IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

Системата на ABB е 5 пъти по-бърза от тази на Tesla

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

След като представихме автобуса на бъдещето на Mercedes, продължаваме темата с още един футуристичен превозвач на пътници. Той също изглежда като пристигнал от бъдещето, но всъщност е съвсем реален автобус, който ще обслужва швейцарския град Женева.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
Автобусът е напълно електрически, като най-интересното при него е системата за бързо зараждане на батериите. Тя е интегрираната на всяка от спирките, като е способна да зареди акумулаторите за само 15 сек., или 5 пъти по-бързо от суперзарядните на Tesla.

Предоставените 600 киловата са достатъчни за изминаване на разстоянието до следващата спирка, където следва ново зареждане. Пълното зареждане на батериите, което се осъществява в депото, също отнема малко време - само 5 мин.

Технологията за бързо зареждане е разработена от ABB - базиран в Швейцария световен лидер в производството на технологии за енергетично и автоматизирано оборудване.

Автобусът, наречен TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation), е дело на швейцарския производител HESS, откъдето коментират, че новите електрически автобуси ще спестят около 1000 тона вредни емисии на година в сравнение с дизелови автобуси от последно поколение.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
В началото 12-те електрически автобуса ще обслужват само една линия, която има 13 спирки и свърза ново предградие с летището на Женева, в близост до което се намират и халетата на най-големия автосалон в Европа. Очаква се линията да бъде използвана от около 10 000 души всеки ден.

Проектът за 16 млн. долара е възложен от оператора на обществения транспорт в Женева TPG.

Снимки: ABB

Тагове: abb tosa hess
0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Tozi ( преди 7 години )
    в егати споровете изпаднахтеф10 може да гори 8л/100км при 150км/ч ама дизелно бензиново бмв няма как да гори по малко от приус заради разлика в аеродинамикатаbmw никога не са произвеждали автомобил с толкова ниско челно съпротивление като приус
  • #19
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГиналче,няма Приус който да гори 10/100! Просто няма!Ако можеш да докажеш малоумното си твърдение със снимки и клипове ще се съглася. Думите ти нищо не струват. Доказваш го всекидневно. Дай друга мантра или замълчи!
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "Добра идея, но за съжаление ще си остане неосъществена. Всяка батерия има определен брой цикли на зареждане.С подобни зареждания на всяка спирка ми е интересно колко ли живот ще има батерията."Един цикъл на батерията не се определя от броя на зарежданията. Това не са батерии отпреди 10г!
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до: Triforce ( преди 7 години )
    Много си зле честно. Много!Ти каква талига караш никой не го вълнува. Карай си е и не се прави на голяма работа! Тук обсъждаме хибриди, а не брички. Разбираш ли! Ако искаш да се похвалиш какво караш е друга тема. Да, успя, направи го. И сега яйца ли да ти белим, че уж караш некво дърво! Съвсем хипотетично да предположим, че караш тая пръчка. Какво искаше да кажеш със следването на Приус? Дали може да те следва със скорост до 160 ли? Абе в града не само ще те следва, но и повече...
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Само с едно уточнение Трифорс, че и ти няма да минеш над 1000 км при тази скорост и разходПриус при мен с четирима по около 100 кг и багаж гореше около 10ка в немско при около 150км/чТук ще ти кажат че гори около 5 дори с дръпната ръчна!
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ключовата думичка е почти! Би ли обяснил малко по-подробно, какв се формира точи почти разход в твоето болно съзнание? Как го изчисли? И не се обиждай на болно, защото е такова. Няма начин да не е, ако не си карал колата и не знаеш. Та сподели как стигна до този извод? Ако си беше направил труда да погледнеш в нета, нямаше да се излагаш пак така. При теб обаче излагацията е тотална винаги. И какво викаш, непрекъснато караш колата със 100-150 км/ч ли? Ти само на писта ли караш? Карай на пътя!
  • #14
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Е, не разбира се! Няма да е по каталог. Но има клип в ютуб, колко гори колата при 150 км/ч. Дават го 7,5 до 8 на 100 км. Едва ли Приус при 100 км/ч. с този 1.8 мотор ще даде по-малък разход от 8/100! Разхода ще е около 9/100. Почти съм сигурен.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    F10 е 5 серия от 2013-2014 годинада попитам трифорс дали с карането което описваш разхода на БМВ-то ще е каталожното за извънградско?
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Дрънкам глупости, а?Качваме се от т.А до т.Б и Приуса кара след мен. Аз карам BMW F10 в момента. През цялото време искам Приуса да ме следва със скоростта, с която аз карам. Над 160 км/ч не карам. Ще може ли да се справи?
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    до: Triforce ( преди 7 години )
    Дрънкаш пак глупости. Приус още от 3-то поколение минава над 1000 км. По-новите и още по-икономични Приуси са със същия обем на резервоара, но са още по-икономични. Така, че в момента говорим по-скоро за 1500 км, а не за 1000.