IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

Системата на ABB е 5 пъти по-бърза от тази на Tesla

Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария

След като представихме автобуса на бъдещето на Mercedes, продължаваме темата с още един футуристичен превозвач на пътници. Той също изглежда като пристигнал от бъдещето, но всъщност е съвсем реален автобус, който ще обслужва швейцарския град Женева.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
Автобусът е напълно електрически, като най-интересното при него е системата за бързо зараждане на батериите. Тя е интегрираната на всяка от спирките, като е способна да зареди акумулаторите за само 15 сек., или 5 пъти по-бързо от суперзарядните на Tesla.

Предоставените 600 киловата са достатъчни за изминаване на разстоянието до следващата спирка, където следва ново зареждане. Пълното зареждане на батериите, което се осъществява в депото, също отнема малко време - само 5 мин.

Технологията за бързо зареждане е разработена от ABB - базиран в Швейцария световен лидер в производството на технологии за енергетично и автоматизирано оборудване.

Автобусът, наречен TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation), е дело на швейцарския производител HESS, откъдето коментират, че новите електрически автобуси ще спестят около 1000 тона вредни емисии на година в сравнение с дизелови автобуси от последно поколение.
Зареждане с ток за 15 сек - това са новите автобуси в Швейцария
В началото 12-те електрически автобуса ще обслужват само една линия, която има 13 спирки и свърза ново предградие с летището на Женева, в близост до което се намират и халетата на най-големия автосалон в Европа. Очаква се линията да бъде използвана от около 10 000 души всеки ден.

Проектът за 16 млн. долара е възложен от оператора на обществения транспорт в Женева TPG.

Снимки: ABB

Тагове: abb tosa hess
0 от 500
  • #30
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГи, дай другата мантра, че Приус щом не се продавамного в Европа, значи не става, а Гоуфа щом го продават е супер! Скоро не си го казвал. Пък после кажи, че щом по света го продават добре е като Макдоналдс! Дай малко от мантрите да се посмеем, че е голямаскука!
  • #29
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    По километраж Приус вдига 190 км/ч или реално по ГПС 180. Ако някой твърди друго има много клипове в Тубата и сам да се увери.При 160 км/ч Приус харчи около 7/100. Също има доста видеота. Има и с други различни скорости и всеки може да провери. Това 9-10/100 или повече можете да го разправяте на някой от селото ви. При 160 енергийните потоци са различни. Също има видеота, а който твърди обратното да се гръмне най-добре, но преди това да се качи на Приус, за да разбере защо ще се гърми!
  • #28
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    *** в тоя форум е само вагенския фен!а за Приус може много лесно да се провери максималната скорост като се напише "prius top speed" в гугъл!Излиза 112mph, което е 180 км/ч.Мен ме устройва напълно! Не съм *** дето бичи с 200 по "магистралата"
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Няма място за сравнение ефективността на мотор на приус с който и да е бензинов мотор на бмв
  • #26
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "Аз имам приус и съм вдигал 184, така че не ми се прави на знаещ, "Явно от Тойота не знаят на какво е способен *** у Перник. БхахахаИли пък твоя е правен в работилницата на Барон Мюнхаузен...
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Хората са го казали ( преди 7 години )
    Not so efficient for long distances at motorway speeds where some diesel cars still beat it.
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Средния разход е едно. Друго е да се движиш непрекъснато със 160 км/ч - скорост която за Приус е пределна - по спецификация го дават 168 максимум.И точно при движение със 160 км/ч няма енергийни потоци - има само един потокП.П. Не препоръчвам на никой да вдига с Приус 160 - не защото е забранено ами защото е опасно.
  • #23
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Някой си ( преди 7 години )
    Малко ровене из английските форуми - при 160 км/ч харчи 9 на 100.
  • #22
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до: До Последния ( преди 7 години )
    ***, та ти дори не си се качвал на Приус, а си тръгнал да го коментираш. Смешен си. Вземи приус, покарай и ела пак да приказваме дали аеродинамиката само му помага. Следи енергийните потоци по време на движение и ще се учудиш как зарежда батерията и електромотора помага при всяко изкачване. Аман от невежи, коментиращи коли до които не са се докосвали. Пак казвам, че няма Приус, който да харчи 10-9-8-7/100 средно.Няма такъв!Ако някой знае да има, нека да покаже.
  • #21
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До Последния ( преди 7 години )
    Приус е бензинова кола като всяка друга - особено когато се движи със 150км/ч извънградско и цялата необходима енергия се генерира от бензин защото тока в батерията е отдавна изразходен. Тогава като всеки нормален 1,8 бензин си хапва доволно - не можеш да излъжеш физиката. Единствено разхода му е леко по-нисък от на другите 1,8 заради добрата аеродинамика