Един от директорите по продажбите и маркетинга на компанията Lexus – Джон Томпсън, сложи край на спекулациите за подновяване на производството на суперколата LFA. Според топ-мениджъра, цитиран от изданието Wheels, направата на подобен автомобил не влиза в плановете на производителя и няма шансове това да се промени.
„Трябва да се разбере едно – когато LFA се намираше в стадий на разработка, неговите конструктори бяха наясно, че голяма част от технологиите, създадени специално за модела, ще могат да се използват и за други автомобили на марката. Някои от тях вече са част от новия IS. Като цяло LFA ни позволи да направим голям технологичен скок напред и ние ще се възползваме от него при нашите бъдещи модели”, обясни Томпсън.
Суперколата LFA бе произведена в ограничен тираж, като разработката на модела отне повече от 10 години. През 2005 г. показан първият вариант на автомобила – LF-A, а през 2007 г. излезе втори с доработен дизайн. Година по-късно се появи версия „роудстър”, а през 2009 г. най-накрая бе готов и серийният вариант, в чиято конструкция бяха използвани композитни материали.
Под капака на Lexus LFA бе поставен двигател V10 1LR-GUE с обем 4,7 литра, разработен съвместно с компанията Yamaha. Моторът развива мощност от 560 к.с., като при автомобил с тегло от 1480 кг. успява да осигури ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди. Както агрегатът, така и всички елементи от интериора, се правят изцяло на ръка.
Снимка: Lexus


13