
Снимка: Ройтерс
Точно година след избухването на скандала около дизеловите коли на Volkswagen, който коства милиарди на производителя, става ясно, че автомобилите на германския концерн съвсем не са толкова черни. Дори напротив, те са сред най-чистите, твърди проучване на неправителствената организация Transport & Environment (T&E), публикувано AFP.
T&E е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство, откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни.
Над 80% от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година в Европа, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове. При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.
"Мръсните" коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона), Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).
Сред най-големите замърсители T&E посочва Renault-Dacia, твърдейки, че колите с дизелови двигатели от тези марки са "най-мръсните" за нормата Евро 5, защото емисиите им при движение по пътищата са близо осем пъти над определения лимит при лабораторни тестове. Следват моделите на Land Rover, Hyundai, Opel и Nissan.
Сред най-добрите Евро5 дизели пък са тези на Seat, Honda, BMW, Ford и Peugeot, се казва в доклада.
По отношение на Евро6, най-слабо замърсяващи са именно автомобилите на Volkswagen и Audi. А на обратния полюс са тези на Suzuki и Fiat.


5