IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW правел едни от най-чистите дизели

Доклад на T&E посочва като най-големи замърсители други производители на автомобили

VW правел едни от най-чистите дизели

VW правел едни от най-чистите дизели
Снимка: Ройтерс

Точно година след избухването на скандала около дизеловите коли на Volkswagen, който коства милиарди на производителя, става ясно, че автомобилите на германския концерн съвсем не са толкова черни. Дори напротив, те са сред най-чистите, твърди проучване на неправителствената организация Transport & Environment (T&E), публикувано AFP.

T&E е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство, откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни.

Над 80% от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година в Европа, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове. При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.

"Мръсните" коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона), Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).

Сред най-големите замърсители T&E посочва Renault-Dacia, твърдейки, че колите с дизелови двигатели от тези марки са "най-мръсните" за нормата Евро 5, защото емисиите им при движение по пътищата са близо осем пъти над определения лимит при лабораторни тестове. Следват моделите на Land Rover, Hyundai, Opel и Nissan.

Сред най-добрите Евро5 дизели пък са тези на Seat, Honda, BMW, Ford и Peugeot, се казва в доклада.

По отношение на Евро6, най-слабо замърсяващи са именно автомобилите на Volkswagen и Audi. А на обратния полюс са тези на Suzuki и Fiat.

0 от 500
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    коко ( преди 9 години )
    Само VW -това е истината-карам Поло с евро 6 -дизел ,3 цилиндъра ,90 коня и разход 4 л/100 км -пей сърце ! Само остава да завиждате останалите !
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Голата вода ( преди 9 години )
    до оня с "чистия" дизел на рено, дето бил забранен в САЩ, ама се продавал като Нисан: твойта прилича на: една жена казала, че брата на комшийката имал един приятел, дето чичо му и т.н.с две думи голем смех!
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Да бе, добре разбрахме че Къминс, Исузо и Фиат правят уникални дизели покриващи стандартите в САЩ. Пълен смех....
  • #38
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всички официални европейски агенции и американски проверяваха и рено и фиат. Оказа се,че ваг замърсяват 40 пъти над обявеното, а при останалите разликата идва от метода на измерване и той е наложен пак от немците.Скапаните шваби са наг*зени и немощни технически. Разчитат на доставчици от китай и чужди патенти и технологий. Пълни неудачници са в момента. Азия до 10 години ще е дом на най-големия брой по ссила икономики в топ 10 на света.
  • #37
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хаха пълен смях. Тия си мислят,че с една поръчка на драсканици от неправителствена орг. Ще минат както преди. Цял свят вижда как пушат и най-новите им модел. А тези на повечко години цяла димна завеса правят след тях. Не си мислете,че опита за опетняване на фиат и рено е случаен. През последните години рено прoдава много в европа, а фиат се завръща на европейските пазари с нови модели. Просто от ВАГ немогат друго освен с нелоялна конглокенция и реклама. Само идЕот би им се вързал вече.
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 9 години )
    Nqma da ima kontra dela zashtoto vw ne sa sudeni za zamursqvane a za luja. Ako beshe za zamursqvane.. Pregledai rezultatite.. Nqma marka deto da spazi iziskvaniqta NA PUTQ s vsichkite si modeli. Moje ako gi testvat po bair nadolu bez gaz da q pokriqt , inache ne. Prosto normata stana mnogo niska mn burzo... I bez ad blue ne moje da gi pokriesh.. A vw gi pokriha bez ad blue a sus software pri euro 5 kolite i zatova sa delata.. Pri euro 6 neshtata ne sa taka kakto vijdate.
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 9 години )
    Не карам Фолксваген и въобще не искам да ги защитавам ама това: "Рено никога не са лъгали-тестовете го доказаха и нито един модел в САЩ не предлагат с дизелов двигател.Да ама там Рено не се продават ще кажете,ама продават 2 милиона Нисана-3 пъти повече от всички продукти на ФВ" нямам думи
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Голата истина ( преди 9 години )
    T&E поредното рекламно списание на ФВ груп ли е,като Ауто Билд или АДАК?Колкото и да ревете вас хванаха! Присъдъта не е за замърсяване а за лъгане.Рено никога не са лъгали-тестовете го доказаха и нито един модел в САЩ не предлагат с дизелов двигател.Да ама там Рено не се продават ще кажете,ама продават 2 милиона Нисана-3 пъти повече от всички продукти на ФВ.Боли когато чичо Сам за 20-30хил. коли те щграфова с милиарди ама така е като си си дал немския *** за безсрочно американско ползване.
  • #33
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Целия този скандал си беше чисто и просто една икономическа атака от САЩ към Европа."Каква икономичека атака??? По официални данни в Европа умират по 75000 души годишно в резултат на замъряване с азотни окиси, чийто източник са предимно дизелите. Нивото на глупостта у ВАГонетките, фенчетата им и цялата корумпирана политичека *** направила това възможно отдавна е придобило криминални мащаби.
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    Много сте ми интересни всички, които хулите VW и почнахте да обяснявате щом е НПО било реклама ... Ами помислете малко акк избухна целия скандал с дизелгейт, да не би да не започна по същия начин? Също така аз не виждам някъде да споменават, че VW не са над нормата, а че има други автомобили, които са много над вредните емисии от VW. Целия този скандал си беше чисто и просто една икономическа атака от САЩ към Европа, но върви го обяснявай на дървени философи това нещо!