IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW правел едни от най-чистите дизели

Доклад на T&E посочва като най-големи замърсители други производители на автомобили

VW правел едни от най-чистите дизели

VW правел едни от най-чистите дизели
Снимка: Ройтерс

Точно година след избухването на скандала около дизеловите коли на Volkswagen, който коства милиарди на производителя, става ясно, че автомобилите на германския концерн съвсем не са толкова черни. Дори напротив, те са сред най-чистите, твърди проучване на неправителствената организация Transport & Environment (T&E), публикувано AFP.

T&E е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство, откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни.

Над 80% от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година в Европа, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове. При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.

"Мръсните" коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона), Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).

Сред най-големите замърсители T&E посочва Renault-Dacia, твърдейки, че колите с дизелови двигатели от тези марки са "най-мръсните" за нормата Евро 5, защото емисиите им при движение по пътищата са близо осем пъти над определения лимит при лабораторни тестове. Следват моделите на Land Rover, Hyundai, Opel и Nissan.

Сред най-добрите Евро5 дизели пък са тези на Seat, Honda, BMW, Ford и Peugeot, се казва в доклада.

По отношение на Евро6, най-слабо замърсяващи са именно автомобилите на Volkswagen и Audi. А на обратния полюс са тези на Suzuki и Fiat.

0 от 500
  • #21
    38 rate up comment 9 rate down comment
    rocco23 ( преди 9 години )
    VW са били чисти ми звучи като - Пенка лесната от съседния вход била девствена...
  • #20
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прочетете статията тук. Колкото по-икономични стават бензиновите двигатели, толкова са по-токсични. Работели с все по-бедна смес и съответно изгарянето става при по-ниска температура и не изгаряли азотните окиси.
  • #19
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Съгласем съм, че дизелите са канцерогенни и трябва да ги спрат. Но бензиновите от своя страна харчат с 30% повече и това са 30% повече въглероден двуокис. Знаи и те не са решение.
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да бе, силно турбинираните мотори, с емблематичния пример от Форд 1.0 EcoBoost, убиецът на дизели, се оказа убиец на бензина. На магистрала, с със спазване на ограниченията, с лекота минавал 9/100. На Фолксваген 1.4 TSI не бил по-добре. Те за това ФВ го заменят с нов 1.5 TSI.
  • #17
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    НПО (неправителствени организации) нали се сещате какво представляват и как и кого обслужват? Нали се сещате за нашите НПО-та какво правят и как затриват държавата. Та и сега са решили да позагладят имиджа на безимиджовата компания ВАГ. Дизелите им изведнъж се оказват най-чистите, а на конКУРенцията най-мръсните. В цял свят ги разкриха, но не та не, пропагандата трябва да върви. Пак започнаха с подмолните спекулации, очерняне на другите и подливане на вода. ВАГ за пореден път се оказаха ЖАЛКИ!!!
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хубаво, че дизелите били лоши, но вижте, че и последното поколение бензинови с турбини изобщо не са цвете за мирисане. Още преди три години пишеше в АБ, че при малки натоварвания са икономични, но при средни и големи харчат дори повече от атмосферните, които замениха. Така, че бензиновите също не са алтернатива.
  • #15
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Fiat ( преди 9 години )
    Когато карах турбодизел, у немско помпаха помпата на дюзата.Има 2 коли за мен Мерцедес и Фиат. Нека Ви е яд.
  • #14
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ми хайде взимайте данните от ТЕ и отивайте да съдите американците ако ви стиска хахахахахахахаха - смешници улави муахахахахахаха - осъдиха ги като кучета в щатите а в комунистическата *ейропа си правят мизериите с подкрепата на баба изперкел!!!
  • #13
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ТЕ неправителствена организация, с международни отдели, базирана в Белгия. Събрали са данните от проучвания които са направени от ПРАВИТЕЛСТВАТА на Италия, Франция, Великобритания.
  • #12
    16 rate up comment 3 rate down comment
    До разбиpача под мен ( преди 9 години )
    През 2009 ФИАТ купува Крайслер груп поради обявения фалит на концерна ...