IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

Системата на ABB е 5 пъти по-бърза от тази на Tesla

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

След като представихме автобуса на бъдещето на Mercedes, продължаваме темата с още един футуристичен превозвач на пътници. Той също изглежда като пристигнал от бъдещето, но всъщност е съвсем реален автобус, който ще обслужва швейцарския град Женева.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
Автобусът е напълно електрически, като най-интересното при него е системата за бързо зараждане на батериите. Тя е интегрираната на всяка от спирките, като е способна да зареди акумулаторите за само 15 сек., или 5 пъти по-бързо от суперзарядните на Tesla.

Предоставените 600 киловата са достатъчни за изминаване на разстоянието до следващата спирка, където следва ново зареждане. Пълното зареждане на батериите, което се осъществява в депото, също отнема малко време - само 5 мин.

Технологията за бързо зареждане е разработена от ABB - базиран в Швейцария световен лидер в производството на технологии за енергетично и автоматизирано оборудване.

Автобусът, наречен TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation), е дело на швейцарския производител HESS, откъдето коментират, че новите електрически автобуси ще спестят около 1000 тона вредни емисии на година в сравнение с дизелови автобуси от последно поколение.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
В началото 12-те електрически автобуса ще обслужват само една линия, която има 13 спирки и свърза ново предградие с летището на Женева, в близост до което се намират и халетата на най-големия автосалон в Европа. Очаква се линията да бъде използвана от около 10 000 души всеки ден.

Проектът за 16 млн. долара е възложен от оператора на обществения транспорт в Женева TPG.

Снимки: ABB

Тагове: abb tosa hess
0 от 500
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    до: Spoko ( преди 7 години )
    Пешо : е46 всъщност е Дошо и цели да изкара феновете на немските коли кухи ***, но го разкрих.Няма нужда някой да изкарва феновете на немските коли кухи ***. Всеки го знае това, че е така.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Надали е батерия щом ще се зарежда на всяка спирка по 15 секунди.Това си е инвестиция за всяка спирка да има зарядно.Китайците слагат големи батерии с капацитет над 200-300кWh т.е. пробег над 200км.Може малко кондензатори за всяко возило и зарядни на всяка спирка да излиза по евтини за швейцарците
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Spoko ( преди 7 години )
    Пешо : е46 всъщност е Дошо и цели да изкара феновете на немските коли кухи ***, но го разкрих.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    батерии или кондензатори ?
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добра идея, но за съжаление ще си остане неосъществена. Всяка батерия има определен брой цикли на зареждане. С подобни зареждания на всяка спирка ми е интересно колко ли живот ще има батерията. Най-вероятно е малка батерия, която е евтина и с малък капацитет и не е проблем да се хвърля непрекъснато. Друго обяснение нямам.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    то е ясно че целта в животеца на българина е гъзарията в дискотеката и колата която едвам поддържа затова с газова уредба
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Господа и в китай зареждат автобуси с 400kW но не на всяка спиркаТук има нужда от често зареждане защото явно автобуса няма дълъг ел.пробег
  • #3
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Впечатляващо! Такива инженерни постижения дърпат света напред, а не поредния премиум дизел.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Много добра новина!Супер!Като не могат да направят хибридите да минават по 1000 км с едно зареждане, поне с автобусите са решили проблема!А и ми е интересно, ако такава система се интегрира в автомобил, дали автомобила ще се зарежда за 2 минути, за да може да измине още 400-500 км.? Ако е така, то тогава става почти същото, като да заредиш на бензиностанция.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ето това е нещо добро , радвам се на развитие в тази насока , успех