за нови шасита пари няма, съобщава изданието Borsen-Zeitung, което цитира шефа на Volkswagen Херберт Дис.
Volkswagen няма пари за нова платформа
По думите му платформата MQB ще остане основна за автомобилите на марката поне през следващите 2 поколения на моделите на марката. Ако се сметне, че една генерация "живее" около 5 години, то това означава, че ново шаси за масовите автомобили на Volkswagen не се предвижда. Единственото, което ще могат да направят инженерите на концерна, е да модернизират сегашната архитектура.

Освен за глоби, Volkswagen ще трябва да похарчи и огромна сума за своите бъдещи електромобили, които ще бъдат изградени на собствена платформа - MEB. Тя е съвсем различна от MQB, тъй като се нуждае от място за акумулаторите, които са разположени на пода. От компанията се надяват, че електромобилите ще станат все по-масови, като обявиха показаният през септември в Париж концептуален хечбек I.D. за "модел на нивото на Golf и Beetle".

Повечето експерти обаче са на мнение, че електрическите модели нямат шансове да се наложат на пазара в близките години и затова във Volkswagen ще бъдат принудени да продължат да разчитат на основно MQB, която е направена за автомобили с традиционни силови агрегати. Нейната разработка стартира още преди 10 години, като конкурентите на германците създадоха своите модулни шасита по-късно.

Снимка: Volkswagen

Тагове: Volkswagen Group MQB
0 от 500
  • #19
    11 rate up comment 4 rate down comment
    До швабен... ( преди 9 години )
    Общата платформа на ФВ е със сбъркани маси и пропорции,но тази при Тойота-не,така ли!? *** си ти,Доше!
  • #18
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    MQB, нещо не си разбрал - унификацията на платформата не е никакво предимство, а компромис с цел намаляване на разходите. Това че Пасат и Голф са с различни дължини, но еднакво разстояние между *** и предната ос означава просто че ще са със сбъркани пропорции и разпределение на масите. Никакво технологично предимство няма в това, точно обратното.
  • #17
    7 rate up comment 7 rate down comment
    абе акълния ( преди 9 години )
    я сподели ти като пращиш от акъл, какво си купи ти персонално :)
  • #16
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Винаги съм казвал че тия дето купуват Аудита нямат акъл. Взимаш напудрен евтин автомобил като шкода, за двойно пари, с остаряла и евтина технка. Ама плиткоумници всякакви.
  • #15
    7 rate up comment 10 rate down comment
    MQB ( преди 9 години )
    Бих ти обяснил,но това е видимо и би трябвало да е разбираемо за тези,които истински се интересуват от автомобили. Достатъчно е да погледнеш всички марки и техните модели върху тази платформа: от Голф през Q 2/3,TT,Tiguan до Суперб Комби или 7 местните Kojak u Atlas.Освен това върху тази платформа са част от хибридите на ФВ. Мога да продължа с ограниченията,определени от константнста величина м/у линията на пeдaлuте и оста на задвижването на предния мост,както и с предимствата в останалите р/ри
  • #14
    12 rate up comment 5 rate down comment
    бай Шеф! ( преди 9 години )
    Като немат паре ше действат со дупе!
  • #13
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Разпалените вагенчета наскачаха. Абе отворените що като няма нужда от нови платформи излиза тая новина че ще пестят от тях заради солените глоби? Гроздето е кисело. Не им трябвали нови щото просто нямат пари за да ги направят и ще карат с морално остарелите още 10г. Демек накрая ще са 20 годишни. Вагенчетат след още 20 ще си купят тия коли и ще се кефят на коли с технологии от преди половин век хахах
  • #12
    16 rate up comment 6 rate down comment
    до MQB ( преди 9 години )
    Ще се радвам да обясниш какво имаш предвид под "най-издържана в техническо отношение", не се заяждам...
  • #11
    14 rate up comment 6 rate down comment
    olo ( преди 9 години )
    А що не намалят заплатите тези на високи постове или направо някои да ги разкарат аджеба?!
  • #10
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    ВАГитата нали щяха да изкарват 20 електрически модела до 2020, пък сега е оказва че нямат още платформа? Ха-ха, е то бива пропагандни партенки, ама тоя път са надминали и себе си по лъжи.