IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen няма пари за нова платформа

Шасито MQB остава основно за концерна поне още 10 години

Volkswagen няма пари за нова платформа

Огромните глоби заради скандала с манипулираните дизелови двигател на Volkswagen  Group принуждават ръководството на концерна да съкрати разходите по разработка на нови автомобили. А всички те ще бъдат изграждани на сегашните платформи на производителя, тъй като за нови шасита пари няма, съобщава изданието Borsen-Zeitung, което цитира шефа на Volkswagen Херберт Дис.
Volkswagen няма пари за нова платформа
По думите му платформата MQB ще остане основна за автомобилите на марката поне през следващите 2 поколения на моделите на марката. Ако се сметне, че една генерация "живее" около 5 години, то това означава, че ново шаси за масовите автомобили на Volkswagen не се предвижда. Единственото, което ще могат да направят инженерите на концерна, е да модернизират сегашната архитектура.

Освен за глоби, Volkswagen ще трябва да похарчи и огромна сума за своите бъдещи електромобили, които ще бъдат изградени на собствена платформа - MEB. Тя е съвсем различна от MQB, тъй като се нуждае от място за акумулаторите, които са разположени на пода. От компанията се надяват, че електромобилите ще станат все по-масови, като обявиха показаният през септември в Париж концептуален хечбек I.D. за "модел на нивото на Golf и Beetle".

Повечето експерти обаче са на мнение, че електрическите модели нямат шансове да се наложат на пазара в близките години и затова във Volkswagen ще бъдат принудени да продължат да разчитат на основно MQB, която е направена за автомобили с традиционни силови агрегати. Нейната разработка стартира още преди 10 години, като конкурентите на германците създадоха своите модулни шасита по-късно.

Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group mqb
0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нейната разработка стартира още преди 10 години, като конглокентите на германците създадоха своите модулни шасита по-късно.Айде бе!?Фиат знаете ли от кога имат модулни платформи?
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до пена ( преди 7 години )
    И Русия ще увисне като скъсан калник
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 7 години )
    И да имаха пари какъв е смисъла да ги изхвърлят за разработки на нови бензинови/дизелови платформи като след 10-15 години половината страни в ЕС (и много градове/ държави извън ЕС) напрактика ще забранят фосилните автомобили чрез високи данъци и яки рестрикции.
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Според капацитетите тук една платформа може да се ползва без проблем 10,20 ....50 години. Евалата инженери хахаха
  • #25
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Абе то пари има не са нови разработки, а са на разходния център за реклама и подкупи.Долу някой питаше за платформата на Тойота.При Тойота няма такава унификация все още, но да там където я има е кадърно направена.При СОЦваген резултата го знаем.Троше не искаше платформата MLB понеже от нея и *** за зеле не става, но клекнаха, няма къде да ходят.
  • #24
    2 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    :D швабенВместо да философстваш и да говориш глупости, по-добре намери в гуглето картинаки, че да ти стане ясно. Тива, че са го кръстили архитектура не значи, че не е палтформа. Това , че мразиш немците, не означава, че не са добри инженери и не са измислили много неща в автомобилостроенето.
  • #23
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    TNGA не е платформа, а архитектура, т.е. съвкупност от платформи и производтвени методи. При TNGA няма унифициране на разстояния като при MQB. Съответно е по-гъвкава и не страда от проблемите на MQB. Вие като много четете не е зле и да осмисляте прочетеното, а не да повтаряте пропагандните партенки като папагали.
  • #22
    4 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    А до другите "разбирачи", да унифицираш нещо, не занчи че правиш компормис, а че си умен.Компромис се прави с материалите... Преди да плюете, не е лошо да прочетете малко. И може да порверите какво е TNGA ;)
  • #21
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Абе ( преди 7 години )
    много са ми смешни разни жалки ***, в напъните им да дават акъл на немските инженери как се правят автомобили!!!
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    До MQB:Съгласен съм с теб колега за плътформата, че е наистина добра. Но не е вярно, че МЛБ И МСБ са нови! НА същите години са като MQBто.